AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #1 Skrevet 19. mai 2013 Mer sex med tradisjonell arbeidsfordeling Ektepar hvor kona tar seg av tradisjonelle damejobber som vasking, matlaging og handling har oftere sex, viser en stor amerikansk undersøkelse. http://www.forskning.no/artikler/2013/januar/346959 Har feminister et kjedeligere sexliv enn anti-feminister? Anonym poster: 8cf4dbbfed557565865b95497a46d0bc
Gjest Offensive Pie Skrevet 19. mai 2013 #2 Skrevet 19. mai 2013 Siden alle jevnt over var like fornøyde med sexlivet sitt, vil jeg tro svaret er nei. 6
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #3 Skrevet 19. mai 2013 Amerika er ikke Norge da forsåvidt. De har ikke undersøkt oss. Vi har et likestilt forhold og vi har sex hele tiden. Anonym poster: bc6a4ab04516256b397e2cb1a4ee6bf2 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #4 Skrevet 19. mai 2013 Dessuten: man trenger ikke være feminist for å være for likestilling. Likestilling handler ikke om bare kjønn. Alle er like mye verdt uansett hvem man er, hvor man er fra eller hvem man elsker. Anonym poster: bc6a4ab04516256b397e2cb1a4ee6bf2 2
Gjest Lille-pus Skrevet 19. mai 2013 #5 Skrevet 19. mai 2013 (endret) Mer sex med tradisjonell arbeidsfordeling Ektepar hvor kona tar seg av tradisjonelle damejobber som vasking, matlaging og handling har oftere sex, viser en stor amerikansk undersøkelse. http://www.forskning...3/januar/346959 Har feminister et kjedeligere sexliv enn anti-feminister? Anonym poster: 8cf4dbbfed557565865b95497a46d0bc Så... kvinner som har egen inntekt (tilogmed flerforldige hundre tusen mer enn ham) er altså feminister.... Det var jo en grådig grei og enkelt definisjon. Alle aleneboende kvinner er med andre ord feminister ? Og per definisjon har feministene, eehh... nei.. kvinnene i innnteksgivende arbeid, mindre sex, og sikkert også da dårligere sex ? - vil jeg jo anta om vi skal følge den logikk det synes lagt opp til. Festeligste jeg har hørt på lange tider ! Endret 19. mai 2013 av Lille-pus 2
alamigo Skrevet 19. mai 2013 #6 Skrevet 19. mai 2013 Så... kvinner som har egen inntekt (tilogmed flerforldige hundre tusen mer enn ham) er altså feminister.... Det var jo en grådig grei og enkelt definisjon. Alle aleneboende kvinner er med andre ord feminister ? Og per definisjon har feministene, eehh... nei.. kvinnene i innnteksgivende arbeid, mindre sex, og sikkert også da dårligere sex ? - vil jeg jo anta om vi skal følge den logikk det synes lagt opp til. Festeligste jeg har hørt på lange tider ! Tar seg dårlig ut med moderatorer som bruker stråmann-argumentasjon. Just sayin. 1
Gjest Lille-pus Skrevet 19. mai 2013 #7 Skrevet 19. mai 2013 (endret) Tar seg dårlig ut med moderatorer som bruker stråmann-argumentasjon. Just sayin. Og vi gjentar, til det nærmest kjedsommelige; Moderatorer skriver med kursiv skrift når de utøver sin moderatorfunksjon. All øvrig tid er også moderatorer rene privatbrukere med de samme rettigheter som alle øverige brukere til å opprette tråder , gi innspill, kommentere innlegg, stille spørsmål og gi input og betraktninger. Alle innlegg skrevet med normal skrift (ikke kursiv/skråstilt tekst) er privatbrukerenes innlegg. Det påligger ikke brukere som også er moderatorer, andre regler som brukere enn de reglene som finne i KGs regler for bruk av forumet. Stråmann-agrumentasjon er en påstand du gjør opp uten vert, og den står for din egen regning. Jeg finner de rekker som trekkes i HI meget festelige og gir uttyrkk for det. Endret 19. mai 2013 av Lille-pus 2
Red-Ruby Skrevet 19. mai 2013 #8 Skrevet 19. mai 2013 Kanskje kvinner som anser seg som likestilte med menn tør å si nei når de ikke føler for det? 3
Kano Skrevet 21. mai 2013 #9 Skrevet 21. mai 2013 Dessuten: man trenger ikke være feminist for å være for likestilling. Likestilling handler ikke om bare kjønn. Alle er like mye verdt uansett hvem man er, hvor man er fra eller hvem man elsker. Anonym poster: bc6a4ab04516256b397e2cb1a4ee6bf2 Mener du at feminisme bare handler om kjønn?
