Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er nå dritlei av å få redusert sexlysten min av hormonell prevensjon, og det frustrerer min kjære samboer også.

Jeg har gått på både kombinasjonspiller og minipiller. Sexlysten forsvinner ikke med minipiller, men da blør jeg HELE tia. Kombinasjonspillen stjeler rett og slett sexlysten min fullstendig.

Jeg har nå lest litt om kobberspiral, men lurer veldig på om noen der ute har erfaringer.

Jeg er ei frisk og oppegående jente på 22, og jeg har ikke vært gravid, og har ikke planer om det på en stund enda. Jeg trodde ikke man kunne få spiral dersom man ikke hadde vært gravid, men internett har fortalt meg noe annet, så kobberspiral er noe jeg virkelig vurderer.

Så, den eneste ulempen for meg er at jeg plages med menssmerter, og jeg har hørt at kobberspiralen kan gjøre dette verre.

Del erfaringer med meg, værsåsnill!! :)

- Idaho

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk fra å aldri ha mensen til å blø nesten sammenhengende. Smertene var av annen verden.

Men så er jeg allergisk mot det meste her i verden av piller o.l.

Du må bare prøve, er jo mange som er super fornøyd

AnonymBruker
Skrevet

dritvondt" . forværra mensmertene enormt og gikk rundt med smerter hele tia!! funka dårlig for meg. tåler ingen slags form for prevensjon virker det som. men det der var no dritt. tok den ut. da forsvant smertene med en gang.

Anonym poster: 8f6d5d25d51cd25f6e629eca1952d5b2

AnonymBruker
Skrevet

Har kobberspiral, mensen ble en dag lenger enn den var, men har ikke noe mer smerter.

Anonym poster: e60d6688f74236c2b82da5a45ece3760

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har også kobberspiral - litt som hun som skriver over . Blør en dag eller halvannen mer. Litt mer vondt de første par dagene av mensen ellers veldig fornøyd . Tar bare ett par smertestillende ( evt paralgin forte som jeg har fått av legen ) for smertene ....

Ville ikke hatt noe annet . Påvirker ikje noe annet som lyst og hormoner osv og det syns jeg er utrolig bra

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lengre og kraftigere mens, men er veldig fornøyd med å slippe å stappe i meg hormoner.

Anonym poster: 33f0c96317fbcdffc4fcfb4b5577545f

Gjest Vevila
Skrevet

Merka ikke noe kraftigere blødning eller mer menssmerter heldigvis. Derimot klarte den å forsvinne ut sammen med en tampong ikke mange mndene etter innsetting, så vær forsiktig med tampongbruk.

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk hormonspiral også. Den trenger ikke å stjele sexlysten, da hormonene kun virker lokalt. Der får man som regel mindre mens/ slipper helt og de andre bivirkningene fra ppiller er mye mindre.

Anonym poster: 3db3572dc67204ba190ebc605d492007

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerer på ALT av hormonprevensjon (også lavdose, p-ring, spiral etc), og fikk et nytt liv med kobberspiral.

Litt kraftigere mens, men ellers ingen bivirkninger. Knallfornøyd.

Har brukt den i 4 år nå.

Anonym poster: 6f007d2d4269517c3c614cce55acb718

Skrevet

Jeg reagerer på ALT av hormonprevensjon (også lavdose, p-ring, spiral etc), og fikk et nytt liv med kobberspiral.

Litt kraftigere mens, men ellers ingen bivirkninger. Knallfornøyd.

Har brukt den i 4 år nå.

Okei! Er den merkbar for partner?
Skrevet

Tusen takk for svar folkens! :D

AnonymBruker
Skrevet

Okei! Er den merkbar for partner?

Han har merket den noen ganger i løpet av årene, men det er absolutt ikke noe hinder ;) Det er legen som klipper trådene når hun er ferdig med å sette den inn, og du kan jo nevne for henne (eller han) det du er bekymret for.

Skrevet

Jeg fikk uregelmessige og mye større blødninger, som ikke gav seg.

Skrevet

Æsj æsj æsj. Verste prevensjonsmiddelet jeg har vært borti.

Jeg hadde kraftige blødninger, og måtte noen dag være hjemme fra jobb pga store smerter, hadde problemer med å holde meg oppe og gå.

Bare innsettelsen var ikke verdt det, vondt og følte meg kvalm og svimmel i en ukes tid etterpå. Merket den også ofte under sex. Hadde den i 6 mnd.

Heldigvis er alle forskjellige (:

Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg bruker kobberspiral nr 2 nå.

Hadde den forrige i 7 år.

Fikk mer kraftig mens, blødde mer og kraftigere menssmerter.

Men det kan jeg leve med når jeg slipper å måtte dytte i meg masse hormoner.

Skrevet

Jeg vurderte også kobberspiral, men hørte om flere som hadde blitt gravide med kobberspiral. Jeg kommer nok til å sette inn hormonspiral istedet. Men snakk med lege/gynokolog så finner sikker h*n ut det som passer best for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...