AnonymBruker Skrevet 11. mai 2013 #1 Skrevet 11. mai 2013 Ligger her og ynker meg for nte gang og ingen av helsepersonalet vil høre på meg, de mener mine smerter er psykisk betinget men det er de vitterlig ikke. Har så masse jeg vil gjøre men smerten forhindrer meg fra å kunne leve et fullverdig liv. Har ikke tall på hvor mange timer jeg har tilbringet passsivt hjemme på sofaen og jeg føler livet mitt er i ferd med å renne bort... Er ferdig utredet men kan de ikke bare operere ut den #%&(/ livmoren en gang for alle. Om det blir gjort og Adenomyose blir avdekket når den er ute skal jeg saksøke dem for å ha ødelagt år av mitt liv på å trenere for meg denne viktige operasjonen. Det offentlige helevesenet neglisjerer kvinnesykdommer, så enkelt er det. Er SÅÅ oppgitt!! Anonym poster: 2da15144f20b3b0ecf738e75b4b0bb11
Elanore Skrevet 11. mai 2013 #2 Skrevet 11. mai 2013 Oisann, dette hørtes virkelig ikke lett ut. Føler veldig med deg; er vanskelig når du føler at helsevesenet ikke tar deg på alvor! Ift. det med psykisk betingede smerter, så har jeg erfart at det er lettere å få en psykiater til å avvise at plagene dine er psykogene enn det er å prøve å overbevise legene om at du ikke føler det stemmer. Har du forsøkt å "go with the flow" ift. alt de foreslår, og så heller bli sendt tilbake med negativt resultat for psykiske lidelser? Noen ganger er det kanskje nok til at du slipper å bli avfeid med "det er bare psykisk" flere ganger. Det er skikkelig vanskelig å få den kommentaren i fleisen, men hvis du er åpen for alt, har de gjerne lettere for å utrede deg skikkelig på det fysiske plan også. "Jeg blåser i hva det er, bare hjelp meg å fikse det, for jeg klarer ikke denne smerten mer!" Sier ikke at det er lett eller at det garantert hjelper, men det har fungert greit for meg og er noe som kanskje kan være verdt å prøve. Huff, håper virkelig det ordner seg for deg, TS!
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2013 #3 Skrevet 12. mai 2013 Et skudd i blinde, men jeg regner med du kanskje vil prøve alt? Jeg har lest litt om Adenomyose nå, og ser at det er endometriose på livmormuskulaturen. Visanne er et nytt produkt for endometriose, og datteren min har gått på dette nå i 2 uker med godt resultat. Hun har i alle fall kommet seg opp av sofaen og inn på treningsstudio for opptrening etter mange måneder uten aktivitet. Smertene har stabilisert seg, og det ser nå ut til at de sakte men sikkert er på retur. Det er ikke noen mirakelkur, men den har gitt henne en bedre hverdag til tross for smertene, og det er da noe. Kanskje du bør snakke med spesialisten din om dette? Anonym poster: 5270b4650a50eb6d810127cea409fca6
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #4 Skrevet 13. mai 2013 Takk for nyttig svar..., det skal jeg spørre legen om. Har forresten respondert bra på P-piller og Provera før men det virker som om etter ei stund så tar kroppen med smertene over igjen. Kan jeg spørre hvordan din datters symptombilde var før hun begynte på Visanne. For evt styrke meg i min antagelse på at det er adenomyose jeg også har, Ts Anonym poster: aa222c16a47148bb6ae922c70f4c1dbd
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #5 Skrevet 13. mai 2013 Takk for nyttig svar..., det skal jeg spørre legen om. Har forresten respondert bra på P-piller og Provera før men det virker som om etter ei stund så tar kroppen med smertene over igjen. Kan jeg spørre hvordan din datters symptombilde var før hun begynte på Visanne. For evt styrke meg i min antagelse på at det er adenomyose jeg også har, Ts Anonym poster: aa222c16a47148bb6ae922c70f4c1dbd Da hun begynte på Visanne var hun operert for 4 mnd siden, og smertene var ikke lenger invalidiserende, men likevel ikke langt unna. De fleste har dette rundt eggløsning og menstruasjon, men hun har konstante smerter med sykliske forverringer rundt eggløsning og menstruasjon. (Som hun fikk tross hormonbehandling) Smertestillende fungerte ikke i det hele tatt. Hun hadde i tillegg konstant lav feber (38-38,4), utmattelse, kvalme, tretthet og dårlig nattesøvn. Det er dessverre ikke all endometriose som er synlig for det blotte øye, og det gjelder vel spesielt for Adenomyose som vanligvis ikke oppdages før livmoren blir undersøkt mikroskopisk? Hvis mistanken om Adenomyose er tilstede, burde du jo få prøve den for å se om den fungerer? Anonym poster: 5270b4650a50eb6d810127cea409fca6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå