AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #1 Skrevet 15. mai 2013 Tror jeg har bakteriell vaginose, har lest meg opp om det på nett, og regner med at det er det. Tror jeg har hatt det i mange år, uten å ha vært klar over hva det er. Jeg har helt sinnsykt masse utflod, som er som beskrevet på nett. Det jeg lurer på er, når man da drar til legen, og skal undersøke dette, blir jeg sendt til gynekolog, eller gjør fastlegen det? Og hva er det vedkommende gjør? Anonym poster: 566a5e5123df849d35d09da9dab3259c
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #2 Skrevet 15. mai 2013 Tror det er litt ulik praksis på det, men det burde være en relativ enkel tilstand å behandle for en fastlege. Kan jo hende man kan slippe gyn, dersom man ikke har hatt ubeskyttet sex og det kan vøre risiko for at symptomene skyldes klamydia e.l. Det er antibiotika som er behandlingen. Stillpille i første omgang. Anonym poster: 18b753963ae98e173c672d1015497e30
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #3 Skrevet 15. mai 2013 Stikkpille, skulle det stått. Tror de tar en prøve av utfluden og må ta en lukttest.... Anonym poster: 18b753963ae98e173c672d1015497e30
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #4 Skrevet 15. mai 2013 Skal fastlegen min lukte på utfloden min? Og må jeg spre bena for han, så han kan ta en prøve, eller får jeg en qtips selv? Anonym poster: 566a5e5123df849d35d09da9dab3259c
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #5 Skrevet 15. mai 2013 Fra TS forresten. Anonym poster: 566a5e5123df849d35d09da9dab3259c
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #6 Skrevet 15. mai 2013 Du må antagelig ta en gynekologisk undersøkelse ja...... Anonym poster: 7ef108783a627fd6d9273998ed97975e 1
Gjest Indra Skrevet 15. mai 2013 #7 Skrevet 15. mai 2013 Hvis det ikke lukter fisk av utfloden din er det jo ikke sikkert du har BV. Mange har mye utflod uten at det er noe galt i det hele tatt. Men ta deg en tur til legen og avklar det uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #8 Skrevet 15. mai 2013 Skal fastlegen min lukte på utfloden min? Og må jeg spre bena for han, så han kan ta en prøve, eller får jeg en qtips selv? Anonym poster: 566a5e5123df849d35d09da9dab3259c Vet ikke om fastlegene utfører lukttest, men gyn gjør det. De tilsetter et kjemikalie og lukter, ja... Anonym poster: 18b753963ae98e173c672d1015497e30
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #9 Skrevet 15. mai 2013 Det kan lukte av utfloden. Jeg håper på å bli hendvist til en gynekolog, fordi jeg vil virkelig ikke at fastlegen min skal gjennomføre dette. Kan jeg be om det? Ikke det at det er noe galt med legen min, men har hatt samme lege sin jeg var barn, og min mor og far har samme, så vil helst ikke det. Vet at det er yrket, men føler meg ikke helt komfertabel med det. TS Anonym poster: 566a5e5123df849d35d09da9dab3259c
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #10 Skrevet 15. mai 2013 Bare spør om antibiotika om du vet at det er det det er. Mange fastleger hopper gjerne over gyn om de kan, tror jeg Anonym poster: 18b753963ae98e173c672d1015497e30
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #11 Skrevet 15. mai 2013 Ja, du kan be om henvisning de skjønner godt det, som oftest. Anonym poster: 18b753963ae98e173c672d1015497e30
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #12 Skrevet 16. mai 2013 Dra på legevakten og ordne det, i verste fall. Anonym poster: e92409dc5526a6760812d769bdb0e0ba
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå