Gå til innhold

3D-mølle - hvordan venne seg til

Anbefalte innlegg

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Jeg har litt 3D-mølleskrekk, hvis jeg går på en så føler jeg meg teit om jeg skulle begynne å løpe på den. Føler at alt flesket disser og er generelt ukomfortabel. Er det noe som vil gå over hvis jeg bruker 3D-møllen over tid? Foreløpig går jeg i gangetempo med litt oppoverbakke. Har bare brukt den 2-3 ganger til nå.

Noen andre her som har gått igjennom den kleine 3D-mølleperioden?

Skrevet

Du trenger sikkert bare tilvenning :) Ikke tenk på flesket som disser, tenk på økta du skal gjennomføre og den herlige etterpåfølelsen :) Det viktigste er jo at du trener! Og sorry for at jeg blander meg inn, men det heter tredemølle, har ingenting med 3D å gjøre :)

• Liker 11
Skrevet

Ble litt forvirret da du skrev 3D......så for meg en ny, avansert tredemølle;)

Et tips er å ikke se ned, se rett frem. Og ikke hold i kantene på siden!

Begynn med sakte fart, og øk opp.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hahaha det heter tredemølle, en mølle i 3D, hva skulle det vært?

Anonym poster: 5d2771dda071dad6465ebffc7c819039

• Liker 10
Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Hahaha det heter tredemølle, en mølle i 3D, hva skulle det vært?

Anonym poster: 5d2771dda071dad6465ebffc7c819039

Vel, det heter 3D-mølle der jeg trener.

Takk for råd, jeg får vel bare gjøre meg kjent med møllen selv om det føles litt awkward.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for råd, jeg får vel bare gjøre meg kjent med møllen selv om det føles litt awkward.

Tror jeg ikke noe på.

Anonym poster: 0b8191b21765c3cb6e7c2b30141758b9

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte noen uker på å venne meg til det. Holdt meg fast så jeg ikke skulle falle. Tok lang tid før jeg turte å slippe og jogge, ikke bare gå..

Anonym poster: 42a777c8086779e2f8d717f6bc077dc1

Gjest Solsmil
Skrevet

Tror jeg ikke noe på.

Anonym poster: 0b8191b21765c3cb6e7c2b30141758b9

Ikke jeg heller.

Gjest Nanne70
Skrevet

Litt OT, men hvis du føler at det disser, kan du jo bare kjøpe deg etpar treningstights med hold-inn-effekt (f.eks. Rönisch Anti Shake tights) og bruke en ettersittende treningstopp i fast stretchkvalitet som holder ting litt på plass. Bruk en vid topp eller t-skjorte utenpå hvis du føler deg mer vel med det. En god treningsbh er et must!

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Det heter tredemølle fordi du treder (går) på den. Du er ikke den første som tror det heter 3Dmølle!

Til problemet: hopp ut i det. Bare prøv. Jeg hadde det slik før, var redd for å falle av og miste kontrollen. Jeg økte sakte ett og ett klikk til jeg nådde super-powerwalk. Og klikket en gang til. Og da begynte jeg å jogge automatisk, og ble trygg med en gang!

De fleste møller har en stopp/emergency-knapp som stopper tredemølla med en gang.

• Liker 3
Skrevet

Det heter tredemølle. Ikke 3- D mølle. Noe som forøvrig betyr tredimensjonalt.Jeg kan ikke se for meg hvordan en 3-D mølle skal vere konstruert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det heter tredemølle. Ikke 3- D mølle. Noe som forøvrig betyr tredimensjonalt.Jeg kan ikke se for meg hvordan en 3-D mølle skal vere konstruert.

Alle tredemøller er vel i 3D. Eller 4D, hvis man skal være nit-picky :D

Anonym poster: 394a3ed6b8868911965be0fb3890893f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alle tredemøller er tredimensjonale da. Som alt annet i verden :)

Anonym poster: 9edd11dc0515a47b69b8caf481c2a87f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Alle tredemøller er tredimensjonale da. Som alt annet i verden :)

Ja, men så kan det like godt hete 3- D mølle da. Pirke pirke :ler:

Skrevet

Ja det er noe man må igjennom. De første gangene jeg jogga på mølla følte jeg at rumpa mi rista og hoppa overalt.

Men det er ingen som legger merke til det der uansett :P

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har litt 3D-mølleskrekk, hvis jeg går på en så føler jeg meg teit om jeg skulle begynne å løpe på den. Føler at alt flesket disser og er generelt ukomfortabel. Er det noe som vil gå over hvis jeg bruker 3D-møllen over tid? Foreløpig går jeg i gangetempo med litt oppoverbakke. Har bare brukt den 2-3 ganger til nå.

Noen andre her som har gått igjennom den kleine 3D-mølleperioden?

Det hadde vært min motivasjon, flesket som disser. Godt å få trent bort flesket! Når jeg jogger og merker at "flesket" disser, så får jeg lyst til å trene enda hardere.

Anonym poster: cb4016c3af0411fa8214989718e71a79

• Liker 1
Skrevet

Haha, håper virkelig ikke du er en av de jentene som går på treningssenter for å daffe på møllen i 30 min uten noen hellning. Stikk heller ut å jogg.

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Haha, håper virkelig ikke du er en av de jentene som går på treningssenter for å daffe på møllen i 30 min uten noen hellning. Stikk heller ut å jogg.

Orker ikke å jogge.

Skrevet

Orker ikke å jogge.

Så du betaler heller 700kr i måneden for å GÅ på en tredemølle?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så du betaler heller 700kr i måneden for å GÅ på en tredemølle?

La nå folk få trene som de vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...