Gå til innhold

Kokosolje

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har lest SÅ mye bra på nettet og har dermed investert i kokosolje. Jeg var på helsekostbutikken og kjøpte med meg en krukke med kokosolje av merket Amanprana. Siden den var økologisk og extra virgin regner jeg med at jeg har kjøpt "rett type" som kan både spises, smøres på hud osv.

Jeg har prøvd det på huden og det fungerer fantastisk bra, men det står et sted på nettet at man skal spise 4 teskjeer for dag. Jeg TAKLER IKKE konsistensen på oljen, og ja jeg kan bruke den i mat - men beste effekt oppnår man om man spiser den rå. Må jeg tygge på drittet (selv om det egentlig ikke går) for så å svelge det? Eller kan jeg bare skylle ned en klump med vann for eksempel? :P

Anonym poster: cae56a0fcbb94e416d8af4177d3a8093

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

du kan jo steke eller bake med oljen?

Glemte, jeg hadde kokos i kaffen,sån av og til .. namm namm

Endret av Kårky
AnonymBruker
Skrevet

Extra virgin-oljen skal ikke stekes med, hvert fall ikke på høye temperaturer, om jeg har forstått rett. Det er jo masse man kan gjøre med kokosoljen! Den kan blandes i mye, bl.a. havregrøt, smoothie, i retter hvor du ellers ville brukt smør/en annen olje. Skjønner at du ikke vil spise det naturell hvert fall, det er jo tross alt rent FETT.. :P Vi sitter vel ikke å spiser smør med teskje heller.. :fnise:

Anonym poster: bb74e13acf73f08ee82aa3f06e605b22

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Extra virgin-oljen skal ikke stekes med, hvert fall ikke på høye temperaturer, om jeg har forstått rett. Det er jo masse man kan gjøre med kokosoljen! Den kan blandes i mye, bl.a. havregrøt, smoothie, i retter hvor du ellers ville brukt smør/en annen olje. Skjønner at du ikke vil spise det naturell hvert fall, det er jo tross alt rent FETT.. :P Vi sitter vel ikke å spiser smør med teskje heller.. :fnise:

Anonym poster: bb74e13acf73f08ee82aa3f06e605b22

Det er tydeligvis normalt sånn ellers, men det er stor forskjell på extra virgin coconut oil og vanlig fett. :)

Anonym poster: cae56a0fcbb94e416d8af4177d3a8093

Skrevet

jeg tok feil av oljene,som nevnt over- ikke stek med extra v.oljen!

Beklager feilen

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt at kokos- og palmeolje er fyfy..? :vetikke:

Anonym poster: d9898e9dec11705ea3cf25334da76a7b

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt at kokos- og palmeolje er fyfy..? :vetikke:

Anonym poster: d9898e9dec11705ea3cf25334da76a7b

Palmeolje er fy-fy, kokosolje er ikke det samme og er veldig bra, både utenpå og inni kroppen.

Anonym poster: 1d91fd8a6f813328cea770c49a28e199

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...