Gå til innhold

Bryllupsblomster fra Mester Grønn

Anbefalte innlegg

Gjest Kiara!
Skrevet

Nå begynner det å nærme seg for mange av oss! :D

Og jeg vet at det er flere enn meg som planlegger å lage mye av dekorasjonene våre selv. Jeg hadde og har fortsatt en plan om å gjøre noen av innkjøpene mine på Mester Grønn mye pga pris.

Så jeg satte torsdag igang et uformelt ekspriment over hvor lang tid i forveien Peoner trenger på å springe ut og hvor lenge de står i full blomst. Det skal ikke ta mer enn et par dager, å de skal holde seg en stund.

Idag noen av de allerede visne og de grønne bladene henger. Har tenkt til å bytte de idag for å se om det bare var et "uhell" men jeg tror at blomstene holder en lavere kvalitet enn mye annet man kan få ellers. Det er bla veldig mye vannskader på de hvite rosene deres. (mørkbrun flekk på bladdene).

Uansett har de 5dagers garanti, så det er bare å bytte hvis de ikke holder mål, men likevel er det jo ekstra jobb dersom man må gjøre ting på nytt.

IMAG0156_zps0ac2ba77.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oida. Det var ikke bra. Jeg har også dårlig erfaring med rosene deres. Faktisk holder roser fra Rema flere dager lengre. Jeg kan ikke lage selv siden det blir for mye styr mtp frakt og hotellovernatting, og ikke minst en klåfingra toåring. Det blir nok en helt enkel kjøpebukett på meg.

Gjest Kiara!
Skrevet

Blir det samme som Hortensia mine fra Ica de holder seg fantastisk godt! :)

Jeg er helt enig med deg angående blomster, så veldig greit å få sjekket det litt.

Når det er sagt fikk jeg byttet de helt uten problemer og spørsmål. Men til bryllupet blir det Peoner fra Interflora eller grossist.

Skrevet

Vi kjøpte noen testroser på Mester Grønn i Oslo for 3-4 mnd siden, og de så best ut på dag 3 og holdt i en uke.

AnonymBruker
Skrevet

Man får nok det man betaler for, også hos Mester Grønn. Jeg fikk nemlig en bukett med langstilkede roser for noen måneder tilbake, og de holdt seg helt fine i nesten 3 uker! Mens roser fra Coop knapt lever på dag 6-7...

Anonym poster: f6624893dcc56bb4421a765674643661

Gjest Kiara!
Skrevet

Og jeg har kjøpt roser på Ica til 25,- som holdt lenge! Kvaliteten er forskjellig, men det er lov å prøve. Både pappa og tante jobber med blomster så jeg lider ingen nød. :ler:

Har fått nye peoner som ser ut til å stortrives, så jeg ser på det som et uhell. Men liker ikke at de ikke kan gi meg hva jeg vil ha, så jeg må nok sondere terrenget hjemme for å se hva som finnes. :)

• 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

De hvite rosene har ikke vannskader. De har klemskader fra dumme kunder som ikke forstår at man IKKE må klemme på selve blomsten

Anonymous poster hash: cc818...d32

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...