Gå til innhold

Noen som har ungdom med psykiske problem?

Fremhevede innlegg

Gjest Mellie
Skrevet

Min sønn er nesten 19 år, og har slitt ett år med psykiske problem. For meg har dette vært vanskelig å takle da han ikke sier noe hjemme, og vi får ingen informasjon fra hverken lege eller psykolog. For oss er det vanskelig å vite om han er lat eller har en dårlig dag, og innimellom kan det virke som om han bruker dette fore alt det er verdt. Jeg har selvsagt forsøkt å ringe psykolog, men får bare beskjed om at min sønn er over 18 år og jeg har ingen informasjonsrett. Forsto det bare sånn at det ikke er fare for liv og helse sådann.

Noen som har tips og råd til ulykkelige foreldre?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ei datter på 19 år (hun går siste året på vg3) som ikke vil leve lenger. De siste tre årene har hun gått på en skole hvor hun har blitt utrolig mye utestengt. Årene før der, hadde hun heller ingen å være sammen med. Men det har sett ut til at hun har klart seg bra. Hun har alltid vært veldig skoleflink, og har funnet mye trøst i gode resultater. Men dette er hennes eneste lyspunkt. Men i år stagnerte det helt for henne. Hun klarte det ikke mer. Uansett om jeg sier til henne at hun kan bedre, så nekter hun å ta det innover seg. Det eneste hun gjør er jo å ligge å lese i bøkene sine. Likevel får hun dårlige karakterer. Hun vil ingenting, og føler at hun ikke fortjener å spise eller feks feire bursdagen sin, på grunn av karakterene. Prøvde å ringe til skolen for å si at jeg var bekymret. Fikk til svar at siden hun er 18 år, så kan de ikke gi ut opplysninger om henne. Har også prøvd å ringe til dps, der hun går til behandling, uten og lykkes. Datteren min er også slik at hun ikke ønsker at jeg skal bry meg. Hun sitter mye alene på rommet, og det var tilfeldig at jeg fant ut at hun gikk til behandling på DPS.

Anonym poster: 7c14313ae261547a5b8277acc52a79ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...