minniepus Skrevet 6. april 2004 #21 Del Skrevet 6. april 2004 Manji: Ikke uttal deg om ting du ikke vet noe om. En venn mistet faren sin i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2004 #22 Del Skrevet 6. april 2004 Nå var det vel faktisk ranerne som begynte å skyte først. Våpeninstruksen for norsk politi er en av de mer restriktive i verden, men når de blir beskutt og det faktisk er fare for deres eget eller andres liv og helse så må de jo få skyte tilbake. Forøvrig kan man jo spørre seg om man selv ville forsøke å stoppe 8 tungt bevæpnede ranere, som skyter for å drepe, med "sandpose-gevær" eller "pil-pistoler". Jeg må innrømme at det er imponerende at politi-folkene i det hele tatt viste seg - i første omgang ubevæpnet -. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nicoline Skrevet 6. april 2004 #23 Del Skrevet 6. april 2004 Der forsvant den lille siste respekt jeg hadde for manji og hans innlegg her på Kvinneguiden - at det går an ? Vi som bor her i byen har fulgt dette skrekk-scenariet fra time til time - vi kjenner folk som var på vei til jobb i Stavanger sentrum igår morges og måtte kaste seg ned ... her er det bare flaks som gjør at ranerne drepte ett menneske og ikke flere ... Tenk deg litt om før du skriver nesten gang ... det kan faktisk lønne seg å sette seg inn i saken før man skriver ... noensinne vurdert det ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemona Skrevet 6. april 2004 #24 Del Skrevet 6. april 2004 Jeg lurer på om ikke det beste er å la innlegg som Manji sine stå ubesvart og overse dem. Han er jo bare ute etter og provosere og det er helt sikkert til stor tilfredsstillelse for han at han lykkes. Innlegget hans viser jo med all tydelig at han er mindre intelligent. Hvis han tror man kan møte AG3 med sandposer er han jo mer naiv enn det er lov til å være. :-x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 6. april 2004 #25 Del Skrevet 6. april 2004 Det som jeg synes er sjokkerende er at disse ranerne faktisk får gå fritt rundt (før ranet altså). Hva var det de ikke var dømt for / siktet? Hvilken merittliste :o Skulle jo vært sperret inne for lenge siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vivi Skrevet 6. april 2004 #26 Del Skrevet 6. april 2004 Det som har skjedd er så grusomt! Som tatt ut av en action-film. Huff,huff,huff :cry: Å skyte der hvor det ferdes mennesker, og så skyte ned og drepe en politi som skal gjøre jobben sin. HERREGUD!!! Min dypeste medfølelse til de etterlatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sorgtung! Skrevet 6. april 2004 #27 Del Skrevet 6. april 2004 Det som skremmer meg er at noen mennesker er så forvridde oppe i hodet sitt - og så fylt at hat til andra - at det for dem er kun ETT alternativ! Og det er MITT alternativ, og MITT syn! :-( Dei gir f*** i andre - i menneskesyn. Dei eig ikkje medkjensle - dei eig ikkje følelser i det heile tatt :-( Mine tanker går til de uskyldige som må li i slike sammenhenger - denne gangen til politimannens familie og hans kollegaer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anki1971 Skrevet 6. april 2004 #28 Del Skrevet 6. april 2004 Det er helt for jævlig når sånt skjer ... :cry: Mine tanker går til politimannens nærmeste og hans kolleger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 6. april 2004 #29 Del Skrevet 6. april 2004 Ja, det var jo også en kommentar på en så tragisk hendelse ... Den kommentaren la jeg inn før vi fikk opplyst at mannen døde. Når noen bare legger inn en tråd, er det helt rimelig å spørre etter en problemstiling, men som sagt det var før vi viste om drapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 6. april 2004 #30 Del Skrevet 6. april 2004 Før noen misforstår: Det som skjedde er uten tvil en tragedie for alle uskyldige involverte. Men, jeg må jo si at slike som planlegger et slikt ran gjør jo en utrolig nøye og "god" jobb! Men at slikt skal skje? Aldri i livet!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 6. april 2004 #31 Del Skrevet 6. april 2004 Men' date=' jeg må jo si at slike som planlegger et slikt ran gjør jo en utrolig nøye og "god" jobb![/quote'] Og det er fryktelig synd at de bruker sine evner og ressurser på en slik sak - det kaller jeg misbruk av sine evner!!!!! Tragisk utfall på ranet ! :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 7. april 2004 #32 Del Skrevet 7. april 2004 Manji, jeg vet tilfeldigvis at noen her på KG kjenner denne politimannen veldig godt. Det du skriver er fryktelig sårende. Ikke er det sant heller Jeg vet h*n leser det du skriver, og det gjør ikke situasjonen bedre nå i sorgen. Det er beklagelig. Sender mine kondolanser. Men back on topic. Hva var det som ikke stemte, annet enn at denne bestemte politimannen ikke bar våpen selv når skytingen inntraff? Politiet har etter hva jeg vet, våpen med seg i bilene. Og du kan vedde sparepengene dine på at dette er noe raneren viste før han løsnet ild. Du kan for så vidt vedde resten av sparepengene dine på at når politiet ser en mann med AG3, så går de etter våpnene med en gang, etter å konsultert med overordrene. Dette tipper jeg raneren også viste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 7. april 2004 #33 Del Skrevet 7. april 2004 Innlegget hans viser jo med all tydelig at han er mindre intelligent. Hvis han tror man kan møte AG3 med sandposer er han jo mer naiv enn det er lov til å være. :-x Du legger alt for mye vekt på ordet "sandposer". Og du er tydeligvis ikke klar over at en god handlingsplan er 80% av cluet i sånne aksjoner. Ikke dødeligheten på redskapene. Klart det er vanskeligere enn å bare spraye dem ned med en M249. Men politiet har da spesialtrente tjenestemenn med taktikken, strategien og ferdighetene inne. De duger da til noe. Effektivitet er ikke nødvendigvis synonymt med dødelighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 7. april 2004 #34 Del Skrevet 7. april 2004 Fæle greier! Var heldigvis ikke vitne til det selv, men jeg leverer ofte hos NOKAS så jeg var litt skjelven resten av dagen. Kunne ha vært midt oppi det hele... :o Håper virkelig de tar skurkene! Virker som om politiet står på for å løse dette, de har jo vært meget effektive de siste dagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå