Gå til innhold

da ser det ut til det blir et bryllup. HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i 11år så kansje på tiden, men vi er ikke typen som kan planlegge 12 mnd frem i tid, kansje galskap å tro at vi får planlagt et bryllup på 7uker :o lokale har vi fått reservert de stiller med mye av det praktiske både hjelp til pynting servering o.l så den biten er grei.

menyen er vi heller usikker på da vielsen ikke er mulig å få gjennomført før kl 16, lurer vi på å skippe 3 retters å heller gå for forrett og middag å drøye desserten å bruke kaffe/kaker som dessert. så middagen blir vel servert ca kl 18-18,30

vi hadde håpt å gjerne fått knipset en del bilder med fotograf etter kirken.

lokalet vi skal ha ligger 2 min gange fra kirken. så hvis vi har en vielse som vi håper ikke drar ut i det uendelige så bør vi være ferdig med den på 45 min. da har vi 1 time til fotografering hvis alt går som planlagt er det for lite? (ellers må vi ta bildene en annen dag)

vi har kaffegjester som ikke skal være med på middagen da vi har en utrolig stor venneomkrets å for å få muligheten til å be inn alle kan vi ikke ha hele bunsjen på middag det blir for dyrt! tenkte å ha kaffe ca kl 21.00 blir det for knapt med tid?

men så har vi det at vi har 3 barn som tanken var at skulle være med deler av kvelden, men ikke hele da vi vil ha litt fest også. (jeg rører ikke vin ol med barna i nærheten) så de må sendes hjem en eller annen gang satser på foreldrene mine eller søsteren min på 17 kan passe de så vi får feiret litt med vennene våres også. Hadde håpet å fått de hjem ca i 22.30 tiden (minste er 3år så regner med hun er helt utslått da)

Noen som har kreative løsninger eller tips ? mottas med stor takknemlighet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med forlovelsen. :) Jeg synes hele planen din høres veldig bra ut. Mulig jeg ville tatt fotografering en annen dag, eller før vielsen, med mindre det er veldig viktig for deg å ikke bli sett i kjolen før du går mot han i kirka. :)

Skrevet

Gratulerer med forlovelsen. :) Jeg synes hele planen din høres veldig bra ut. Mulig jeg ville tatt fotografering en annen dag, eller før vielsen, med mindre det er veldig viktig for deg å ikke bli sett i kjolen før du går mot han i kirka. :)

takk, for det :) vi har vært forlovet i 7 år :D har bare ikke hatt tid til bryllup før nå hehe. har ikke lyst til å ta bildene før vielsen :P så vi får forhøre oss med han vi ønsker som fotograf om hva han mener han kan få utrettet

Skrevet

Så artig at det blir bryllup, da! Planene høres jo helt greie ut mht. tidsbruk. Fotografering trenger ikke ta mer enn en knapp time, vi beregner 1 - 1 1/2 t, men det er inkl. kjøring mellom kirke, fotolocation og festlokale. Syv ukers planlegging holder sikkert i massevis når dere har lokale inkl. hjelp til å ordne det praktiske både før og under festen.

Vi har også sen middag med noenlunde samme tidsplan som dere - og hopper over desserten. Kakebordet kl. 21 blir nok tilstrekkelig for de søthungrige. :) Her har vi bare store barn, så jeg er spent på hvor lenge de vil holde ut... Andre skal uansett få jobben med å ta dem med hjem. ;)

AnonymBruker
Skrevet

jeg synes ærlig talt det er en uting å ha vielsen så sent og så bruke en masse tid på fotografering. De fleste gjestene bruker fortsatt mesteparten av dagen sin på bryllupet deres, i tillegg til penger til klær, gave og transport. Og da synes jeg dere skylder dem å bruke så mye tid som mulig sammen med dem. Selv om det blir mingling, er tiden med venting på brudeparet gjerne den kjedeligste og mest rastløse. "Har ikke lyst" er ikke en veldig god begrunnelse. Jeg kan forstå den - men da bør dere heller velge en annen løsning som ikke går ut over gjestene. Kan ikke få i pose og sekk etc.

Anonym poster: d7efe77c3b361ac44d2f1c7ad2a771e9

AnonymBruker
Skrevet

Ellers så synes jeg planene høres fine ut :)

Skrevet

Hadde det vært ledig hadde vielsen blitt tidligere! Å hadde ikke forloverne våre reist på dagen vi egentlig ville ha så hadde vi fått det til, men det går ikke så da må vi gjøre det beste ut av det :P

Skrevet

Vi brukte vel ikke særlig mer enn 1,5 timer på vår fotografering. Da hadde jeg og fotografen på forhånd vært og tatt prøvebilder på lokasjon slik at vi viste hvordan lyset falt og slikt.

Ellers så synes jeg at planen din høres fin ut^_^ Bare pass på at kaffegjestene ikke må vente på å få komme inn og at de slipper å måtte reise så langt. Om jeg hadde blitt invitert til kaffe på en annen kant av landet, så hadde jeg nok sagt neitakk.

Skrevet

Skjønner ikke at det er uting med sen vielse, da blir det jo færre timer å være stivpyntet gjest. Og middag kl 18 er jo helt normalt.

