Gå til innhold

Ånbefaling av p-piller?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Lurte på om noen kan anbefale noen p-piller som ikke gir vektoppgang og kviser?

Har gått på p-sprøyte et halvt år nå men har gått opp nesten 10 kg til tross for trening 5 ganger i uken. Og fått en del kviser og "prikker" under huden enda jeg pleide å

være nesten kvisefri.

Har også lavt stoffskifte om det skulle ha noe å si.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, så utrolig kjedelig.. Jeg går på cerazette som er en "minipille" uten østrogen, noe som ofte er grunnen til uren hud, vektoppgang osv. Eneste minuset med denne pillen, er at du ikke får mensen dersom du ikke stopper på den, og da er du jo heller ikke trygg lenger. De fleste mister mensen helt i løpet av et halvt år.

Men utenom det er jeg meeeget fornøyd, og har ikke hatt en eneste bivirkning!

  • Liker 1
Gjest Novacane
Skrevet

Eneste minuset med denne pillen, er at du ikke får mensen dersom du ikke stopper på den, og da er du jo heller ikke trygg lenger. De fleste mister mensen helt i løpet av et halvt år.

Den skjønte jeg ikke - så lenge man går på p-piller så er man godt sikret mot graviditet? Misforstod jeg kanskje :P

Uansett, jeg går på loette 28, fornøyd med den, har ikke hatt noe bivirkninger å snakke om :)

  • Liker 1
Skrevet

Den skjønte jeg ikke - så lenge man går på p-piller så er man godt sikret mot graviditet? Misforstod jeg kanskje :P

Uansett, jeg går på loette 28, fornøyd med den, har ikke hatt noe bivirkninger å snakke om :)

Hehe, ja, var vel kanskje litt utydelig.. Cerazette er jo en minipille, noe som vil si at det er 28 piller du skal ta hver dag på brettet. Altså, ingen sukkerpiller som på mange andre p-piller. På "vanlige" p-piller, er du trygg selvom du går på sukkerpillene (da skal man jo egentlig ha mensen, så sex er vel kanskje ikke like aktuelt for alle, men om du har sex da, så er du sikker, selvom du på en måte ikke tar noen ordentlige piller). På cerazette kan du droppe å ta den siste uka med piller f.eks. - MEN da er du ikke sikker den uka, og når du da begynner igjen etter den uka, så MÅ du vente 7 dager før du er trygg. Så det blir jo totalt 14 dager hvor du ikke er trygg, hvis du vil ha mensen.

Eleeendig til å forklare, men håper jeg kanskje gjorde meg litt tydligere!

  • Liker 1
Skrevet

Synfase

  • Liker 1
Gjest Novacane
Skrevet

Hehe, ja, var vel kanskje litt utydelig.. Cerazette er jo en minipille, noe som vil si at det er 28 piller du skal ta hver dag på brettet. Altså, ingen sukkerpiller som på mange andre p-piller. På "vanlige" p-piller, er du trygg selvom du går på sukkerpillene (da skal man jo egentlig ha mensen, så sex er vel kanskje ikke like aktuelt for alle, men om du har sex da, så er du sikker, selvom du på en måte ikke tar noen ordentlige piller). På cerazette kan du droppe å ta den siste uka med piller f.eks. - MEN da er du ikke sikker den uka, og når du da begynner igjen etter den uka, så MÅ du vente 7 dager før du er trygg. Så det blir jo totalt 14 dager hvor du ikke er trygg, hvis du vil ha mensen.

Eleeendig til å forklare, men håper jeg kanskje gjorde meg litt tydligere!

Bare jeg som ikke har noe erfaring med minipiller! hehe :) Skjønte det nå da:P

Skrevet

Yasminelle. Har gått på disse i 1 år nå, og har aldri hatt bivirkninger. De har vært snille med meg ;)

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gikk på p-plaster i et par år. Fikk masse kviser de første to mnd. ca, men etter det var jeg helt som vanlig. Begynt på carazette nå og har fått litt kviser igjen, men ikke så mye som med plasteret. Har brukt carazette i snart en måned så er ikke helt kjent med det enda, men har ikke merket noen annen bivirkning.

Når jeg brukte plaster gikk jeg ikke opp i vekt i det hele tatt, men det gjorde en venninne av meg. En annen venninne av meg gikk på en p-pille (husker ikke merket) som skulle gi henne mindre mens, men i stedet ga det henne konstant blødning i to måneder. Så bivirkningene er og individuelt, så det blir nesten å prøve seg frem og finne det som passer for deg.

Anonym poster: 4b2511e7e5c9a5cb79df172ddad7d11c

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Etter å ha lest litt rundt om de forskjellige tror jeg kanskje jeg skal prøve loette.. Gikk et annet merke tidligere men det tror jeg ikke er på markedet lenger. Haha begynner å bli gammel:-)

En annen ting- om noen skulle lese tråden har jeg hatt mensen i 4 av de 6 månedene jeg gikk på p sprøyte denne gangen. Kjedelig og slitsomt! Går vel over om man bruker den lenger men det orker jeg ikke vente eller håpe på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...