Frøken S Skrevet 9. mai 2013 #21 Skrevet 9. mai 2013 Ho viste om dette med det samme jeg fikk beskjed om at skolen skulle ta over 17. mai kafe`n. Og noen uker senere kom hun med denne lista med fordeling. Og jeg da smørbrød som skal leveres samme dag. Jeg kan ikke hjelpe til dagen før heller for jeg må reise rett etter jobb 16.mai for jeg har lang reisetid. Så oppgavene er jo kake,smørbrød, stå i kafe, pyntekomite(som er da dagen før) og ryddekomite. Og jeg er jo ikke her på noen av de uansett. men sånn er det bare. Men de får jo ei kake nå iallfall, så håper det har løst seg. Det var litt lite hensynsfullt når du hadde gitt beskjed. Synes man skal tilrettelegge så langt det lar seg gjøre. Det kommer jo andre anledninger hvor man kan stille opp litt ekstra i stede. Men reagerer på at alle klassene skal stille opp, må alle foreldrene det også da? Det er jo litt begrenset hvor mange hender som trengs til ett 17. Mai arrangement.
Kriz Skrevet 9. mai 2013 #22 Skrevet 9. mai 2013 Heier på deg, reis til familien din med god samvittighet. Familie først. Skolen skal først og fremst være gratis for alle og da kan man ikke tvinge folk til å betale/stille på dugnad. Men selvsagt kan man stille hvis man har mulighet. Som oftes så er det ingen problem å få andre til å gjøre det. Jeg er i et idrettslag som er avhengig av mange dugnader, og vi forstår at ikke alle kan stille. Og da er det bare å områkkere og spørre de som er på arrangementet vårt og ikke har fått tildelt arb.oppgaver og det går som regel bra.
Trollmortil3 Skrevet 9. mai 2013 #23 Skrevet 9. mai 2013 (endret) Heier på deg, reis til familien din med god samvittighet. Familie først. Skolen skal først og fremst være gratis for alle og da kan man ikke tvinge folk til å betale/stille på dugnad. Men selvsagt kan man stille hvis man har mulighet. Som oftes så er det ingen problem å få andre til å gjøre det. Jeg er i et idrettslag som er avhengig av mange dugnader, og vi forstår at ikke alle kan stille. Og da er det bare å områkkere og spørre de som er på arrangementet vårt og ikke har fått tildelt arb.oppgaver og det går som regel bra. Her forstod de tydligvis ikke det, tilbydde meg å ta dobbelt opp neste år med et eller annet, men da foreslo hun jeg kunne bestille kake på butikken istedet. Da sa jeg ja jeg kan bestille kake til 16., vist du henter den. Så hun henter den, og lager smørbrød, og jeg bestiller kake istedet. Siden jeg ikke rekker å lage den 16. Nå er det akkurat denne klassen som hadde med mat, og kakene og gjøre. Litt usikker om alle foreldre er satt opp i alle klassene, men jeg ble satt opp å stå i kafe`n i den andre klassen. Så jeg vet ikke. Men de var 4 i cafe og 3 på kjøkkene så jeg. Og jeg har stått i cafe selv før, og da var vi ikke så mange totalt som stod der samtidig nei. Så de vil jeg tru greier seg uten meg ja. Men er jo fare for å bli gjenkjent nå som jeg har lagt ut så mange opplysninger. Men men. jeg står for det jeg har sagt jeg Endret 9. mai 2013 av Trollmortil3 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå