Gå til innhold

Mistenker at jeg spiser alt for mye margaring...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser lett en pakke med margarin i uken, kanskje litt over til og med, bruker soft flora, jeg bare elsker det! Det kan jo ikke være bra vel?

Hvilket margarin/smør bruker du på skiva/knekkebrødet og hvor lang tid varer pakken?

Anonym poster: 8bc060a2d638376b3eaede64689466c0

Videoannonse
Annonse
Gjest Inggolf
Skrevet

Ja det hørtes litt vel mye ut ja...

Du kan vel ta noen blodprøver hos legen for å se om det har fått noen konsekvenser da, dersom du er bekymret?

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg rekker aldri å bruke opp en pakke før den går ut på dato. Så kanskje en måneds tid på en halv pakke? Bruker Bremykt.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bruker du ikke smør istedet? Smaker langt bedre, og er sunnere..

Anonym poster: 210d38de274da4ba308e677ae179cc8a

• Liker 10
Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg bytter på bremykt og soft flora. Er ikke farlig å spise smør så lenge det ser bra ut etter det har gått ut på dato, og den går ofte ut på dato.. Bruker veldig lite smør. Sikkert 1/4 pakke på 1 mnd om ikke mindre.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bruker du ikke smør istedet? Smaker langt bedre, og er sunnere..

Huff nei, da ville jeg blitt feit hehe det er jo mange flere kalorier i smør enn soft flora light som jeg bruker. Men kanskje jeg hadde brukt litt mindre om jeg ikke kjøper en som er like god hehe. dessuten så er det jo alt for mye metta fett i smør, det er IKKE sunnt nei!!

Skrevet

Oi, det var mye. Jeg og mannen elsker smør, men spiser ikke en pakke iløpet av en mnd en gang. Og spis smør, ikke margarin :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff nei, da ville jeg blitt feit hehe det er jo mange flere kalorier i smør enn soft flora light som jeg bruker. Men kanskje jeg hadde brukt litt mindre om jeg ikke kjøper en som er like god hehe. dessuten så er det jo alt for mye metta fett i smør, det er IKKE sunnt nei!!

Du mener prosessert herdet/halvherdet fett er bedre enn naturlig fett vi har spist i titusener av år?

• Liker 6
Gjest Inggolf
Skrevet

åååneeeeeei- ikke begynn på den diskusjonen a :trist:

• Liker 4
Skrevet

Margarin*

AnonymBruker
Skrevet

Sunnere å spise smør enn margarin jo!

Anonym poster: 968dbe9cacebbeb54962dc48729f5117

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du mener prosessert herdet/halvherdet fett er bedre enn naturlig fett vi har spist i titusener av år?

Det er IKKE herda fett i soft flora light, og dette gidder heller ikke jeg diskutere mer.

AnonymBruker
Skrevet

Huff, ser jeg får prøve å kutte inntaket "litt"...

Skrevet

Hørtes ganske mye ut, vi er 4-5 stk i huset og spiser mindre enn en familiepakke bremykt i uka, selv om vi også bruker den når vi lager hvitsaus og iblant har besøk som får mat. Alle sammen bruker forøvrig smør på maten.

Skrevet

I mine øyne er all margarin for mye. Bruk heller smør eller kokosolje.

Hos meg varer en pakke smør (500g) ca 1 mnd.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hm.. Her i huset kjøpes det smør som til baking, saus osv, og den pakken går nok opp på alt fra 1 uke til 2 mnd. Kommer an på maten som lages.

Og så bruker jeg Brelett. Er bare meg her i huset som spiser smør på skiver osv, og en stor Brelett varer i ca 1 mnd.Ja, jeg elsker brelett på skiver. Og nå løg jeg, det er to stykker her i huset som elsker Brelett, meg og katten :)

Anonym poster: 0ab6060aea6d67cf387d24855633caaf

Skrevet

Margarin på skiva? Om så det var direkte sunt og kalorifattig hadde jeg ikke hatt det på skiva.

AnonymBruker
Skrevet

Margarin på skiva er totalt poengløst, så kutt det.

Anonym poster: 81de52a81795da2fa81b27ab53a13c68

• Liker 1
Gjest Inggolf
Skrevet

Margarin på skiva er totalt poengløst, så kutt det.

akkuratt det er vel en veldig individuell sak!?

om man elsker margarin på skiva og synes det smaker veldig mye bedre med det på, så kan jeg ikke helt skjønne at det er totalt poengløst...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

akkuratt det er vel en veldig individuell sak!?

om man elsker margarin på skiva og synes det smaker veldig mye bedre med det på, så kan jeg ikke helt skjønne at det er totalt poengløst...

Unødvendige kalorier er poengløse. Det går helt fint å spise brødskive uten margarin. Bare det å kutte til og bruke det i helgene vil jo gjøre skikkelig forskjell.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...