snexi Skrevet 4. april 2004 #1 Skrevet 4. april 2004 Har fått tre barn, bruker condulag mini-piller er ikke fornøyd. Vurderer hormon spiral, men har bakoverbøyd livmor. Prøvd å sette inn en gang(legen var ikke flink) så hun ga seg. Eller rettere sagt jeg stoppet henne... Føler jeg vil prøve igjen, da pillene gir bivirkinger. Noen som har erfaring???
Gjest Pet Skrevet 4. april 2004 #2 Skrevet 4. april 2004 Jeg har dårlig erfaring med hormonspiral. Etter et halvt år med småblødninger og voldsomme humørsvingninger fjernet jeg den. Vanlig spiral ga meg mens på 10 dager. Har du vurdert p-sprøyte? Vet at mange er fornøyd med den.
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2004 #3 Skrevet 4. april 2004 Og at mange blør konstant av p-sprøyter
anyvold Skrevet 4. april 2004 #4 Skrevet 4. april 2004 det er faktisk flere som ikke får mensen med p-sprøyter.. måtte bare si det...
Laina Skrevet 4. april 2004 #5 Skrevet 4. april 2004 Det er også mange som ikke får mensen av hormonspiral...
spinnvil| Skrevet 5. april 2004 #6 Skrevet 5. april 2004 Bivirkninger er det nok av når man dytter i seg hormoner. Noen har mens et kvarter hver mnd når de bruker hormonspiral/p-sprøyte. Andre legger på seg 20-30 kg og/eller blør konstant. Selv bruker jeg vanlig spiral, og det funker helt greit. Blødde en del til å begynne med, men det gikk seg til. Har aldri hatt sansen for å dytte i kroppen hormoner.. Ei nabodame holdt på å stryke med pga spiralen. Så noen tåler det ene, andre tåler det andre. Men det kan være lurt å stoppe fort hvis man legger på seg, eller strekkmerkene kommer hastig på. Eller om man skulle føle seg syk...
Elze Skrevet 5. april 2004 #7 Skrevet 5. april 2004 Jeg har vanlig spiral og har bare gode erfaringer med det.
Gjest Xavia Skrevet 5. april 2004 #8 Skrevet 5. april 2004 Jeg har hatt hormomspiral, og var dessverre ikke fornøyd. Dette er noe av det jeg opplevde: småblødninger i tre-fire måneder, vektøkning (som jeg riktignok fikk tatt av meg etter hvert), veldig uren hud. Det eneste som kanskje kan ansees som positivt var at etter en tre måneders tid så hadde jeg aldri mens. Jeg valgte til slutt å få hormonspiralen fjerna, pga uren hud (Som jeg aldri tidligere har hatt, og som ble en "belastning" for meg), samt at jeg heller ikke var komfortabel med at mens uteble totalt.
Gjest gjesta Skrevet 5. april 2004 #9 Skrevet 5. april 2004 Jeg brukte vanlig spiral i mange år og var fornøyd til tross for økte blødninger. Så skulle jeg prøve hormonspiralen, bl.a. fordi jeg godt kunne tenke meg mindre blødninger. Fastlegen min klarte ikke å sette inn spiralen pga store smerter. Han sa da at innføringshylsteret til hormonspiralen er litt tykkere enn for den vanlige spiralen. Ble sendt til gynokolog som ved hjelp av ultralyd skulle sette inn hormonspiralen. Han lyktes heller ikke. Fikk da høre at jeg hadde noen sammenvoksninger etter et akutt keisersnitt. Vanlig spiral klarte han å sette inn. Da jeg hoppet ned av benken var jeg ikke sen om å bestille time for sterilisering. Jeg visste at jeg hadde fått de barna jeg ville ha uansett hva som skulle skje i framtiden. Det er utrolig deilig å slippe og forholde seg til prevensjon og bivirkninger.
*Lene* Skrevet 5. april 2004 #10 Skrevet 5. april 2004 Jeg har vanlig spiral og har bare gode erfaringer med det. Me too!! Hatt vanlig spiral i 10 år nå! Ingen bivirkninger, og mens i 7 dager. (mye i 2 dager, ellers lite)
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2004 #11 Skrevet 5. april 2004 Hei! Jeg har hatt kobberspiral i 2 år nå, å jeg er fornøyd. Legene anbefalte meg å prøve kobber først, den er jo rimelig billig, ca 200. mens hormonspisralen koster rundt 1000 kr + - . Hva med å prøve kobberspiralen først da, så om du finner ut av at du ikke vil ha den der likevel, så gjør det ikke noe om du må ta den ut. Lykke til :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå