Gå til innhold

Billig Trondheimsferie

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man har skikkelig lavbudsjettssommer og skal være i Trondheim, hva kan man bruke tiden til?

- Finværsdager

- Regn

Forslag til prosjekter og aktiviteter man kan fylle tiden sin med?

Anonym poster: 6d23fec9ceb7d381c3550da9c65a4eff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du kjent i Trondheim, eller har du tenkt å gjøre litt turistting? Og hva legger du i lavbudsjett? Med eller uten barn? Utdyp litt mer så er det enklere å foreslå noe :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Trondheim, har ikke barn, men samboer. Med lavbudsjett mener jeg virkelig lavbudsjett. Skrapt studentkonto ;)

Anonym poster: 6d23fec9ceb7d381c3550da9c65a4eff

Skrevet (endret)

Det kommer jo litt an på hva du liker, men her er noen forslag.

Trondheim har noen kjempe flotte strender rundt Lade, grilling, soling og bading er noe av det jeg forbinder med Trondheims strendene :)

Eller så er det masse flotte turområder i trøndelag. Hva med å ta med seg et telt, soveposer og fiskestang. Deilig og avslappende. Har du ikke selv så er det sikkert noen du kjenner som har noe du kan låne :)

Kan anbefale Hestsjøen http://www.tofa.no/s...st.asp?side=104

Det er også endel konserter på torget (hvis jeg ikke tar helt feil) som er gratis.

Glemte å si at man må kjøpe fiskekort for å fiske i ferskvann men i sjøen er det gratis å fiske. Deilig å sove i telt med sjøen også ;)

Endret av Ruskemor
  • Liker 1
Skrevet

Dere kan gå tur på Ladestien og gå innom Sponhuset.

Gå opp Ilabekken (rimelig kort tur egentlig, 10-15 min).

Bymarka og Strindamarka.

Hvis dere har råd, så er det Korsvikaspillet (i Korsvika, strand på Lade, veldig pent) og PSTEREO. Men den siste koster litt, usikker på prisen på alternativ en.

Rockheim.

Pirbadet.

Rustkammeret (hærmuseum).

Sverresborg folkemuseum.

Vitenskapsmuseet.

Riksregaliene (usikker på om og når de evt. har åpent)

Ringve Museum (kan ta buss nr 3 og 4 til Lade fra sentrum for å komme dit).

Det jødiske museum (de har aldri hatt åpent når jeg ville dit...)

Vitensenteret og camera obscura :)

Har dere ikke sykkel så har de jo fått mange lånesykler rundt omkring :D

Så kan dere sykle til f.eks Korsvika og bade, grille og slappe av!

Og et eller annet sted har jeg sett reklame for at det er mulig å være med på kajakktur, google vet helt sikkert mer om det og pris på de ulike museumene (vet noen er gratis eller veldig billige iallefall).

Skrevet (endret)

Ikke gå på sykkelfeltet over rosebrua :fnise:

Ellers er Trondheim en ganske rolig sommerby. Livet går mest sin trall mens man sitter på en cafee (solsiden) med champagne eller øl-glass. Grilling. Gratiskonserter. Sykkelturer. Ladestien er fin!

http://ut.no/tur/vå...destien-ca-8-km

Endret av SkiZy
AnonymBruker
Skrevet

Grilling og soling på marinen :-)

Anonym poster: e7ad74ffaa86887950a23b3455fb22cc

Skrevet

Ringve botaniske hage.

AnonymBruker
Skrevet

Norsk rettsmuseum, de bruker å ha gratis inngang. Ligger ut mot Ilaparken. Sjekk også ut hvor du kan bruke studentrabatten, kan hende det gir rabatt på forskjellige innganger. Følg også med på studentmailen din, kan jo komme noen tilbud der. Husker jeg fikk sett musikalen Chicago for 100 kr fordi jeg var NTNU-student.

Når det er konserter kan du henge utenfor området om det er betalingskrav, du ser ikke like bra (eller noe), men du hører jo musikken :)

Ellers er det grilling av billige pølser rundt om i parkene (marinen, høgskoleparken, festningsparken osv.). Har dere i tillegg penger til buss/trikk er det jo deilig å komme seg litt ut av byen og opp til badevannene i marka. Billigere enn å ta båten til munkholmen. Mange strender på lade også, men for meg som kommer derfra har de mistet sin sjarm etter at ladestien kom:) Men går du på ladestien kan du se mange "rester" fra 2. verdenskrig, om du interesserer deg for slikt. I såfall anbefaler jeg å gjøre det etter å ha vært på rettsmuseet. Når du først er på lade kan du også ta med tørt brød å mate endene i ringveparken, det er en hyggelig aktivitet :)

Anonym poster: 9d2916c04a430361f1d696049c4e7f5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...