AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #1 Skrevet 14. mai 2013 Hei. Var hos gynekologen for ca. 2 uker siden. Var der pga. småblødninger hele tiden. Hun tok også celleprøver av meg, slik som hun gjør hver gang. I dag fikk jeg et brev i posten der det sto at de hadde fått svar på prøvene, og at celleprøven fra livmorhalsen viser uregelmessige celler. Det sto også at de anbefaler ny kontroll om 6 måneder for å ta ny celleprøve. Jeg var sist hos gynekologen for litt under et år siden, og da var det helt fint. Jeg vet ikke det er, og vet ikke hva jeg skal tenke eller tro. Er livredd for at det kan utvikle seg til kreft.. Er det noen som har fått det samme, og kan fortelle meg hva som skjedde etter hvert? Jeg er bare 21 år, og er livredd for at det er det verste. Tenk om det blir kreft og jeg ikke kan få barn... Så, er det noen som har hatt det samme som meg og kan fortelle meg hva som skjedde, og hva der betyr? Anonym poster: ee2c74a9475efe6cafcfe204b1057b50
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2013 #2 Skrevet 14. mai 2013 Hei Jeg fikk samme beskjed for 3 år siden. Ble kjempenervøs og ble kalt inn til ny kontroll etter 6 mnd. For å gjøre en lang historie kort: Jeg var inne hver 6 mnd helt frem til jul, da ble jeg videresendt til biopsi ved sykehuset. Årsaken til at jeg tok biopsi var at uregelmessige celleprøver som regel pleier å gå tilbake til normalt etter 2-3 år, noe de ikke gjorde til meg. Biopsien foregikk ved at en lege først tok ultralyd innvendig før jeg fikk bedøvelse. Bedøvelsen var litt ubehagelig, som når du får bedøvelse hos tannlegen. Så knep de av noen små prøver fra livmorhalsen. Fikk svar etter ca 8-10 uker at de ikke fant noe galt men en kronisk betennelse..Så,skal tilbake til GU nå snart igjen. Mine uregelmessige celleprøver tror jeg var ett resultat av HPV viruset. Det finnes noen varianter av HPV viruset som kan føre til kreftceller. Jeg fikk bekreftet av biopsien at de ikke fant noen kreftceller hos meg. Jeg tror de kan se hviken grad den uregelmessige celleprøven har. Hadde det vært en høy grad tror jeg nok man blir innkalt tidligere enn før 6 mnd. Tror nok du kan ta det helt med ro
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #3 Skrevet 14. mai 2013 Takk for svar Jeg håper ikke det er noe alvorlig, men er litt vanskelig å tenke positivt så kort tid etter jeg fikk brevet. Men satser på at det går bort av seg selv Noen andre med erfaringer? - TS. Anonym poster: ee2c74a9475efe6cafcfe204b1057b50
Gjest Monika Høimyr Skrevet 26. juni 2013 #4 Skrevet 26. juni 2013 Jeg fikk selv dette brevet for ca en uke siden... syns det er litt skummelt, men man må jo bare tenke at det nok er veldig "normalt", siden jeg leste på en legeside at ca 80% av alle kvinner møter på HPV viruset i løpet av livet, men er kun 1-2% som får celleforandringer som utvikles til livmorhalskreft. mest sannsynlig går forandringene tilbake, og om de ikke gjør det, så fins det alltid en god behandling ordner seg!
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #5 Skrevet 30. juni 2013 Jeg fikk selv dette brevet for ca en uke siden... syns det er litt skummelt, men man må jo bare tenke at det nok er veldig "normalt", siden jeg leste på en legeside at ca 80% av alle kvinner møter på HPV viruset i løpet av livet, men er kun 1-2% som får celleforandringer som utvikles til livmorhalskreft. mest sannsynlig går forandringene tilbake, og om de ikke gjør det, så fins det alltid en god behandling ordner seg! Fikk dette brevet på Lørdag. Jeg har fått gynekolog-time på Onsdag. Kanskje jeg skal bekymre meg litt, siden jeg ikke fikk time først etter 6 mnd som dere andre... Anonymous poster hash: b3710...0da
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #6 Skrevet 5. september 2016 Jeg tok en celle prøve for 3 måneder siden og fikk svar fra sykehus at det er noen uregelmessige celler samt. Hpv virus..fant ingen kreft celler .jeg blir innkalt for mere prøver innen 3 måneder. .jeg er livredd hva betyr dette? Er det noen som har opplevd dette? Anonymkode: 2b381...d61
OppNedPåAlt Skrevet 5. september 2016 #7 Skrevet 5. september 2016 Jepp. Hadde uregelmessigheter, måtte ta ny prøve etter 6 mnd. Tok ny prøve da og den viste ingenting. Altså var det ingenting. Det husker jeg legen også sa, som regel er det ingenting å bekymre seg for.
skremt40 Skrevet 10. september 2016 #8 Skrevet 10. september 2016 Den 9/5/2016 at 10.01, OppNedPåAlt skrev: Jepp. Hadde uregelmessigheter, måtte ta ny prøve etter 6 mnd. Tok ny prøve da og den viste ingenting. Altså var det ingenting. Det husker jeg legen også sa, som regel er det ingenting å bekymre seg for. Hadde du kun uregelmessige celler eller med hpv virus også?
OppNedPåAlt Skrevet 12. september 2016 #9 Skrevet 12. september 2016 Den 10.09.2016 at 22.19, skremt40 skrev: Hadde du kun uregelmessige celler eller med hpv virus også? Husker ikke om det var med hpv eller ikke
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå