Gå til innhold

Dere som rir og har silikon, se hit!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bruker dere noen form for beskyttelse? Jeg rir til tider ganske heite hester, og har nylig lagt inn silikon. Vurderer å bruke sikkerhetsvest, er redd for å gå slag/støt mot brystene ved evt fall. Hva gjør dere? Og er sikkerhetsvester ok å ha på? Har vurdert å kjøpe en fra komperdell, har hørt at det er en av de beste.håper noen kan svare, lurer fælt på dette :)

Anonym poster: 9c1c7cc6675b5ba1929caa992285cc7f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke silikon, men rir mye ogbbruker en god sports-bh og eventuelt en racesafe vest når jeg hopper unghester eller rir feltritt. Minvenninne har silikon og bruker som regel ikke vest, men hun har en hest som så godt som aldri finner på tull. Ikke hopper hun heller.

Anonym poster: f96e292a04bae10bb8842060293f698f

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg sikkerhetsvest ja.

Ei venninne fallt av og jeg visste ikke at hun hadde silikon før hun lå der og skrek over brystene sine, på sykehuset viste det seg at ene brystet hadde revnet litt der det hadde blitt sydd i utgangspunktet. Og det var 4-5 år etter at hun hadde tatt silikon, ikke var de særlig store heller.

Anonym poster: 6742efdb32a66dfea83ca83077a5277c

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Racesafe-vesten er gullego'. Så du burde helt klart bruke vest om du rir høyeksplosive hester.

Skrevet

Wow, dette har jeg faktisk vært så sløv med at jeg ikke har tenkt over det engang! :sjokkert: Rir selv, og har lyst til å ta silikon, så er veldig interessert i flere svar her. Rir ofte en meget skvetten hest, så kanskje lurt å være føre var... Falt en gang med brystet rett i et hinder på rundt 1m, men det var noe av det vondeste jeg har opplevd med hest - uten silikon.

Skrevet

:rulle: :rulle: :rulle: :rulle: :rulle: :rulle: :rulle:

så ikke at dette var på kjæledyr forumet.

• Liker 4
Skrevet

Hahaha tenkte på det..vurderte å skrive rir HEST i topic'en :D *koffert*

Skrevet

Ok da blir det vest på meg ( ts her forresten) prøver å finne leverandør på komperdell cross light, den så kul ut samt har kommet best ut i flere tester visst, og skal være svært behagelig på. Prisen spørs da..tror den vil ligge på rundt 3000 (?)

Skrevet

Sjekk www.komperdell-reitsport.com ;)

Skrevet

Jeg synes den så litt hard ut jeg, om man sammenligner med RaceSafe? Enten det, eller så må det være et veldig spesielt materiale som beskytter så mye men likevel er mer fleksible enn de tradisjonelle.

Selv (jeg takler ikke å ri med vest, selv de leddede) hadde jeg nok kjøpt en oppblåsbar vest. Minus for prisen samt at den ikke beskytter om hesten faller mens du sitter i salen, pluss for at den - som jeg har sett, riktig nok - beskytter nakken, og fungerer veldig bra om du faktisk faller av hesten.

Skrevet

Oppblåsbar?? Har du link? Har aldri hørt om det før ;) interesting!

Skrevet

Oppblåsbar?? Har du link? Har aldri hørt om det før ;) interesting!

Jeg aner ikke hvor de selger det da, men om man googler litt finner man sikkert noe. :) Vet ikke hva prisen er heller, har bare hørt at de er ganske dyre.

http://www.youtube.com/watch?v=EPlzdY4xH-Ier ser man en av de, og hvordan den fungerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...