AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #1 Del Skrevet 14. mai 2013 Hva hadde dere gjort? Jeg kjøpte en bil for 4 uker siden til 219 000, jeg kan ikke beholde bilen grunnet sykdom,og bilen har vært salgs på finn.no i ca 3 uker nå. Bilforhandler som jeg kjøpte bilen av - som nektet å ta bilen tilbake - har en eksakt lik min bil på finn.no til 219 000. Jeg la min bli til 215 000, men ingen salg. Så ser jeg bilforhandleren har satt sin bil til 208 500, og da måtte jeg også senke prisen, så jeg la den på 200 000,sist fredag og tenkte at greit, det er absolutte bunnpris,ferdig prutet. Det er mange visninger på bilen min på finn,men veldig få telefoner/mail,og fremdeles ingen salg. Nå har jeg fått mail med tilbud om 185 000 - rask og grei handel skriver han... og jeg tenker at da taper jeg 35 000 på 4 uker totalt, 15 000 fra min "ferdig prutet" pris. Jeg vet det er helt opp til meg, men spørsmålet er om det er "vanlig praksis" å tape så mye,er det liksom greit,og hva jeg må forvente?! Anonym poster: 1155f0cc20433dd41249179f30954869 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn88 Skrevet 17. mai 2013 #2 Del Skrevet 17. mai 2013 Du kan ikke forvent å få "forhandler" pris når du selger, om forhandleren har en eksakt lik bil som din til salgs for 219 så er en realistisk pris for deg minimum 10% under det siden du ikke kan gi noen form for garantier og sånt. Om du kjøper en bruktbil av en forhandler så får du som regel med 3/6måneders garanti eller noe lignende, salg mellom privatpersoner innebærer en viss risiko, og ingen garantier, dermed en lavere pris 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå