Gå til innhold

Hong Kong!

Fremhevede innlegg

Gjest MissPanini
Skrevet (endret)

Hei!

Er det noen her som kan gi meg tips til min lille svipptur til Hong Kong!?

Jeg skal kun være i byen tre dager og netter og har virkelig ingen peiling på hva jeg få med meg, hvor man bør bo eller hvor det er best shoppingmuligheter.

Er det noen her med erfaringer fra denne enorme byen?

På forhånd tusen takk!

MissPanini :sol:

Endret av MissPanini
Videoannonse
Annonse
Gjest MissPanini
Skrevet

Hei!

Er det noen her som kan gi meg tips til min lille svipptur til Hong Kong!?

Jeg skal kun være i byen tre dager og netter og har virkelig ingen peiling på hva jeg få med meg, hvor man bør bo eller hvor det er best shoppingmuligheter.

Er det noen her med erfaringer fra denne enorme byen?

På forhånd tusen takk!

MissPanini :sol:

OK, etter å ha lest litt rundt så vil jeg endre spørsmålet mitt litt:

Jeg har forstått at HK består av flere øyer (og deler av fastland), inkludert Hong Kong Island! Hvor bør jeg bo? På Hong Kong Island? Jeg ønsker å bo så sentralt som mulig. Midt i byen. Har jo kun tre dager og jo kortere avstand til tingene jo bedre!

:-)

Skrevet

Noen år nå siden jeg sist var i Hong Kong, men vi har bodd i Knowloon-området, mener vi bodde i gangavstand til havneområdet slik at vi kunne ta båt over til Hong Kong Island. Vi prøver ofte å bo litt rimelig, og mener vi fant ut at denne bydelen hadde mange gode hoteller som ikke var for dyre. Markeder og shopping var det flust av her.

Victoria Peak er et must. Vi besøkte også en fin fornøyelsespark, husker ikke navnet på denne, men der var delfinshow som var en "høydare" for ungene. Disneyworld har vi også besøkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...