Gå til innhold

Valp som tisser mye inne

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

HALLO, ER DU HELT ÅNDSVAK??? LESER DU INNLEGGET?? ER NEI, OG BÆRE HENNE UT I AKTEN KJEFT? PELL DEG UT!

Anonym poster: b397c6300123005c0af25b35a23d6e85

Det er vel tydelig hvem som er åndssvak her :)

Anonym poster: 469a70970b409c6f09ab30677df5e803

Videoannonse
Annonse
Skrevet

13-14 uker er jo ikke så mye, valpen er enda veldig ung.

Vi kjørte ignorering og bære ut når han tisset inne, full jubel og hurramegrundt og godbiter når han tisset ute, men da det virket som at han absolutt ikke hadde "skjønt det" rundt 5 måneders alder begynte vi å si et rolig, men bestemt nei i tillegg til å bære ut - først da ble han stueren. Han hadde allerede lært nei, og tok bare et par dager før han var så å si helt stueren.

Jeg mener man burde se an valpen, og at man kan bruke nei i visse tilfeller, men aldri kjeft.

Skrevet

Grunnen til at hun tisser inne når hun ikke får viljen sin, tror jeg, er akkurat fordi du har sagt NEI til henne når hun gjør det. Hun vet du blir irritert når hun tisser inne, og da tenker hun "greit, jeg får det ikke som jeg vil, og hun blir sint om jeg tisser inne, så da gjør jeg det, for å irritere". Husker familien gjorde akkurat den samme feilen på vår første hund. Når han ble voksen og ikke var fornøyd med noe vi gjorde, tisset han inne for han visste at det irriterte oss.

Anonym poster: 62108a78c6795a76043e816ef2116457

Dette er kraftig menneskeliggjøring av hunden, og en stor misforståelse av hundens språk. En hund tisser ikke inne fordi "den ikke får viljen sin".

En hund som tisser når man sier "nei", kan være en svært myk hund som bruker tissing som dempende signal for å dempe det hunden tolker som eierenes aggressive oppførsel. Enkelte hunder/valper kan være svært vare for eiers kroppspråk og tonefall, ofte mye mer var på det enn hva vi er selv.

Valpen er bare 13 uker gammel, den er bitteliten. Jeg ville fortsatt og tatt den ut etter hver gang den har spist, sovet, lekt og ellers når det har vært en liten stund siden den var ute. Tisser den ute, så er det rolig ros. Tisser den inne så ignoreres det.

Om natten kan du sove på en madrass på gulvet og ha et bånd på valpen som du fester rundt håndleddet ditt. Hvis valpen da blir urolig fordi den må tisse om natten, så vil du (forhåpentligvis) våkne av at den er urolig og ta den ut (ha sko og klær lett tilgjengelig, du har ikke mye tid på deg!).

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...