Gå til innhold

D vitamin på 21.

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det farlig på noen som helst måte?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Direkte farlig er det vel ikke, men du føler deg nok trøtt og sliten. Kjøp tilskudd :)

Anonym poster: a769a4a694dbbc81ec36b22742224310

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk denne lista: http://old.ahus.no/eqs/labhbok/docs/doc_16266/index.html

Du er langt under det som er anbefalt og bør få deg en god dose D-vitamin. Snakk med legen og vis ham denne lista. Mange legekontorer jobber etter en gammel liste som har mye lavere verdier som normal.

Anonym poster: 403cc07808565ef9c8d4c3187a17ac20

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde 38 og fikk beskjed av sykehuset å ta 20 ymg. Jeg tar 60 og klarte å doble det etter 3 mnd. Fortsatt lavt da.

Anonym poster: 43423cbe887a53e9c1a3947b84957118

Skrevet

Må bare si dette; før var jeg mye syk. Forrige høst begynte jeg å ta doser med D-vitamin hver dag. Har kun vært syk en eneste gang siden i høst, noe som for meg er veldig unormalt. Takker d-vitaminene, selv om jeg selvsagt ikke kan vite at de er eneste årsak! Ta d-vitaminer!

Skrevet

Hardt underskudd, ta høydose. Tar selv 5000 IE/130 mikrogram og ligger nå i referanseområdet. Kjøp i Sverige, eller bestill på nettet fra f eks bigvits.co.uk.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar.Er ganske sliten ja.Er ikke mange kreftene å oppdrive.Sliter også med ekstreme smerter i hele kroppen.Kan dette relateres til mangelen?

AnonymBruker
Skrevet

Oi, det var lite.... Sjekket selv mitt D-vit lager, og jeg hadde utslag på 28. Begynte umiddelbart på detremin (d-vit tilskudd) Løp til legen!!! Jeg har i tillegg utviklet graves (en type høyt stoffskifte) og er livredd for at jeg har MS som min søster nylig har fått! :(

Anonym poster: b7dee6a2b6b6bc512902da469868460c

Gjest Sakone
Skrevet

Jeg hadde 18 en stund tilbake, har klatret meg opp på 30 nå, en fortsatt en vei å gå ^^

Men som det blir sagt her, få tatt d-vitaminer, og kontroller deg regelmessig hos lege. D-vitaminmangel kan forårsake mye rart, så greit å få nivåene opp til minst 50 ^^

AnonymBruker
Skrevet

Sakone: hva slags tilskudd tar du? Har du noen auto-immunesykdommer?

Gjest Sakone
Skrevet

Nei ikke som jeg vet om :P

Akkurat nå tar jeg bare Nycoplus d-vitamin 20mg, 2 tabletter om dagen(totalt 40)

AnonymBruker
Skrevet

Hm...jeg tar som sagt detremin 20 000 IU/ml. Håper D-vit.lageret mitt stiger. Har følt meg litt trøtt og sliten til tider samt vansker å konsentrere meg. Kanskje det nettopp er grunnet D-vit mangel??

Jeg vil anbefale å uansett sjekke stofskiftet ditt.... D-vit mangel er som sagt forbundet med auto-immune sykdommer. Jo fortere det blir oppdaget, jo bedre ;)

Skrevet (endret)

Her finner du informasjon om D-vitamin mangel.

Dette bør du diskutere med legen din og ikkje sjølvmedisinere deg. D-vitamin er fettløslig og skilles ikkje ut i urinen slik som vannløslig vitasmin (som t.d. C-vitamin). Dermed er det mogleg å få D-vitamin forgiftning. Du bør få vite kva dose som vil vere bra for deg for å få opp nivået. Så kontrollmåles det i blant for å sjå om du kjem opp på passe nivå, også justeres det for å vedlikehalde passe nivå. Den D-vitamin mengden som er riktig for ein person er ikkje nødvendigvis riktig for deg.

Endret av Sola^
AnonymBruker
Skrevet

Sjekket for moro skyld wikipedia:

I Norge er det visse grupper av befolkningen som har høy risiko for å utvikle vitamin D-mangel: transplanterte personer

:overrasket:

Anonym poster: caca2936209343f41587d80b38c13f59

Gjest Gjest
Skrevet

Hm...jeg tar som sagt detremin 20 000 IU/ml. Håper D-vit.lageret mitt stiger. Har følt meg litt trøtt og sliten til tider samt vansker å konsentrere meg. Kanskje det nettopp er grunnet D-vit mangel??

Jeg vil anbefale å uansett sjekke stofskiftet ditt.... D-vit mangel er som sagt forbundet med auto-immune sykdommer. Jo fortere det blir oppdaget, jo bedre ;)

Hvor mange dråper tar du pr. Dag? Jeg har fått beskjed om syv dråper en gang for dag. Og skal sjekke kalsium etter 14 dager og etter en måned og full sjekk på blodprøver etter to måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...