Gå til innhold

Hodepine hver dag

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt hodepine hver dag i mange måneder. Smerten og hvor den sitter varierer, men er ofte på ene siden av hodet eller i pannen. Eller i hele hodet da. Og smerten kan være både dunkende, trykkende eller skjærende. Det kan også være vondt bare på små punkter.

Var til legen og tok røntgen av hodet en gang, fordi jeg har en kul bak i hodet som er vond. Det var visst ikke noe farlig, men det som er rart er at jeg kan ikke sitte bak i en stol med hodet eller ligge på ryggen med hodet på puta, fordi det gjør vondt. Noen ganger er det vondt bare på kulen også.

Noen som vet om daglig hodepine er farlig, og hva som gjør at jeg har dette?

Anonym poster: 86aea43d7a4d420c465b840c22371ff9

Videoannonse
Annonse
Gjest pearances eracav
Skrevet

Hei gå å legg deg. :natti:

Gjest Gjest
Skrevet

Drikker du mye lettbrus, eller får du på andre måter i deg aspartam? Vet det er omstridt, men jeg slet selv veldig med hodepine en lang periode, så godt som daglig. Hørte at det kunne skyldes lettbrusen, og nå har jeg sjelden hodepine. Aner ikke om dette gjelder for deg, men bare en tanke fra meg :-)

Skrevet

Hei gå å legg deg. :natti:

og legg deg. Det er to verb som knyttes sammen. :opplyser:

Til deg, TS, så hørtes det jo i grunn ut som migrene. Du burde få sjekket det litt mer, kanskje gå til en annen lege for å få en second opinion. Migrene er vel ikke mulig å få fjernet fullstendig, men det finnes måter å fikse det på. Foreslår at du passer på å drikke vann, og sove i et mørkt rom når du legger deg/sørge for at du får nok søvn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Drikker du mye lettbrus, eller får du på andre måter i deg aspartam? Vet det er omstridt, men jeg slet selv veldig med hodepine en lang periode, så godt som daglig. Hørte at det kunne skyldes lettbrusen, og nå har jeg sjelden hodepine. Aner ikke om dette gjelder for deg, men bare en tanke fra meg :-)

TS her: Jeg drikker aldri lettbrus, og tror ikke jeg får i meg så mye aspartam akkurat.

Anonym poster: 86aea43d7a4d420c465b840c22371ff9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter selv med det samme problemet. Hatt konstant hodeverk i flere år nå. Ingen kan helt sette fingeren på hva det er. Men fastlegen min sa at jeg var utrolig anspent. Stiv i nakke og rygg, noe som igjen påvirket nervene som går opp i nakken til hodet.

Prøvde å gå til en muskelterapaut, det var helt utrolig vondt for jeg var jo så stiv. Ble med den ene gangen at jeg gikk til han, så fant egentlig aldri ut om det fungerte eller ikke.

Så dersom du stresser mye, anspenner skuldre osv, så kan dette kanskje være noe for deg å prøve?

Anonym poster: 57c008cb13e9d69d078a9048ba126917

Skrevet

Støtter AB#6! Jeg opplever hodepine når jeg er anspent og stiv i nakken. Bruker du dataen mye på jobben f.eks? Hvis ja, sørg for at stolen er tilpasset DEG og at du ikke har en lyskilde som lyser rett over deg. Mye og konstant støy kan også gjøre deg anspent i nakken (air-con som alltid står på f.eks) Husk også å drikk nok vann og få nok søvn.

Du burde uansett gå til lege hvis du har gått rundt med hodepine hver dag i flere måneder!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...