spørsmålstegnet Skrevet 16. mai 2013 #1 Skrevet 16. mai 2013 http://www.kjendis.no/2013/05/16/kjendis/eurovision/musikk/norge/sverige/27205673/ Helt greit for meg. Ikkeno stress. Jeg blir mer flau av at Norge gir stemmer til naboland som Sverige og Danmark, samma hvor elendige bidragene dems er, også klager vi hvis vi ikke får stemme tilbake. Og samtidig klager vi når østblokklanda og europeere gjør det samme. Da blir det jo til at de har den største fordelen, fordi de har flere land som grenser til dem. Blir for dumt! Håper vi ikke gir svenskene 12 poeng. Har også hørt han svenskeduden på Sånn skal det låta (beat for beat), og han eier ikke vokal etter min mening.
sebastianen Skrevet 16. mai 2013 #2 Skrevet 16. mai 2013 Samme for meg hvem som vinner, bare det ikke er norge. Vi bør sende så dårlige innslag som mulig. For å arrangere dette makkverket er dyrt.... 1
spørsmålstegnet Skrevet 16. mai 2013 Forfatter #3 Skrevet 16. mai 2013 Samme for meg hvem som vinner, bare det ikke er norge. Vi bør sende så dårlige innslag som mulig. For å arrangere dette makkverket er dyrt.... Vinner vi, så har vi ihverfall ikke råd til å gi Romfolk penger!
sebastianen Skrevet 16. mai 2013 #4 Skrevet 16. mai 2013 Vinner vi, så har vi ihverfall ikke råd til å gi Romfolk penger! Kan vi ikke sende en av de som spiller trekkspill ? Sikkert billigere å fø på en av de livet ut ( vi velger en ganske gammel en) enn å arrangere grand prix. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #5 Skrevet 16. mai 2013 Hva? Jeg synes norges bidrag er bra jeg. Margareth har en god stemme. Anonym poster: 2b2002b94bce53f4d414cef7bf9945eb 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #6 Skrevet 16. mai 2013 Rivalisering mellom Norge og Sverige er jo det som setter en ekstra piff på ting som MGP og langrenn, synes det er morsomt. Synes stemmegivningen generelt er morsom, har jo litt med kultur å gjøre men det er også mye politikk i det. Gamle allianser og rivaliseringer gjenspeiles i stemmegivningen. Warszawapakten/Sovjet gir til hverandre, balkan stemmer på hverandre, Kypros gir alltid toppscore til Hellas og Norden stemmer på hverandre - kanskje derfor vi blir så snurt når Sverige ikke gidder gi oss et par små poeng selv om sangen vår er elendig. Vi gir dem liksom minst en midt på treet score uansett hvor ræva sangen deres er. Irland og England, som har sugd de siste årene, hater dette opplegget fordi de ikke har så mange andre naboer enn hverandre. Men for min del er det dette som gjør Eurovision festlig! Det, og det å le av de dårligste bidragene og styggeste kjolene, selvsagt. Hvorfor ellers ser folk på liksom, det er da ingen som tror dette er en nøytral konkurranse i musikalsk kvalitet hvor det største talentet som fremfører den beste låten vinner? Anonym poster: 72e33511914bd0b7fd015ccb0aac166c
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #7 Skrevet 25. mai 2013 Det er vel alle disse svenskene som jobber i Norge, som ringer fra et norsk mobiltelefonnummer og stemmer på sitt fedreland. Enkelt og greit Anonym poster: d06143717addd70fc63c384b7a84d584
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #8 Skrevet 25. mai 2013 Det er vel alle disse svenskene som jobber i Norge, som ringer fra et norsk mobiltelefonnummer og stemmer på sitt fedreland. Enkelt og greit Anonym poster: d06143717addd70fc63c384b7a84d584 Vi har alltid gitt dem mange poeng, også lenge før de overtok alle butikk-/restaurantjobber i Oslo. Det skyldes delvis at vi nok har noenlunde lik musikksmak, delvis at vi er bestevenner. Sånn er det bare. Jeg liker jo å gjøre narr av Sverige, og svensker liker å gjøre narr av oss, men det er søskenkjærlighet. Hos de fleste, altså. Anonym poster: 14b4ef5386ad9e5a1a23adf1dfb35b39 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå