Holly Hobbie Skrevet 4. april 2004 #1 Skrevet 4. april 2004 Nå begynner både jeg og mannen å bli lei av å prøve å finne en bryllupsreise. Vi er bestemt på ha ha to uker ett eller annet sted, men aner ikke hvor! Tror vi har ganske høye krav begge to, ikk det at i MÅ ha topp luksus, men det må jo være romantisk, helst fint vær og gå an å bade. Problemet er pengene; vi har nettopp kjøpt leilighet så vi kan ikke bruke 20.000 kr eller mer (kanskje 10.000). Noen sm har noen gode råd før vi går på veggen? :klø: Hvordan fant dere ut av hvor dere skal dra?
L@dy Skrevet 4. april 2004 #2 Skrevet 4. april 2004 Først og fremst så ville jeg blitt enig om hvilke type ferie. Du sier fint vær og bading. Er det primært ønske? altså å ligge på hver sin solseng og kose seg? Eller er dere på jakt etter en slags opplevelses reise? Om dere ønsker opplevelser utover det "vanlige" ferieminner, så finn ut hvilke opplevelser dere ønsker. Når det er på plass, så er det jo leite seg frem da. Er jo mange land som har fint vær, tror jeg hadde tatt land for land og vurdert de om jeg var usikker. Og selfølgelig sett på hva priser som tilbys, kontaktet reisebyrå for å høre med de. Når det gjelder ønske om romantisk ferie så tror jeg ikke det spiller så stor rolle på hvor dere drar. Det blir romantisk om dere vil ha det romantisk, og for 10 000 så er det jo tross alt ikke all verden å bruke på "eksklusive romantiske effekter". Forresten, er det totalt for ferien, eller bare reisen? Ikke vet jeg, men jeg innbiller meg at en ferietur kan bli dyrere om en sier det er bryllupsreise når en bestiller. Champagne på rommet, sjokoladehjerter på senga eller hva en nå får er sikkert romantisk altså. Men det vil vel gjøre det dyrere. Og nei, jeg skal ikke gifte meg med det første.
Gjest MrsL Skrevet 4. april 2004 #3 Skrevet 4. april 2004 Hellas? Paris? Rivieraen? Roma? Athen? (hmmm det er vel Hellas det :-) ) Romantikk er hva dere gjør det til :-) Alt kan bli romantisk om dere prøver å få det til (blomster, levende lys, god mat m.m.) Ikke heng dere opp i at dere må til en destinasjon som er romantisk. Gjør destinasjon romantisk selv
Jens Skrevet 5. april 2004 #5 Skrevet 5. april 2004 To uker i italia blir dyrt, da er hellas billigere. To uker på rivieran bruker dere også mer enn 10.000,-. Jeg ville sagt Hellas!En liten koselig gresk øy!
Holly Hobbie Skrevet 5. april 2004 Forfatter #7 Skrevet 5. april 2004 Budsjettet var visst litt større - nærmere 20.000. Vi har funnet noen bra tilbud i Florida og Maldivene. Noen som har peiling på temperaturen i Florida i begynnelsen av juli? Eller v et om det er regntid i Maldivene da? Blir det litt monotont på Maldivene, kanskje? Florida er førsteønsket, men min kjære hater temperaturer over 35....jeg synes også det er litt for varmt. Nå er vi hvertfall kommet litt lengre på vei - Florida hadde vært så kult Har aldri vært utenfor Europa, nemlig.
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2004 #8 Skrevet 5. april 2004 I juli er det varmt i florida- men det værste er luftfuktighten som er utrolig høy i Juli og Aug- men på den andre siden er det air condition overalt
Jens Skrevet 5. april 2004 #9 Skrevet 5. april 2004 I juli har jeg opplevd over 40 grader der! Ville fortsatt gått for en liten gresk øy, for der er det litt mer luftig, hvis din kjære ikke liker varme temperaturer.
Lullu Skrevet 5. april 2004 #10 Skrevet 5. april 2004 Vi anbefaler Mexico på det varmeste!!!!!! (Playa Del Carmen) All inclusive-hotell. Dvs. all mat og drikke inkl. Det er nyyyyydelig mat og fabelaktig hotell. Og DEN stranden!! Når vi var der, var det er par på bryllupsreise der. De hadde også vært på Den dominikanske Republikk, men Mexico var myyyye bedre syntes de. Se bilder her Vet Rio-kjeden (hotellet vi bodde på i Mexico), også har åpnet hotell i østen- tror det var Thailand. Dette vet jo reisebyråene. Skal visst være veldig bra det også.
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2004 #11 Skrevet 5. april 2004 Phucket I Thailand er også flott og veldog romlemantisk
Lullu Skrevet 5. april 2004 #12 Skrevet 5. april 2004 Phucket har tapt seg VELDIG har jeg hørt. Men ikke det at jeg har peiling altså
Jens Skrevet 5. april 2004 #13 Skrevet 5. april 2004 Vi skal også til Mexico. Betaler kun 17500,- for 8 dager for begge på ett 5 stjerners spa hotell!!!!!Hotellet er all inclusive, så alt er i prisen!!!
Lullu Skrevet 5. april 2004 #14 Skrevet 5. april 2004 Vi skal også til Mexico. Betaler kun 17500,- for 8 dager for begge på ett 5 stjerners spa hotell!!!!!Hotellet er all inclusive, så alt er i prisen!!! GLED DEG JENS! Helt konge! Vi vil gjerne tilbake :cry: Supert for barn der også! Vi betalte 12 500,- pr. pers for 14 dager. Og i prinsippet trenger man da ikke en eneste krone i lommepenger.... Var ikke Spa-hotell, men veldig høy standard.
Jens Skrevet 5. april 2004 #15 Skrevet 5. april 2004 Gleder meg som en ørn!!!!!Ikke lenge igjen nå!!!
April Skrevet 5. april 2004 #16 Skrevet 5. april 2004 Vi skal innom Costa Maya og Conzumel i Mexico når vi er på cruise! Var litt skeptisk til Mexico egentlig, men har bare hørt positive ting!
Arwen Skrevet 5. april 2004 #17 Skrevet 5. april 2004 Hvilket hotell skal dere på Jens? Har bestillt bryllupsreise, men skal kanskje gi sambo reise i gave neste sommer.
Holly Hobbie Skrevet 5. april 2004 Forfatter #19 Skrevet 5. april 2004 Vi er i ferd med å booke et nydelig art deco-hotell i Miami Beach...mer infor senere!
Gjest Poirot Skrevet 5. april 2004 #20 Skrevet 5. april 2004 Hvor finner dere disse stedene? Internett? Annonse i avis? Går på reisebyrå? Jens: den ferien hørtes super ut!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå