AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #1 Skrevet 9. mai 2013 Jeg har visst fått streptokokker i et sår Hadde halsvondt og feber for fire uker siden også. Har nå fått antibiotika. Noen andre som har hatt det? Når går det over? Bør jeg gå til legen igjen og forsikre meg om at det er over? Er det farlig? Smittsomt? Jeg har en liten baby,.. Anonym poster: a918b18b533da3512d56f858b4b4275c
Gjest avocadoen Skrevet 10. mai 2013 #2 Skrevet 10. mai 2013 Jeg har hatt streptokokkinfeksjon ja, men om du har antibiotika er du trygg og det er ingenting å bekymre seg for. Hvorfor spurte du ikke om dette med legen når du var der? Men det med at du hadde sår hals har ikke noe med streptokokkene å gjøre med mindre du har fått streptokokkinfeksjon i halsen(men du sier jo at du har fått det i ett sår). Hvor lenge har du gått på antibiotika? Det hadde kanskje vært lurt å hatt med. Kuren er på 10 dager og det er veldig viktig at du fullfører den, for ellers kan du få tilbake infeksjonen senere. Med meg tok det 10 dager før infeksjonen var borte. Du trenger ikke gå til legen med mindre infeksjonen vokser. Du kan selvsagt tegne rundt det, og om det går godt over streken så bør du oppsøke lege. Om du ikke hadde gått på antibiotika så kan man få frostanfall. Det kan du forsåvidt også få innen det første døgnet du går på antibiotikaen også, og derfor er det lurt å være med noen som passer på deg. Jeg vet om en som fikk streptokokkinfeksjon og ikke gjorde noe med det, og måtte derfor amputere foten, men da hadde det selvsagt gått utrolig langt. MEN dette er ikke noe du trenger å være redd for, for du går på antibiotika så slapp helt av! Streptokokkinfeksjon kan smitte om ungen din har ett åpent sår og du gnir ditt sår mot ungen sitt sår etter det jeg vet, men sjansen er jo utrolig liten. Så nei, ikke gå til legen igjen med mindre såret har vokst eller du får feber.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå