Gjest Cevita Skrevet 17. mai 2013 #1 Skrevet 17. mai 2013 Noen som har prøvd noen av disse produktene? Vurderer å teste de selv, bare for å prøve... men er veldig skeptisk. For det første skulle jeg jo tro at en "bakedronning" verdsatte ordentlig hjemmelagdet bakverk fremfor å fronte halvfabrikata? For det andre stusser jeg litt på ingrediensene i blandingen. Jeg skulle tro tro at en virkelig "bakedronning" ville brukt ekte vaniljesukker eller vaniljeekstrakt fremfor vaniljesukker laget av vanilin. For det tredje trenger man jo nærmest halve ingredienslista (egg, smør og fløte) i tillegg til mixen.. da må det vel være bedre å bare kjøpe resten av ingrediensene også? For å være ærlig så mista jeg litt respekten for Manuela pga. dette... men nå har jeg faktisk ikke prøvd produktene. Noen som har prøvd dem? 4
Pinkee Skrevet 17. mai 2013 #3 Skrevet 17. mai 2013 Har ikke prøvd dem, for butikken var utsolgt for frosting. Men, jeg og stussa over at det var så mye man måtte tilsette selv. Hva består egentlig blandingen av, mel, bakepulver og vanilin?
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #4 Skrevet 17. mai 2013 Bakedronning du liksom. Jeg har prøvd en håndfull av oppskriftene hennes, og har aldri blitt særlig imponert. Gjennomgående er det ekstremt søtt, og ellers kjedelig på smak. I tillegg skriver hun med omtrent like mye sjarm som en muggen vaskefille har. Bakedronningstatusen tror jeg skyldes at hun lager pene ting, er ekstremt produktiv, og at hun jobber med ting som er trendy. Men stor bakekunst er det IKKE. Anonym poster: ea7fb5be15cc9bc410de832c74181559 14
Lykkelitenen Skrevet 17. mai 2013 #5 Skrevet 17. mai 2013 Har også reagert på prisen og det faktum at du må ha en del ekstra ingredienser for å bruke mixene hennes. Lager du fullstendige cupcakes med frosting blir det ikke billig for å si det mildt, man kan lage ordentlige varianter i større kvantum, like raskt og lett til samme pris. Irriterer meg også over at hun ikke har noen til å lese korrektur på bloggen når den er blitt så stor som den er blitt, samt at hun bruker en del uvanlige ingredienser som man ikke får på nærbutikken.... 4
oreokake Skrevet 17. mai 2013 #6 Skrevet 17. mai 2013 (endret) Jeg har prøvd, kun på det grunnlaget av at jeg er nyskjerrig. Har bakt mye kaker og cupcakes de siste årene, alt fra bunnen av, så halvfabrikata er ikke interessant. Vel.. produktene smakte ganske likt den der Toro muffinsposen. Den White Chocolate toppingen hennes var litt kvalmende egentlig, det hadde vært mye mer "riktig" å ha Angel Feather Icing til den pakken, eller bare vaniljefrosting. Plusspoeng for at frostingen ser veldig bra ut, ellers bruker du ikke et sekund lengre ved å lage dem fra bunnen selv. Endret 17. mai 2013 av oreokake 1
CathFoto Skrevet 17. mai 2013 #7 Skrevet 17. mai 2013 Jeg har ikke prøvd produktene hennes, men liker bloggen. Hun tar fine bilder, og alt hun lager ser bra ut. Oppskriftene er ryddige og det er endel utenom det vanlige for oss som ikke er bakeentusiaster i allefall. 1
Gjest Cevita Skrevet 18. mai 2013 #8 Skrevet 18. mai 2013 Bakedronning du liksom. Jeg har prøvd en håndfull av oppskriftene hennes, og har aldri blitt særlig imponert. Gjennomgående er det ekstremt søtt, og ellers kjedelig på smak. I tillegg skriver hun med omtrent like mye sjarm som en muggen vaskefille har. Bakedronningstatusen tror jeg skyldes at hun lager pene ting, er ekstremt produktiv, og at hun jobber med ting som er trendy. Men stor bakekunst er det IKKE. Anonym poster: ea7fb5be15cc9bc410de832c74181559 Der traff du spikeren rett på hodet 7
Susa Skrevet 18. mai 2013 #9 Skrevet 18. mai 2013 Jeg har ikke prøvd, og kommer heller ikke til å prøve. Har lest mye negativt om mix'ene, særlig frostingen/toppingen har blitt slakta. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2013 #10 Skrevet 18. mai 2013 Jeg gidder ikke bruke over 100 kroner på noen få muffins, når jeg kan få mange timers bakeglede for samme prisen, bare ved å bla opp i en kokebok eller sjekke på nettet først. For meg er planleggingen en del av gleden ved å bake. Jeg har brukt noen av Manuelas oppskrifter, men jeg må finne fram til de som har ingredienser som finnes på den lokale Kiwien. Å kjøpe ulike former for "stabilisatorer" for å lage frosting er uaktuelt. Som regel lager jeg bare selve kaka og lar frosting være frosting, det er ofte for kvalmende uansett. Jeg finner det like inspirerende å bla i muffins-bøkene jeg har i hylla hjemme. AB #4 beskrev det hele veldig godt. I tillegg finner jeg nettsiden hennes rotete, for eksempel ligger det coockie-oppskrifter i cupcake-kategorien, fordi hun har en eller annen reklame for kurs og diverse annet i innlegget merkingen gjelder. Det er mulig det blir generert automatisk, men det er uansett rotete. Anonym poster: 66078832707e7f8983e423bab0ee275c
Severus Skrevet 18. mai 2013 #11 Skrevet 18. mai 2013 For å være helt ærlig så synes jeg Manuela er bakingens svar på fotballfrue. Synes alt ser for søtt og klissete ut. 8
galaxy_lene Skrevet 11. juli 2013 #12 Skrevet 11. juli 2013 Har kjøpt og lagt dem idag (vanilla cupcakes mix & lys frosting). Fasitt: Fin forpakning. Koster dobbelt så mye som Møllerens sine cupcakes og jeg glemte nesten å kjøpe frosting som ikke er med i pakningen men må kjøpes separat. Toppingen var klissete og ble ikke i det minste stiv, rant ned på begge sidene. Stortsett smakte verken cupcaken eller toppingen noe. Toppingen smakte en smule sjokolade, men cupcaken var ikke noe annet enn hvetedeig uten smak, falt omtrent rett gjennom ned i magen som en stein og ligger der nå :S Var litt overrasket at det smakte SÅ kjedelig. Hadde egentlig tenkt å lage de til en jentekveld i dag (bare for å prøve, liker ikke hun kjerringa går sikkert ned med en god latte macchiato, men det var første og siste gang det ble kjøpt. Skal fortsette med Møllerens Butterscotch Cupcakes, de smaker sååååååååå gode og har vært favoritten her i huset i flere år
fuksia Skrevet 11. juli 2013 #13 Skrevet 11. juli 2013 Har prøvd den frostingen med hvit sjokolade, bare av nysgjerrighet. Frosting er såpass raskt og enkelt å lage at jeg synes en ferdigkjøpt en må smake ekstra godt vist det skal være noe vits i å kjøpe den. Ble ikke akkurat imponert over denne, den hadde litt merkelig konsistens, men når den ble vispet lenge nok ble den stiv nok til å pynte muffinsene, hadde ikke problem med at den rant av. Smaken var det største problemet, det var ikke særlig mye av den, og jeg synest det smakte ganske industrielt på en måte. Kommer ikke til å kjøpe den flere ganger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå