Gå til innhold

Bussjåfører som kjører som tullinger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hver gang jeg er på bussen så er det alltid en eller flere bussjåfører som kjører som dem ikke har tatt førerkort nærmest og ikke burde hatt det . Er mange bussjåfører som kjører med gassen i bånn før du rekker å sette deg på sete og dem gjør det samme selv om de er gamle damer med dårlige bein , bussjåfører nå til dags får for dårlig kjøreopplæring til å følge fartsgrense og trafikkreglene , det virker som om de glemmer alt når dem kjører buss , dem. Har et stort ansvar når dem råkjører som svin .

Jeg takker de snille bussjåførene som er gamle og gjør en god jobb når det gjelder å kjøre buss.

Jeg vet dette for bruker buss hver dag , bil er noe dritt ..

Dette gjelde busselskapet i Vestfold og Buskerud spesielt

Er det andre som hat opplevd det samme ?

Hvorfor er det så få folk som bryr seg om å klage på busselskap som ha ansatt de bussjåførene ?

Anonym poster: a5dc2a1870ea591fdbfb034790ae7d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det gjør jeg hele tiden, men i en annen del av landet. Mange peiser inn gassen rett før stoppene, slik at bussen må bråstoppe. Har opplevd flere ganger at de kjører forbi stoppene selv om folk, inkludert meg selv, har trykket på stoppknappen. Både som bilist og busspassasjer ser jeg at mange av dem oppfører seg dårlig i trafikken også. De er frekke og bryter blant annet vikeplikten ofte, spesielt i rundkjøringene.

Jeg skjønner at de har tidspress, men det gir dem ikke lov til å bryte trafikkreglene. De skal jo også sørge for at turen føles trygg for passasjerene, og jeg har en del ganger følt meg mindre trygg pga. kjørestilen til bussjåføren.

Edit: kan også tilføye at en del av dem her i byen er ivrige å snakke i mobiltelefonen mens de kjører. Da føles det i alle fall som om de ikke tar sikkerheten til passasjerene på alvor.

Endret av Samaysa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Opplever helt det samme med VKT. Har spesielt opplevd dette med at de selektivt plukker ut hvem som skal få sitte på! Er man to sekunder for sen, så nekter de å åpne bussdøren og av og til konfiskerer de busskort fordi de ikke tror det er deres.

Hvis du går på facebooksiden til VKT, ser du maaaange klager. Drittlei de bussjåførene altså!!!

Anonym poster: e83ea228b41bcf5a4beffeaf4e323b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig mange arrogante, uproffe, vågale og uansvarlige bussjåfører der ute. Tenker de ikke på alle de livene de er ansvarlige for?

Jeg hadde en skikkelig skrekkopplevelse med lavprisekspressen fra Oslo til Trondheim en gang. Han kjørte som et svin og dette er en to-etasjes-buss i tillegg. Jeg satt lengst fremme, øverst med den panoramautsikten - det skal jeg aldri, aldri gjøre igjen. Satt på sjåførsiden, så sjåføren satt rett under meg. For det første gikk det altfor fort - noen av veiene over fjellene til Trondheim er smale med brå svinger, men han kjørte som om han befant seg på en bred motorvei. Skulle kjøre forbi en bil og han la seg over i motsatte kjøreretning - I EN SVING! Gjett hva som dukket opp på andre siden av dem svingen? En trailer!

Det ble bråbrems og skrening inn på riktig kjørefelt igjen og jeg satt som lammet med hjertet i halsen. Folk bak meg ropte ut i skrekk. Det var helt forferdelig. Jeg vet ikke om noen gikk å sa ifra til ham, men han ble litt mer forsiktig etter det + at det var sjåførbytte på reisen som vanlig så jeg kunne slappe mer av etter det.

Det var så forferdelig. Dumme, dumme drittsjåfør.

Endret av Memoria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...