Gå til innhold

Hva menes med #denfølelsen /eier?

Fremhevede innlegg

Gjest Elissima
Skrevet

Ser så mange som skriver dette på facey, hva betyr det egentlig? Syns det hører så rart ut. Samme med folk som skriver jeg eier! Eier hva? Hva menes med det? Er det noe ungdommen likar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noe ungdommene bruker fortiden ja :fnise: først og fremst er det en hasj-tag man bruker på twitter, som beskriver følelsen du har. feks, når du møter en person du ikke liker #denfølelsen.

Det er bare noe man sier for å understreke følelsen i visse situasjoner da, om du skjønner :fnise:

Skrevet

Hahaha ja det er noe ungdommen liker... tror #denfølelsen er litt sånn, at alle skjønner hvilken følelse det snakkes om." #denfølelsen når du får 6 på eksamen" fks :P

så må vi jo ikke glemme #YOLO og #SWAG på alt.

også legge det ut på facebook der #de #hash #taggene #egentlig #ikke #har #noen #annen #hensikt #enn #å #bare #være #jævli #irriterende.

Gjest Elissima
Skrevet

Hahaha ja det er noe ungdommen liker... tror #denfølelsen er litt sånn, at alle skjønner hvilken følelse det snakkes om." #denfølelsen når du får 6 på eksamen" fks :P

så må vi jo ikke glemme #YOLO og #SWAG på alt.

også legge det ut på facebook der #de #hash #taggene #egentlig #ikke #har #noen #annen #hensikt #enn #å #bare #være #jævli #irriterende.

Enig, skjønner ikke vitsen med hash tags. Hva er swag for noe da? Jeg er ikke helt med på sånn ungdomssnakk merker jeg. Hva menes med YOLO? Vet det står for You Only Live Once, men hvorfor sier folk det hele tiden? Føler meg som DEN gamle dama haha.

Gjest Elissima
Skrevet

Men hva med den eie-greia, hva mener folk med det? Jeg fikk en melding av en kamerat der han bare skrev jeg eier! Han skrev ikke hva han eide.. Skjønte ikke den jeg.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Enig, skjønner ikke vitsen med hash tags. Hva er swag for noe da? Jeg er ikke helt med på sånn ungdomssnakk merker jeg. Hva menes med YOLO? Vet det står for You Only Live Once, men hvorfor sier folk det hele tiden? Føler meg som DEN gamle dama haha.

Vel, det er jo noen/en del ungdommer som sier LOL (kun de tre bokstavene) i stedet for å le også. Samme greia. Jeg er også litt for gammel for slikt merker jeg.Selv om jeg forstår det meste av de forkortelsene, da. :)

Skrevet

"Jeg eier!" betyr på en måte.. "jeg er god/best". F.eks, "jeg EIER deg i fifa" - da er den ene VELDIG mye bedre enn den andre i fifa. #Denfølelsen, er det det ser ut som. Det er "den følelsen når..".

Hash tags er bare tåpelig på facebook.. Det er i all hovedsak ment for "trending" på f.eks twitter...

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Men hva med den eie-greia, hva mener folk med det? Jeg fikk en melding av en kamerat der han bare skrev jeg eier! Han skrev ikke hva han eide.. Skjønte ikke den jeg.

Man kan for eksempel si at en artist eier scena. Da er det liksom som at artisten passer med scena som hånd i hanske. Det er det nærmeste uttrykket jeg kan sammenligne med. Det er et veldig positivt ladet ord. Omtrent i samme bane som at du "ruler"/"regjerer".

Gjest Ratata
Skrevet

Hva skjedde med å si Jeg er best, ingen protest, stritter du imot er du en idiot? Nei, disse barna disse barna..

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg er ikke på twitter, men slik jeg har forstått det er hash tags ord som skal beskrive bildet/statusen. Det er vel ord som man kan søke på, så kan din status komme opp om du har dette ordet med?! Korriger meg dersom jeg tar feil.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg poster et bilde på instagram med hashtagger og velger at bildet samtidig skal deles på facebook så blir hashtaggene også delt.

Anonym poster: 6766d4380f9cf90f6fa2d84e4545df4e

• Liker 1
Gjest Elissima
Skrevet

"Jeg eier!" betyr på en måte.. "jeg er god/best". F.eks, "jeg EIER deg i fifa" - da er den ene VELDIG mye bedre enn den andre i fifa. #Denfølelsen, er det det ser ut som. Det er "den følelsen når..".

Hash tags er bare tåpelig på facebook.. Det er i all hovedsak ment for "trending" på f.eks twitter...

Er dette et norsk fenomen? For mine engelske venner skjønte ikke hva jeg mente da jeg prøvde å forklare det med eie.. I own liksom, det lager jo ingen mening.

Gjest Ratata
Skrevet

Er dette et norsk fenomen? For mine engelske venner skjønte ikke hva jeg mente da jeg prøvde å forklare det med eie.. I own liksom, det lager jo ingen mening.

I rule!

AnonymBruker
Skrevet

Er et engelsk uttrykk også. Er i samme gata, men ikke helt det samme.

1. Owned

-owned, 0wned, pwned, 0wn3d, pwn3d, own3d.

To be made a fool of; To make a fool of; To confound or prove wrong; embarrasing someone: Being embarrased.

Anonym poster: 6766d4380f9cf90f6fa2d84e4545df4e

AnonymBruker
Skrevet

Nei det kommer fra engelsk, men der brukes det om den som blir eid, dvs. owned. Om du f.eks gjør en prank på noen og han går fem på så sier du "owned!". På norsk er han eid, mens du eier.

Anonym poster: df7aa7d16976a0563c4f834c335f289e

Skrevet

swag betyr vel at noe er kult/man er kul trur jeg, men jeg er litt usikker der :P

Gjest Elissima
Skrevet

swag betyr vel at noe er kult/man er kul trur jeg, men jeg er litt usikker der :P

Da tenker jeg automatisk på dj broiler, de synger mye om swag, uten at jeg skjønner hva det er hehe.

AnonymBruker
Skrevet

Synes hashtagger er fine når jeg skal følge en debatt f.eks. Når det er en ting mange snakker om kan man klikke på taggen og følge alle som snakker om det samme. Litt slitsom når det er veldig mange kanskje. #mgp :-p

Anonym poster: 03c0b8e487f6c2c1d6576dafbdc9ecfe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...