Gå til innhold

Bonusreiser innenlands

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser at det nå skal bli tillatt med bonuspoeng på innenlandsreiser igjen. SAS jubler, mens Norwegian mener det svekker konkurransen. Men jeg skjønner ikke helt hvordan? Norwegian kan jo bare utvide Cashpoints-ordningen sin til innenlands de også. Eller aller helst bare droppe hele bonusordningen og ha generelt lavere priser som de allerede har i dag. Jeg har knapt en eneste gang funnet billigere billetter hos SAS enn hos Norwegian. Og bonuspoeng er jo bare blitt en vits uansett. Man må reise ganske mange ganger før man sparer opp nok til en bonusreise innenlands, og da må man fortsatt ut med flyplassavgifter. Det hender jo faktisk at Norwegian har billigere billetter på kampanje, enn SAS sine "gratis" bonusreiser. I gamle dager var en gratis flybillett noe å trakte etter, i våre dager kan man få en flybillett til 199 kr uten å spare opp bonuspoeng i årevis. Må de absolutt tilby bonuspoeng, så foretrekker jeg Norwegian sin ordning. Hvert poeng tilsvarer en krone, og man kan bruke det som delbetaling på neste reise. Hos SAS får man hundrevis av poeng, så må man lete i en tabell for å finne ut hva man får for det (som regel nada).

Anonym poster: b31bc682e94bb1278710e2ffe847884a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer også litt på dette. Er det kun SAS som kan benytte seg av denne ordningen, at det er derfor Norwegian er så sure og truer med å legge ned enkelte ruter?

Anonym poster: dc9d3f386d125494d672270baf400db9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer også litt på dette. Er det kun SAS som kan benytte seg av denne ordningen, at det er derfor Norwegian er så sure og truer med å legge ned enkelte ruter?

Nei, Norwegian har jo også et eget program. Men nå ser jeg at SAS trekker frem Eurobonus-loungene sine som et konkurransefortrinn. Jeg kommer i hvert fall ikke til å reise med SAS for å få tilgang til en lounge. Jeg tror Norwegian kan puste ganske trygt så lenge de holder seg på lavere priser.

Anonym poster: b31bc682e94bb1278710e2ffe847884a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiser kun med Norwegian av prinsipp. SAS har hatt monopol på store deler av rutenettet i Norge. Staten har spyttet inn millioner av kroner til selskapet. Norwegian har vært en frisk og god pust. At man får bonuspoeng har vel fint lite å si for den vanlige person som flyr et par ganger pr. år. Der er det vel billettprisen som betyr mest.

Men det er synd dersom Norwegian gjør alvor av å legge ned enkelte ruter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...