Gå til innhold

Ønsker tynne og vakre kunder!

Fremhevede innlegg

Skrevet

En ting er å ha butikker rettet mot en viss størrelse, men det er noe annet å si at de kun vil ha kule og dermed tynne folk til å bruke klærne sine. Flott måte å bidra på, må jeg si.

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer hvis en tynn og stygg eller ukul person prøver å kjøpe klærne deres? Blir de nektet?

Anonym poster: e4f6b598703b94dd5c048641697f1818

• Liker 4
Skrevet

Hva så?

Det er et stort, kjent merke som åpent dømmer folk på utseende og er en stor bidragsyter til det idiotiske kroppshysteriet hvor folk blir påvirket til å føle seg dårlig over hvordan de ser ut og skammer seg over hvilken kropp de har.

• Liker 5
Skrevet

Nå er det store variasjoner fra merke til merke, men som en generell tommelfingerregel er en amerikansk 10 ca 44 i europeisk/skandinavisk størrelse.

En engelsk 10 derimot er rundt 38 i europeisk/skandinavisk størrelse.

Når jeg bodde i USA var jeg innom A&F rett som det var og der handler mennesker av alle slag. Er ingen som blir nektet adgang og alle som vil får handle.

Dette er en artikkel veldig satt på spissen og bare ute etter å provosere, noe de får til som igjen genererer økt interesse for merket.

All publisitet er god publisitet. ;)

De prøver åpenbart å lage seg et "eksklusivt" image (om enn på et feil grunnlag), men klærne er i realiteten for alle.

Skrevet

Synes det er helt greit. De har valgt seg sin målgruppe som passer til deres image. Det finnes jo motebutikker for store damer, f.eks. Zizzi. Jeg blir ikke fornærmet av det :)

Samme her. Jeg hadde aldri fått jobb på Zizzi. Ei venninne søkte jobb på en lignende butikk en gang, og hun fikk spørsmål; "hvordan hadde du taklet det at kunder kommer med stygge kommentarer til deg fordi du er tynn?" For sånt skjedde tydeligvis.

Man trenger ikke handle i sånne butikker hvis man ikke vil.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det store variasjoner fra merke til merke, men som en generell tommelfingerregel er en amerikansk 10 ca 44 i europeisk/skandinavisk størrelse.

En engelsk 10 derimot er rundt 38 i europeisk/skandinavisk størrelse.

Når jeg bodde i USA var jeg innom A&F rett som det var og der handler mennesker av alle slag. Er ingen som blir nektet adgang og alle som vil får handle.

Dette er en artikkel veldig satt på spissen og bare ute etter å provosere, noe de får til som igjen genererer økt interesse for merket.

All publisitet er god publisitet. ;)

De prøver åpenbart å lage seg et "eksklusivt" image (om enn på et feil grunnlag), men klærne er i realiteten for alle.

Feil. US 10 er EU 42.

Anonym poster: 46c321e8be34987382f1044e25780e03

• Liker 1
Skrevet

Det er jo akkurat det samme som størrelsene på cubus,h&m ++

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo akkurat det samme som størrelsene på cubus,h&m ++

Men det er ingen som sier at du ikke er "kul nok" til å handle der.

Anonym poster: a1beca1ab9d76842b370e8ced61487c7

Skrevet

Nei,men ingen er kule om de handler der heller:P

Han prøver bare og provosere og det får han til!

• Liker 1
Skrevet

Det er jo ironisk at uttalelsen kommer fra en mann som ser ut som en kubikkdesimeter med margarin, plasthår på toppen og et kritthvitt gebiss på nederste halvdel.

• Liker 5
Skrevet

Feil. US 10 er EU 42.

Anonym poster: 46c321e8be34987382f1044e25780e03

USA er et av de verste landene å handle i fordi det er så store variasjoner fra merke til merke, de har ingen standardiserte størrelser. I tillegg opererer de med vanity sizes, men fra mitt yrke (innen tekstilbransjen og innkjøp) og også når jeg bodde der, så er en generell US 10 en skandinavisk 44.

Gjest Marsvinet
Skrevet

Det er et stort, kjent merke som åpent dømmer folk på utseende og er en stor bidragsyter til det idiotiske kroppshysteriet hvor folk blir påvirket til å føle seg dårlig over hvordan de ser ut og skammer seg over hvilken kropp de har.

Det er bra å være fornøyd med seg selv, men det er ikke bra å være overvektig. Overvekt er en sykdom! Hvis størrelse 10 er det største de har (altså 40 i Norge), så synes jeg ikke akkurat at det er sykelig tynt.

Det er ingen som tvinger noen til å kjøpe dette merket, så hvis man har problemer med størrelsene så kan man la være. Det er heller ingen som kan tvinge en butikk til å selge varer som de ikke vil lage (i dette tilfellet store klær).

AnonymBruker
Skrevet

Det er bra å være fornøyd med seg selv, men det er ikke bra å være overvektig. Overvekt er en sykdom! Hvis størrelse 10 er det største de har (altså 40 i Norge), så synes jeg ikke akkurat at det er sykelig tynt.

Det er ingen som tvinger noen til å kjøpe dette merket, så hvis man har problemer med størrelsene så kan man la være. Det er heller ingen som kan tvinge en butikk til å selge varer som de ikke vil lage (i dette tilfellet store klær).

Fedme er en sykdom, ikke overvekt. BMI over 30 er overvekt som er så stor at det har blitt fedme.

Anonym poster: 647700b4a3bcf3b705fe9845669a8d28

• Liker 1
Skrevet (endret)

Folk ser ikke på seg selv særlig objektivt, spesielt unge får et forvrengt selvbilde av reklame rundt seg. Selv sunne eller slanke mennesker kan føle seg som dritt fordi de har noe normalt løs hud på visse deler av kroppen, ikke er formfulle nok (eller er for mye) eller ikke har store nok muskler. Poenget er at det er ikke greit å dømme folk som ukule eller upopulære fordi de ikke ser "bra nok" ut, slik A&F gjør. Folk kan la være å kjøpe klærne selvfølgelig, men kravene og menneskesynet til merket vil påvirke folk uansett gjennom media.

Endret av Botch
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke bli provosert av et slikt markedsføringsstunt, og en øvre grense på størrelse på ca 42 er verken uvanlig eller spesielt eksklusivt. Det er merkeligste er at det ser ut som de mener at man blir automatisk vakker og kul av å være tynn.

Anonym poster: a00463a1e91be0dbbdca0ca7184fcf29

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Å, om str.10 i USA er str.40-44 i Norge, så kommer jeg inn i en str.10.

Jeg bruker vanligvis str.36-38 oventil og str.40-42 nedentil.

HILSEN TS.

Anonym poster: 338dafc18cb9745f4dc64a329665df3e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke overvektig, men må ha klær som er større enn str 40. Bare sånn til opplysning ;)

Anonym poster: 827d9f3e4703a6e63498b225bf5531e0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener at problemet er ikke at de lager klær i str 10 og nedover, men at man må være kul og ha vaskebrett for å bruke dem.

Når det er gruppen de søker etter, på den måten, så blir det helt feil.

Anonym poster: 4f08f998a6f136e946af6dd50690c2a2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...