Kano Skrevet 21. mai 2013 #10 Skrevet 21. mai 2013 Mer sex med tradisjonell arbeidsfordeling Ektepar hvor kona tar seg av tradisjonelle damejobber som vasking, matlaging og handling har oftere sex, viser en stor amerikansk undersøkelse. http://www.forskning...3/januar/346959 Har feminister et kjedeligere sexliv enn anti-feminister? Siden alle jevnt over var like fornøyde med sexlivet sitt, vil jeg tro svaret er nei. Kanskje kvinner som anser seg som likestilte med menn tør å si nei når de ikke føler for det? For det første blir det veldig feil å sette likhetstegn mellom ofte sex og spennende sex. Spesielt når den gruppa som oftest har sex er den som har den mest kjønnsdelte arbeidsfordelingen. Mange av de samme kvinnene som ser på husarbeid som alltid kvinnens ansvar, kan også se på sex som noe man skylder mannen, og for menn som har et veldig tradisjonelt syn på maskulinitet, er ofte sex en viktig faktor for å styrke sin egen maskulinitet. Når det kommer til hvor fornøyd man er med sitt eget sexliv så er jo det noe som er veldig vanskelig å sammenligne, fordi folks tilfredshet flater seg ut etterhvert som folk blir vant med situasjonen. Det vil si at en som aldri får orgasmer (og heller aldri har vært vant til å få det) men syns at sex er ganske gøy likevel kan være like fornøyd med sitt eget sexliv som en som får opptil flere orgasmer hver gang hun har sex. En som liker sex fordi det gjør mannen hennes glad og hun elsker mannen sin kan være like fornøyd med sexlivet sitt som en som har sex bare for å oppnå egen nytelse. Og så videre. Så en undersøkelse som viser at folk er ca like fornøyde betyr ikke så mye mer enn at ingen av gruppene har det helt forferdelig, eller helt ekstatisk. Det undersøkelser derimot viser er at parforhold hvor begge parter tydelig passer inn i tradisjonelle kjønnsrollemønster (ikke bare når det gjelder husarbeid, men også på andre måter) er mer dysfunksjonelle og ulykkelige enn andre. Regner med at det har med mangel på felles interesser, og et overdrevet fokus på å være et bestemt kjønn heller enn seg selv, men akkurat hva som er grunnen kan jeg bare spekulere i. 2
Gjest Gaea Skrevet 21. mai 2013 #11 Skrevet 21. mai 2013 For det første blir det veldig feil å sette likhetstegn mellom ofte sex og spennende sex. Spesielt når den gruppa som oftest har sex er den som har den mest kjønnsdelte arbeidsfordelingen. Mange av de samme kvinnene som ser på husarbeid som alltid kvinnens ansvar, kan også se på sex som noe man skylder mannen, og for menn som har et veldig tradisjonelt syn på maskulinitet, er ofte sex en viktig faktor for å styrke sin egen maskulinitet. Når det kommer til hvor fornøyd man er med sitt eget sexliv så er jo det noe som er veldig vanskelig å sammenligne, fordi folks tilfredshet flater seg ut etterhvert som folk blir vant med situasjonen. Det vil si at en som aldri får orgasmer (og heller aldri har vært vant til å få det) men syns at sex er ganske gøy likevel kan være like fornøyd med sitt eget sexliv som en som får opptil flere orgasmer hver gang hun har sex. En som liker sex fordi det gjør mannen hennes glad og hun elsker mannen sin kan være like fornøyd med sexlivet sitt som en som har sex bare for å oppnå egen nytelse. Og så videre. Så en undersøkelse som viser at folk er ca like fornøyde betyr ikke så mye mer enn at ingen av gruppene har det helt forferdelig, eller helt ekstatisk. Det undersøkelser derimot viser er at parforhold hvor begge parter tydelig passer inn i tradisjonelle kjønnsrollemønster (ikke bare når det gjelder husarbeid, men også på andre måter) er mer dysfunksjonelle og ulykkelige enn andre. Regner med at det har med mangel på felles interesser, og et overdrevet fokus på å være et bestemt kjønn heller enn seg selv, men akkurat hva som er grunnen kan jeg bare spekulere i. Takk for at du sparte meg mye tid, hadde tenkt til å skrive akkurat det samme. Veldig bra innlegg.
alamigo Skrevet 21. mai 2013 #12 Skrevet 21. mai 2013 Og vi gjentar, til det nærmest kjedsommelige; Moderatorer skriver med kursiv skrift når de utøver sin moderatorfunksjon. All øvrig tid er også moderatorer rene privatbrukere med de samme rettigheter som alle øverige brukere til å opprette tråder , gi innspill, kommentere innlegg, stille spørsmål og gi input og betraktninger. Alle innlegg skrevet med normal skrift (ikke kursiv/skråstilt tekst) er privatbrukerenes innlegg. Det påligger ikke brukere som også er moderatorer, andre regler som brukere enn de reglene som finne i KGs regler for bruk av forumet. Stråmann-agrumentasjon er en påstand du gjør opp uten vert, og den står for din egen regning. Jeg finner de rekker som trekkes i HI meget festelige og gir uttyrkk for det. Jaja tar nå seg dårlig ut uansett om man er moderator eller vanlig bruker.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #13 Skrevet 21. mai 2013 Dessuten: man trenger ikke være feminist for å være for likestilling. Likestilling handler ikke om bare kjønn. Alle er like mye verdt uansett hvem man er, hvor man er fra eller hvem man elsker. Anonym poster: bc6a4ab04516256b397e2cb1a4ee6bf2 Mener du at feminisme bare handler om kjønn? Anonym poster: d01e4dd973b3a1aafda860f4c250c440
miramis Skrevet 22. mai 2013 #14 Skrevet 22. mai 2013 Anonym poster: d01e4dd973b3a1aafda860f4c250c440 Så treige enkelte er da. Likestilling handler om at alle skal behandles likt (i rimelighetens grader). Selv misliker jeg ordet feminist, fordi det nå bare forbindes med en svært useriøs gjeng med skrikende 'kvinneforkjempere'.
Kano Skrevet 30. mai 2013 #15 Skrevet 30. mai 2013 Selv misliker jeg ordet feminist, fordi det nå bare forbindes med en svært useriøs gjeng med skrikende 'kvinneforkjempere'. Hva folk forbinder med ordet feminist avhenger vel av hvor mye man vet om feminisme. Sev om du har rett i at mange har fått det inntrykket, er det synd at mange av de som sitter med det inntrykket tror at det er feministene er skylden i det. Det er det dessverre ikke (ikke utelukkende hvertfall), siden man blant annet har brukt mye tid og penger på å fremstille feminister og sterke kvinner som useriøse galninger. Blant annet var det tv-reklamer i Storbritannia med damer som banket opp mennene sine med kjevler og nektet å mate barna sine og istedet løp rundt og demonstrerte og kastet steiner gjennom vinduet til folk, som var laget for å gi folk et dårlig inntrykk av suffragettene. Det jeg forbinder med feminisme derimot er kvinner 'som nekter å bli behandlet som en dørmatte', aktivister som har kjempet for å gi kvinner visse rettigheter som stemmerett, men også å fjerne lover som gir politiet lov til å trakassere prostituerte, og å introdusere begreper som 'voldtekt innen ekteskap'. Jeg tenker også på akademikere som jobber med å bekjempe ideer om at det bare er menn som får til ting og gjør ting som er viktig, en ide som gjennomsyrer samfunnet bla ved at vi betaler kvinner mindre i samme jobb, og betaler mindre for jobber som vi tradisjonelt forbinder med kvinner og femininitet, og at vi bare lærer om menn og ting menn har gjort i historietimene på skolen. Dessverre er det mange som ikke skjønner hvilken viktig rolle feminister spiller i samfunnet vårt. http://www.buzzfeed.com/gavon/anti-suffrage-propoganda
Gjest Svampebob1 Skrevet 30. mai 2013 #16 Skrevet 30. mai 2013 (endret) Så treige enkelte er da. Likestilling handler om at alle skal behandles likt (i rimelighetens grader). Selv misliker jeg ordet feminist, fordi det nå bare forbindes med en svært useriøs gjeng med skrikende 'kvinneforkjempere'. Det handler ikke om at alle skal behandles likt, men om at alle er likeverdige. Det har ikke bare med kvinner å gjøre, men tro, tilhørighet, rase, kjønn etc. Jeg mener å huske at det er en lov mot det å diskriminere. Endret 30. mai 2013 av Svampebob1 1
Gjest .-L-. Skrevet 30. mai 2013 #17 Skrevet 30. mai 2013 (endret) Det handler ikke om at alle skal behandles likt, men om at alle er likeverdige. Er ikke helt enig o det. Skulle man vært behandlet some likeverdige hadde man ikke innført kjønnskvotering. Da hadde man ansatt folk etter hvem som er best kvalifisert, for eksempel. Så det handler nok mye om å bli behandlet likt også, og å innføre lover som sørger for at det faktisk skjer. Problemet er vel at når menn sitter på makten er de kanskje ikke så keen på å gi den fra seg til kvinner, og vice versa. Heldigvis er det flere kvinner i dag som har mye makt i samfunnet. Synes det er helt flott, da damer er på mange områder mye flinkere enn hva vi er. Endret 30. mai 2013 av .-L-.
Gjest Svampebob1 Skrevet 30. mai 2013 #18 Skrevet 30. mai 2013 Er ikke helt enig o det. Skulle man vært behandlet some likeverdige hadde man ikke innført kjønnskvotering. Da hadde man ansatt folk etter hvem som er best kvalifisert, for eksempel. Så det handler nok mye om å bli behandlet likt også, og å innføre lover som sørger for at det faktisk skjer. Problemet er vel at når menn sitter på makten er de kanskje ikke så keen på å gi den fra seg til kvinner, og vice versa. Heldigvis er det flere kvinner i dag som har mye makt i samfunnet. Synes det er helt flott, da damer er på mange områder mye flinkere enn hva vi er. Ja, det er vel for å tvinge inn endringen at man har kjønnskvotering, tenker jeg. Jeg tror og at en arbeidsplass fungerer mye bedre når man har en blanding av kjønn. Vi hadde ei dame ansatt hos oss (lite firma på 3 ansatte) for litt siden og det gjorde at miljøet ble mye mye mer trivelig. Uansett er det fortsatt slik at firmaer ikke vil ansette kvinner med tanke på fødsler og permisjon. Kvinner får fortsatt dårligere betalt enn menn, til tross for at de er likt kvalifisert. Det er en del holdninger som trenger å endres her.. På en annen side hadde min eks fått med seg hjemmefra at hun måtte "oppdra" meg. Det førte vel i hovedsak til et helvete imellom oss. Tror at på mange måter har likestillingen mellom kjønnene tippet for langt en vei. Vi er forskjellige. Det må vi bare innse.. Og lik behandling betyr ikke at det nødvendigvis blir mer riktig behandling. Men for å få til en holdningsendring, så skjønner jeg hvorfor de gjør dette. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #19 Skrevet 30. mai 2013 Er det snakk om absolutt likestilling? Det blir vel ikke så mye sex hvis mannen må ta den i rumpa annen hver gang. Anonym poster: 87b7671b8be13f576e5f7fadde69d3ed
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #20 Skrevet 30. mai 2013 Mer sex med tradisjonell arbeidsfordeling Ektepar hvor kona tar seg av tradisjonelle damejobber som vasking, matlaging og handling har oftere sex, viser en stor amerikansk undersøkelse. http://www.forskning...3/januar/346959 Har feminister et kjedeligere sexliv enn anti-feminister? Anonym poster: 8cf4dbbfed557565865b95497a46d0bc Dummeste jeg har hørt Anonym poster: 040aba0df6a948569cba483bc35d195a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå