Gå til innhold

Ultralyd


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest termin 2. sept.03

Hei!

Vi skal på ultralyd i morgen, og er begge veldig spente. Vi trenger tips fra dere erfarne, hva vi bør spørre om? Og hva skal man få vite på en slik undersøkelse? Er det obligatorisk at de sjekker nakkefold i forhold til Downs syndrom? Kan de se om vårt lille nurk har klumpfot (det er tilfeller i slekten)? :-?

Vi har mange spørsmål, og vil bare ikke komme på etterpå alt vi burde ha spurt om, så vi setter pris på innspill.

Hvor lang tid tar en ultralyd, normalt? Dersom de finner noe galt, får vi vite det med en gang eller må vi tilbake for ytterligere undersøkelser?

Vi er spente på i morgen, og håper at alt er bra med den lille. Hvis de har mulighet til å se hvilket kjønn det er, vil vi gjerne vite det. Ikke at det spiller noen rolle, men det er koselig å vite om man bærer på en jente eller gutt. Det blir litt mer virkelig, synes jeg.

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Desværre så kontrolere man ikke downsyndrom/vandhoved/rygmagsbrokk på ul i Norge på grund af manglende resuerser fik jeg besked fra for min læge så det må du nok be dem om specielt om at kontrolere samtid med klumpfod ( er ikke sikker på at det kan ses ) men man skulle jo tro de kunne måle en forskel på fødderne hvis ikke han/hun som skal give ul'en kan tjække disse ting vil jeg råde jer til at bestille en ekstratime på en privat klinik. man kan også be om at få besked på kønnet hvis man vil og at babyen ligger sådanne til at det kan ses, et billed kan man også få ( købe ) er der noget galt med babyen da får i besked med det samme, men vi får da håbe at alt er i den bedste orden.

lykke til i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Grunnen til at man ikke sjekker nakkefold er IKKE ressurser, men en politisk beslutning (den nye bioteknologiloven).

Nakkefolden er uansett kun synlig rundt uke 12, så man kan ikke se indikasjoner på Downs på den ordinære ultralyden.

Det de har sjekket hos meg var:

- Hjerte, hjerne, osv., alle viktige organer på plass og fungerende

- Ikke ryggmargsbrokk

- 5 fingre, bevegelighet

- Hvor morkaken ligger (viktig i forhold til fødsel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...