Gå til innhold

Lukt fra underlivet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en stund nå kjent lukt fra underlivet. Spesielt hvis jeg har sittet med bena i kors, men av og til ellers og. Denne lukten er ikke spesielt vond, ikke egentlig sur eller stram, det er bare... lukt. Er det noen som vet hva dette kan komme av og hva jeg eventuelt kan gjøre med det?

Anonym poster: 662c6b455e1a77cbd8147603b7a216a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vasker du deg med såpe der nede? Det kan irritere og skape noe irritasjoner som fører til lukt.

Det har nettopp blitt varmere ute, kanskje du svetter.

Er det noe annerledes som du har gjort i det siste med underlivet ditt?

EDIT: Men vent, er du herre eller frøken?

Endret av Lilac
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne. Jeg har ikke gjort noenting annerledes, og dette er dessverre ikke noe sommerfenomen, da det har pågått noen måneder. Vasker meg av og til med vann, av og til med intimsåpe.

TS.

AnonymBruker
Skrevet

Kjønnslukt kalles det.

Ja, det er greit nok, men den er sterkere enn den har pleid å være. I så grad at det er sjenerende.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Nå vet vi jo ingenting om din alder.

Jentunger i puberteten vil merke denne endringen, men jeg vil gå ut ifra at du er eldre enn som så (?)

Ubeskyttet sex med ny partner før du merket endringer i lukt ?

Endringer i utflod ?

Snakket du med gynekologen om dette siste du var hos henne/ham ?

Endret av Lille-pus
Skrevet

hva med mat? Enkelte ting kan gi mer lukt enn andre. Nye medisiner?

Samt vaskepulver ,skyllemiddel som du bruker til klær.

AnonymBruker
Skrevet

Skjer dette hele tiden eller kan det være en stund siden du vasket deg sist? Ofte kan lukten bli litt strammere om man har gått mer enn ett døgn uten en skikkelig vask. Blir gjerne litt klam og slikt etter hvert.

Kan det være bakteriell vaginose? Dette har ofte en fiskeaktig lukt, men vet at flere ikke har kjent at lukten er så fæl før etter samleie. Sopp?

Om det ikke er noe slik så kan det rett og slett bare være en ubalanse i underlivet. Hormonbalansen endres ganske mye opp og ned, og kan forårsake litt nye lukter etter hvert. Tror ikke det er noe farlig om du ikke kan andre symptomer enn endret lukt. Gå til legen om det plager deg veldig :)

Anonym poster: 8461388fa46eb15341444f5c0172855a

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Nå vet vi jo ingenting om din alder.

Jentunger i puberteten vil merke denne endringen, men jeg vil gå ut ifra at du er eldre enn som så (?)

Ubeskyttet sex med ny partner før du merket endringer i lukt ?

Endringer i utflod ?

Snakket du med gynekologen om dette siste du var hos henne/ham ?

23 år gammel, så puberteten er for lengst forbi ;) Har ikke hatt ubeskyttet sex med ny partner, og har ikke merket noe særlig til endringer i utflod. Jeg har ikke vært hos gynekologen etter at dette oppstod, ellers ville jeg ha nevnt det for ham.

hva med mat? Enkelte ting kan gi mer lukt enn andre. Nye medisiner?

Samt vaskepulver ,skyllemiddel som du bruker til klær.

Jeg spiser mye brødskiver, kanskje spesielt mye av det nå i eksamensperioden. Ikke byttet vaskemiddel eller skyllemiddel, og tar ingen medisiner.

Skjer dette hele tiden eller kan det være en stund siden du vasket deg sist? Ofte kan lukten bli litt strammere om man har gått mer enn ett døgn uten en skikkelig vask. Blir gjerne litt klam og slikt etter hvert.

Kan det være bakteriell vaginose? Dette har ofte en fiskeaktig lukt, men vet at flere ikke har kjent at lukten er så fæl før etter samleie. Sopp?

Jeg vasker meg hver morgen, minst. Ingen form for fiskelukt som jeg kan merke, bare sterk kjønnslukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...