Gå til innhold

Har kjøpt meg ny bil!

monja

Anbefalte innlegg

Endelig fant jeg drømmebilen (faktisk uten å ha sett den :-) ). Og nå har jeg kjøpt den......

1996 mod. Ford Mondeo 2.0GLX Kombi.

136 hk og den har en km.stand på 99 000.

Pris: 99 000 kroner.

Så nå kan mannen bare ha Opel kjerra som arbeidsbil :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Chica

Grattis! Kjøpte meg bil for en måneds tid siden jeg, utrolig deilig og ha egen bil! Blir mye mer fleksibel, og sparer masse tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjørt den selv enda, men mannen tok en snartur igår. Da hadde ikke jeg anledning til å være med :-x Men han var veldig imponert han så jeg stoler på det..... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Vet ikke om jeg skal gratulere eller kondolere med ny brukt bil, ettersom valget falt på Mondeo 96-modell. Denne ble kåret til det verste bruktbilkjøpet av NAF. Limer inn en lite utdrag fra NAF bruktbilrapport 2001 (hentet fra www.motor.no)

Ford Mondeo

1993-1998-modeller

.

.

Feil/anmerkninger totalt:

Mye mer enn gjennomsnittet - mest

av alle undersøkte

Anbefaler alle som vil ha et problemfritt og økonomisk bilhold om å sjekke slikt før de kjøper bil! Er utrolig irriterende når bilen står på verksted ukesvis og regningen øker for hver time som går.

Beklager om jeg er litt gledesdreper her nå, men kan ikke bare jatte med eller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia

Jeg synes også det hørtes dyrt ut, for en Ford som har gått sååå langt. Håper uansett for deg at den går jevnt og trutt leeeenge! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var den eneste bilen jeg fant som hadde gått så lite.....Som regel ligger de på mellom 150 000 og 200 000 i den samme prisklassen. Det er litt mye for en bil som må regne med mellom 40 000 og 50 000 nye km per år.

*dessuten er gjerne biler tre ganger så dyre her oppe som lenger sør i landet :-? *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

99000 km er ikke veldig langt for en 96 modell! Normalen regnes å være 17000 km i året (det som benyttes når listepris beregnes). 10000 km under normalen skal gi prisavslag på 3-4000 kroner.

Det som derimot er dumt med å kjøpe en bil som har gått 99000 er at den skal på storservice snart (håper fpr din del at den er tatt). Det er en nokså dyr service... Dessuten er det mye som må byttes rundt omkring 100000+ km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedservice ble tatt nå - før jeg kjøpte den - på bilverkstedets regning :sjarmor: Likeledes ble den EU godkjent 6 mnd før tiden - så det er 2 1/2 år til neste gang :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke den prisen hørtes så verst ut, jeg...

I fjor kjøpte vi en Peugeot 405, 96-modell, som hadde gått 102 000 km. Vi betalte 99 000kr, inkludert ny frontrute og service...

Synes ikke den prisen er ille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Gratulerer med ny bil!

Du kunne kjøpt vår tjuetusen billigere.

Mazda 626 kombi 96-modell, gått 114.000, men "bare" 90 hk da...

Denne bilen - i motsetning til Forden - må du trolig skyte til slutt! Den bare går og går og går - uten feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randabergmann22

Ikke for å være stygg, men du har kjøpt deg en MØKKA BIL. Jeg er bil mekaniker hos en Ford forhandler og vet hva jeg snakker om. Det er den bilen vi har mest problemer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...