Med vielse kl 16, så har dere ca 1 time effektiv fototid med fotograf etter smiling på kirketrappen, 1,5 om middagen starter 18.30. Det funker fint.

Skrevet

Så artig at det blir bryllup, da! Planene høres jo helt greie ut mht. tidsbruk. Fotografering trenger ikke ta mer enn en knapp time, vi beregner 1 - 1 1/2 t, men det er inkl. kjøring mellom kirke, fotolocation og festlokale. Syv ukers planlegging holder sikkert i massevis når dere har lokale inkl. hjelp til å ordne det praktiske både før og under festen.

Vi har også sen middag med noenlunde samme tidsplan som dere - og hopper over desserten. Kakebordet kl. 21 blir nok tilstrekkelig for de søthungrige. :) Her har vi bare store barn, så jeg er spent på hvor lenge de vil holde ut... Andre skal uansett få jobben med å ta dem med hjem. ;)

1-1,5 time inkl kjøring mellom kirke, location og lokale er litt lite tid avhengig av Kjøretid selvfølgelig. Men om dere ikke skal ha med masse folk i tillegg til dere på bildene så er det absolutt mulig, men ikke sikkert dere får 100 bilder fra fotograferingen liksom.

Skrevet

Vi brukte vel ikke særlig mer enn 1,5 timer på vår fotografering. Da hadde jeg og fotografen på forhånd vært og tatt prøvebilder på lokasjon slik at vi viste hvordan lyset falt og slikt.

Ellers så synes jeg at planen din høres fin ut^_^ Bare pass på at kaffegjestene ikke må vente på å få komme inn og at de slipper å måtte reise så langt. Om jeg hadde blitt invitert til kaffe på en annen kant av landet, så hadde jeg nok sagt neitakk.

heldigvis så bor alle i nærheten. de som bor lengst borte maks 35minutter fra lokalet, så tror det skal gå greit....

selv kjenner jeg noen som inviterte til kaffe kl 23 :o det syns jeg blir i seneste laget!

Skrevet

Jeg hadde helt klart tatt fotografering før kirken :)

Skrevet

Det er for knapt tid mellom middag og kaffegjestene kommer. Dere bør være ferdige med middagen, så de slipper vente. Skal dere bare ha 2,5 time middag må dere i alle fall ha en veldig tight kjøreplan.

Jeg ville tatt bildene før vielsen.

Send barna hjem etter middagen, bryllup er ofte kjedelig for barn. Et alternativ er å lage en barnekrok og ha en barnepasser der.

Skrevet

Det er for knapt tid mellom middag og kaffegjestene kommer. Dere bør være ferdige med middagen, så de slipper vente. Skal dere bare ha 2,5 time middag må dere i alle fall ha en veldig tight kjøreplan.

Jeg ville tatt bildene før vielsen.

Send barna hjem etter middagen, bryllup er ofte kjedelig for barn. Et alternativ er å lage en barnekrok og ha en barnepasser der.

det blir våres 3 barn som skal være med i bryllupet. De tror det eller ei liker faktisk slike selskap :P (det har de ikke fra meg altså!) heldigvis har jeg relativt yngre søsken som kan stelle med de så regner med det går fint. Regner med at oldemødre, tippoldemødre og besteforeldrene mine ikke holder ut særlig lengre enn til 22.30-23. så da kan barna ta kvelden samtidig.

Skrevet

1-1,5 time inkl kjøring mellom kirke, location og lokale er litt lite tid avhengig av Kjøretid selvfølgelig. Men om dere ikke skal ha med masse folk i tillegg til dere på bildene så er det absolutt mulig, men ikke sikkert dere får 100 bilder fra fotograferingen liksom.

Takk for innspill fra faglig synsvinkel! Kjøretiden er på max. 20 min. tilsammen. Vi satser ikke på hundrevis av bilder, så jeg tror det er tilstrekkelig tid for vår del. :)

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at det er uting med sen vielse, da blir det jo færre timer å være stivpyntet gjest. Og middag kl 18 er jo helt normalt.

Med vielse kl 16, så har dere ca 1 time effektiv fototid med fotograf etter smiling på kirketrappen, 1,5 om middagen starter 18.30. Det funker fint.

Det er ikke en uting med sen vielse i det hele tatt. Men det er en uting med sen vielse og så ikke bruke den lille tiden som er igjen på folk som faktisk bruker bortimot hele sin lørdag og masse penger på dette bryllupet. Pluss at det fortetter programmet, noe som gjerne fører til mer stress og mas for alle.

Skrevet

Det er ikke en uting med sen vielse i det hele tatt. Men det er en uting med sen vielse og så ikke bruke den lille tiden som er igjen på folk som faktisk bruker bortimot hele sin lørdag og masse penger på dette bryllupet. Pluss at det fortetter programmet, noe som gjerne fører til mer stress og mas for alle.

Det blir jo maks 1-1,5 time venting fra vielse er ferdig til middagen står på bordet, er jo ikke lenge i det hele tatt. Har opplevd mange ganger vielse kl 11 og middag kl 17, det er kjedelig det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...