Gå til innhold

Burde jeg dra til legevakten?


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt tungpustet og har litt smerter i halsen/øvre del av brystet. Når jeg spiser eller drikker gjør det gjerne litt vondt, men ellers er det bare ubehagelig. Når jeg hoster gjør det vondt.

Jeg vet ikke hva det er, men det kan om mulig være et resultat av russetiden og flere kvelder med drikking?

Burde jeg dra til legevakten eller tror dere det vil gå over?

Anonym poster: 08d45afa617d9bfb4d5467af2dc276e5

Videoannonse
Annonse
Gjest Offensive Pie
Skrevet

Ring ambulansetjenesten og spør! De oppfordrer til det på div. førstehjelpskurs.

Gjest Fleecejakke
Skrevet

Det høres ut som en vanlig forkjølelse/halsbetennelse? Ville nok sett det ann og heller dratt om jeg fikk feber og følte meg skikkelig syk.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ambulansen så lenge du ikke holder på å dø. Ring legevakten og spør hva de mener, er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.

Anonym poster: bf78d1877ec567afe0b2890ad126a71f

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som en vanlig forkjølelse/halsbetennelse? Ville nok sett det ann og heller dratt om jeg fikk feber og følte meg skikkelig syk.

Jeg er ikke lege eller noe i den duren, men jeg har aldri hatt vondt på denne måten når jeg har vært forkjølet. Dette er en annen type tungpustethet og smerte.

-TS

Anonym poster: 08d45afa617d9bfb4d5467af2dc276e5

AnonymBruker
Skrevet

Heller ringe en gang for mye enn en gang for lite.

Anonym poster: 97da8f59ae942baf86d26c94d70d5b04

  • Liker 1
Gjest Fleecejakke
Skrevet

Har du feber? Lungebetennelse fører ofte med seg feber.

Streptokokker i halsen gir ofte en annen type smerter, mer vondt i skuldrene osv. Da trenger du sannsynligvis antibiotika.

AnonymBruker
Skrevet

Har du feber? Lungebetennelse fører ofte med seg feber.

Streptokokker i halsen gir ofte en annen type smerter, mer vondt i skuldrene osv. Da trenger du sannsynligvis antibiotika.

Jeg føler meg ikke syk eller dårlig på noen annen måte enn akkurat denne smerten og tungpustetheten. Tror ikke jeg har feber.

-TS

Anonym poster: 08d45afa617d9bfb4d5467af2dc276e5

Gjest Fleecejakke
Skrevet

Personlig ville jeg satt det på "kommer til å bli syk etter for mye fyll"-kontoen og sett det an til i morgen, men er du så bekymret at du ikke får sove så ringer du.

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du er tungpustet og har vondt i hals og svelg kan det tyde på infeksjon i lungene og/eller bronkiene. Forkjølelse gir kun syptomer fra hals, nese (øvre lufveier). Derfor ville jeg gått til legen.

Anonym poster: 93fdac5819f5163434c598b33a2f2f1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...