AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #1 Skrevet 14. mai 2013 Kan jeg ha ett angstanfall nå? Mye som skjer rundt meg for tiden og jeg rekker aldri å senke skuldrene før noe nytt hender. Våknet opp i dag av at jeg hadde glemt å sende inne noe dokumenter til høgskolen. Jeg begynte å hikste. jeg er kvalm. lyst til å gråte, men klarer å la være. skjelver. helt kaos i hodet på en måte. smerter i brystet. Får ikek gjort noe. Selv å brette klær er helt umulig nå. Ringte skolen og fikk beskjed om at det går fint og at jeg skal sende det inn nå. Jeg burde altså kunne slappe av, men denne uroen slipper ikke taket. Har aldri opplevd noe slikt før Om dere mener dette kan være angstanfall, hva kan jeg gjøre for å roe det ned? Jeg har ett lass med saker som må ordnes i dag og jeg har ikke tid til dette her. Anonym poster: 51a44ff69e289954672cb43cb9f705b0
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #2 Skrevet 14. mai 2013 Ingen som vet? Anonym poster: 51a44ff69e289954672cb43cb9f705b0
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2013 #3 Skrevet 14. mai 2013 Høres mer ut som et stressanfall. Om du ikke er plaget med angstanfall tidligere, er det etter min oppfatning lite sannsynlig at dette kan ha utløst ett. Høres som sagt mere ut som stress, og en slags fortvilelse over at du er sliten og det er mye som skjer, og du føler ikke du klarer å henge helt med. Min erfaring med angst er at det kommer når du minst venter det, gjerne uten noen åpenbar grunn. Etterhvert, når man har hatt anfall tidligere, kommer det gjerne lettere og i gitte situasjoner, ofte fordi man gjerne har fått angst for angsten. Min opplevelse av angst er at jeg blir svimmel, kvalm, svetter, hyperventilerer, føler jeg vil besvime og ikke får puste. Det du beskriver minner meg om når jeg har veeeldig mye viktig som MÅ gjøres og kort tid å gjøre det, eller hvis jeg har forsovet meg til noe viktig, eller lignende, altså mer stress.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #4 Skrevet 14. mai 2013 Høres mer ut som et stressanfall. Om du ikke er plaget med angstanfall tidligere, er det etter min oppfatning lite sannsynlig at dette kan ha utløst ett. Høres som sagt mere ut som stress, og en slags fortvilelse over at du er sliten og det er mye som skjer, og du føler ikke du klarer å henge helt med. Min erfaring med angst er at det kommer når du minst venter det, gjerne uten noen åpenbar grunn. Etterhvert, når man har hatt anfall tidligere, kommer det gjerne lettere og i gitte situasjoner, ofte fordi man gjerne har fått angst for angsten. Min opplevelse av angst er at jeg blir svimmel, kvalm, svetter, hyperventilerer, føler jeg vil besvime og ikke får puste. Det du beskriver minner meg om når jeg har veeeldig mye viktig som MÅ gjøres og kort tid å gjøre det, eller hvis jeg har forsovet meg til noe viktig, eller lignende, altså mer stress. Ja det kan hende det er stress som utløser dette her Har aldri hatt angstanfall før, så jeg vet liksom ikke helt hvordan det føles ut. Kjenner heldigvis at trangen til å gråte er borte, men kvalmen og det andre er like merkbart. Får håpe det gir seg snart! Tusen takk for svar i alel fall. Anonym poster: 51a44ff69e289954672cb43cb9f705b0
HHH Skrevet 14. mai 2013 #5 Skrevet 14. mai 2013 synes også det høres mer ut som stressanfall.. - Dersom du ikke klarer gjøre NOE akkurat nå, så setter du deg ned og senker skuldrene, ta noen dype pust ned i magen, det kan gjøre litt vondt de første gangene, men er ikke farlig, ta ca. 10 dype pust, og du vil merke at du blir litt roligere. Legg deg gjerne litt ned med bena høyt. Sitt eller ligg rolig i en times tid til det gir seg helt, pust, slapp av og prøv å stenge stressende tanker litt ute, prøv å si til deg selv at alt dette rundt deg ikke er så viktig, alt ordner seg. - Når du har kommet litt til hektene lager du en liste eller plan for å få gjennomført det som er viktigst. Gjør det enkelt for deg selv, og få unnagjort det som stresser. F.eks. - Send inn dokumenter og lever det du skal levere - ta de telefonsamtalene som er viktige (om du har noen) - Betal regninger eller om det er noe annet sånt som skal fikses - lag en plan for morgendagen, og resten av uken. her er det viktig å fjerne stressfaktorer. Hva stresser deg? Hva må du gjøre og hva kan du gjøre senere? For meg hjelper planer og lister, så slipper jg å tenke gjennom og huske alt hele tiden, jeg kan bare gå il listen og følge den. få deg søvn og slapp av.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2013 #6 Skrevet 14. mai 2013 synes også det høres mer ut som stressanfall.. - Dersom du ikke klarer gjøre NOE akkurat nå, så setter du deg ned og senker skuldrene, ta noen dype pust ned i magen, det kan gjøre litt vondt de første gangene, men er ikke farlig, ta ca. 10 dype pust, og du vil merke at du blir litt roligere. Legg deg gjerne litt ned med bena høyt. Sitt eller ligg rolig i en times tid til det gir seg helt, pust, slapp av og prøv å stenge stressende tanker litt ute, prøv å si til deg selv at alt dette rundt deg ikke er så viktig, alt ordner seg. - Når du har kommet litt til hektene lager du en liste eller plan for å få gjennomført det som er viktigst. Gjør det enkelt for deg selv, og få unnagjort det som stresser. F.eks. - Send inn dokumenter og lever det du skal levere - ta de telefonsamtalene som er viktige (om du har noen) - Betal regninger eller om det er noe annet sånt som skal fikses - lag en plan for morgendagen, og resten av uken. her er det viktig å fjerne stressfaktorer. Hva stresser deg? Hva må du gjøre og hva kan du gjøre senere? For meg hjelper planer og lister, så slipper jg å tenke gjennom og huske alt hele tiden, jeg kan bare gå il listen og følge den. få deg søvn og slapp av. Tusen takk for langt og godt svar! Jeg måtte være ute av huset for å fikse ting i hele dag, så fikk ikke roet meg noe særlig ned. Kom hjem for en time siden, så satte meg rett ned i sofaen og tok meg ett glass vin Mye bedre nå! Det stresset jeg har rundt meg er dessverre ikke noe jeg får fjernet, så jeg må bare prøve å ta litt mer meg-tid tror jeg? Jeg skal uansett prøve å bli flinkere til å lage lister over alt som må gjøres, da har man jo litt mer oversikt. Nå i det siste har jeg bare blitt helt oversvømt av bekymringer og stress utenfra. Ekstra dumt var det jo at det var min skyld det med skolen, så jeg tror jeg tok det ekstra tungt også. Er så vant til å forholde meg til alle andres kaos, at jeg ikke takler når jeg selv driter meg ut. Anonym poster: 51a44ff69e289954672cb43cb9f705b0
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2013 #7 Skrevet 14. mai 2013 Høres ut som angst. Det kan komme på forskjellige måter. Jeg var kvalm ..ville gråte.. Og kan føle meg skjelven. Og ør og svimmel. Det at du kjenner brystsmerter er typiske tegn sammen med det andre du forteller. Jeg er bedre nå. Så hvis det fortsetter må du søke lege.. Og man vil bli bedre med tiden. Jeg var helt ødelagt av angst. Men jeg fikk ikke panikkanfall slik mange forteller. Jeg hadde vedvarende angst stort sett hele tiden. Sliter enda med angst men er mye bedre. Og så lærer man kroppen og kjenne.. Og når angsten kommer så får den bare komme til det roer seg.. Det er ikke anfall jeg har. Har Generalisert angst lidelse og sosial angst. . Du kan jo lese om det på nettet. Ja det kan hende det er stress som utløser dette her Har aldri hatt angstanfall før, så jeg vet liksom ikke helt hvordan det føles ut. Kjenner heldigvis at trangen til å gråte er borte, men kvalmen og det andre er like merkbart. Får håpe det gir seg snart! Tusen takk for svar i alel fall. Anonym poster: 51a44ff69e289954672cb43cb9f705b0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå