Gå til innhold

UVI? au...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg våknet nettopp av at jeg var katastrofalt tissetrengt. Sånn type det brenner fordi du må sånn, og du nesten ikke rekker det. Etter jeg tisset, fortsatte denne brennende tissetrengtheten, og jeg klarer ikke sovne igjen..(har jobbet natt, så er viktig for meg å få sovet til jeg skal i familiebesøk klokken 12!)

Jeg løper på do hvert 5-10min, men det kommer bare en eller to SMERTEFULLE dråper ut..:( og jeg eg så trøtt! Men det brenner og kjennes ut som om jeg virkelig, virkelig må tisse. Noen råd om å få lette på denne trangen slik at jeg får sove?(utenom å faktisk løpe å tisse så klart)

Kjempefortvilt og trøtt :(

Anonym poster: 2bef0d5feb077a799feb77430b49c08d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dra på legevakten og få antibiotika! Det er det eneste som virkelig hjelper nå dessverre. På den lyse siden så begynner kuren å virke ganske raskt.

Anonym poster: 0123515c35a6685af12fbc0416d7e7a4

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker
Skrevet

Så jeg får det med en gang?

Nå kom det forresten litt blod:( faen

Skrevet

Det høres ut som en skikkelig Uvi! Og hvis det er synlig blod i urinen, så har det nok godt litt opp i systemet. Ring legevakt med engang, så får du begynt behandling straks:)

Heldigvis så virker antibiotika veldig kjapt på Uvi, så i morgen vil du nok føle deg bedre :hug:

Husk å drikk masse, sånn at du får skylt igjennom. Jeg bruker å ta endel c-vit og tranebærkapsler når jeg har Uvi, i tillegg til antibiotika.

En ting som hjelper mot det smertefulle trykket i blæra er å legge ei varmeflaske over.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, nå ser jeg at urinen er litt blodig hver gang - og på slutten kommer det friskt blod. Forfederlig vondt. Venter på å bli hentet, så jeg kan kjøre til legevakten nå.

• Liker 1
Skrevet

God bedring Ts :hug:

AnonymBruker
Skrevet

Der var jeg tilbake. Uff, tisser en del blod. Sykesøsteren så overrasket ut da jeg gav henne urinprøven (det var nesten bare blod, med blodige klumper og grums.) Hun sa selv at det var "en stygg prøve". Resultatene ble at jeg har fått kraftig, akutt urinveisinfeksjon - og jeg fikk tablett på stedet, samt 1g paracet. Når vaktapoteket åpner, kjøper vi medisinene og drar på leting etter tranebærjuice og sånn.

Kjennes ut som om jeg tisser piggtrå :( Og når jeg ikke tisser, kjennes det ut som om piggtrådet sitter fast.

Skrevet

Det du kan gjøre for å lette trykket og tømme blæren er å ta kokende vann i ei bøtte og sett deg oppå. Den varme dampen vil lindre godt:)

Bra du kom igang med behandling så raskt! Du vil fort merke bedring:) Husk at du bør levere en ny urinprøve 10 dager etter avsluttet kur for å sjekke at det er blitt bra.

Skrevet

Pass på å drikk mye vann for å skylle systemet, ha en drikkeflaske hos deg hele tiden. Drikk også et par glass biola hver dag under kuren, slik at du ikke ender opp med en helsikes soppinfeksjon etter endt antibiotikakur.

De verste smertene kommer til å gå over i løpet av dagen, slik at du ikke kvier deg for å gå på do i morgen. :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...