AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #1 Skrevet 8. mai 2013 Åhh. Nå sitter jeg her litt sliten, men mest trist. Jeg og kjæresten har hatt enda en runde rundt dette med å sende sms. Hun bor langt unna og sender minst 5 meldinger hver dag til meg, og jeg prøver å være flink å svare på så mange som mulig. Men så glipper det et par da når det er ting som skjer, og da klarer hun ikke å la dette slippe. For på dette området er vi veldig ulike. Jeg kan fint gå en uke uten å snakke med noen på telefon, eller sende meldinger med noen, selv om jeg trenger mennesker i hverdagen min. For meg er den tid jeg deler med noen den tiden jeg faktisk er med dem. I mellomtiden så føles dette med å sitte med telefonen litt kunstig og slitsomt for meg. Sikkert litt fordi jeg jobber med teknologi også, og egentlig bare vil slippe unna alt sånt på fritiden. Hun derimot tar dette som et tegn på at jeg ikke egentlig er så interessert, og det har bare ballet på seg mer og mer... Jeg synes det er så frustrerende å få kjeft for dette i tide og utide, for når vi møtes har vi det så bra. Det er egentlig ikke så mange problemene å snakke om, og dette er vårt største. Jeg bare skjønner ikke helt hvorfor hun henger seg opp i denne ene tingen i stedet for å se hele bildet. Vet ikke hvorfor jeg skriver dette heller jeg. Kanskje for å få råd? Sier ikke at jeg er feilfri, og at kjæresten har skyld i noe som helst... Jeg skulle bare så gjerne sett at hun kunne stole på meg når jeg sa at det bare er sånn jeg er, og at det ikke betyr noe. Men er dette noe som typisk oppstår i avstandsforhold kanskje? Har det vondt, for det vet jeg at hun har. Og jeg hater å være årsaken til det... Anonym poster: d6a2244dee54ca119c4b17b1bba32b5e
Violet Hill Skrevet 8. mai 2013 #2 Skrevet 8. mai 2013 Kjæresten din høres ut som meg Nå vet jo selvfølgelig ikke jeg noe mer enn det du har skrevet her, men kan det være at kjæresten din føler at hun ikke får nok oppmerksomhet fra deg generelt? Og så resulterer det i krangling om sms, fordi det er en veldig konkret ting å måle dette på? Jeg sier ikke at du ikke gir henne nok oppmerksomhet, men kanskje at hun har et større oppmerksomhetsbehov enn du er klar over. 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #3 Skrevet 8. mai 2013 Kjæresten din høres ut som meg Nå vet jo selvfølgelig ikke jeg noe mer enn det du har skrevet her, men kan det være at kjæresten din føler at hun ikke får nok oppmerksomhet fra deg generelt? Og så resulterer det i krangling om sms, fordi det er en veldig konkret ting å måle dette på? Jeg sier ikke at du ikke gir henne nok oppmerksomhet, men kanskje at hun har et større oppmerksomhetsbehov enn du er klar over. Jeg skal ikke påstå at jeg er verdens beste på dette kanskje. Men gjelder mest på dette med telefon. For når vi møtes så klager hun aldri. Tror du har rett i det du sier. Det er bare det at dette virker litt mot sin hensikt på meg. Føler at jeg er ved et punkt nå hvor det er godt med et par dagers "pause" fra dette temaet. Men så kan jeg ikke for da blir bare alt enda verre... Anonym poster: d6a2244dee54ca119c4b17b1bba32b5e
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #4 Skrevet 8. mai 2013 Avstandsforhold. Et fullstendig ukjent område for min del. Anonym poster: 8723d7a11843ae087e7561e52e165b95
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #5 Skrevet 8. mai 2013 ærrrkk det er akkurat det jeg går gjennom nå. Bare jeg er mer som kjæresten din. Kansje min kjæreste er som deg http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=742645 Det virker ihvertfall som du prøver så godt du kan. Viktigste for meg er bare å få en liten natta mld eller et tegn på at han tenker på meg. Det er vel ikke sånn at du kunne gått dager uten et lite pip fra henne? Hvor ofte treffes dere? Anonym poster: 53d5f7cd719dafaac2588ef37cb7f939
Tivoli77 Skrevet 9. mai 2013 #6 Skrevet 9. mai 2013 Hehehe.... Hadde jeg ikke visst bedre, hadde jeg trodd du var min Hvorfor jeg/vi jenter blir sånn, er d nok ikke noe fasit svar på Men for min del går det på en hel haug med dårlige erfaringer... Og like mange skuffelser igjennom mange år. Så man trenger på en måte den "bekreftelsen" på at alt er ok.. Og når det da blir "stille", ja av erfaring, så vet man at noe er galt. Dessverre. Og skjære alle under en kam er ikke noe bra karma, men sånn blir det bare... Håper for din, hennes og min & hans del at det går seg til etter hvert... Lykke til 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #7 Skrevet 9. mai 2013 Og apropos avstand. Så er jeg ganske trøtt nå. Så.. peace, bro ! Anonym poster: 8723d7a11843ae087e7561e52e165b95
Steinar40 Skrevet 9. mai 2013 #8 Skrevet 9. mai 2013 TS, skjønner du at et avstandsforhold ikke kommer til å fungere over tid? 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #9 Skrevet 9. mai 2013 Et avstandsforhold kan jo ikke fungere dersom man ikke opprettholder kontakt? Å ikke høre noe fra kjæresten sin på en dag eller to er jo ikke naturlig? Høres ikke ut som oppmerksomhetsbehov for meg, bare en naturlig del av å være kjærester. Høres ikke ut som du er bygd for avstandsforhold dessverre.... Dersom man bor sammen eller nært slik at man ser hverandre ofte kan jeg skjønne at behovet for smser i løpet av en dag kanskje ikke er så stort, men når man er fra hverandre bør man jo ha en eller annen slags kontakt, ellers vil det kanskje føles som at man ikke har en kjæreste...? Anonym poster: 365712e738b612a468dbdaf892c2ebd4 2
Violet Hill Skrevet 9. mai 2013 #10 Skrevet 9. mai 2013 Jeg skal ikke påstå at jeg er verdens beste på dette kanskje. Men gjelder mest på dette med telefon. For når vi møtes så klager hun aldri. Tror du har rett i det du sier. Det er bare det at dette virker litt mot sin hensikt på meg. Føler at jeg er ved et punkt nå hvor det er godt med et par dagers "pause" fra dette temaet. Men så kan jeg ikke for da blir bare alt enda verre... Anonym poster: d6a2244dee54ca119c4b17b1bba32b5e Det er jo veldig bra at det ikke er noe problem når dere møtes men hvor mye er dere fysisk sammen i forhold til hvor mye dere er fra hverandre? De fleste som har avstandsforhold er jo ikke sammen det meste av tiden. Jeg har tro på at avstandsforhold kan fungere fint. Har hatt det selv i kortere perioder, og da fungerte det best å ikke ha så mye kontakt - men det var kun fordi begge visste at det bare skulle vare noen måneder av gangen. De jeg kjenner som har hatt avstandsforhold over lengre tid og fått det til å fungere, har hatt ganske mye kontakt. Nå snakker jeg ikke om fem sms per dag, men bl.a. var det et vennepar som hadde en ganske fast avtale om en halvtime på skype hver kveld (dette forutsetter jo selvfølgelig at man ikke er ute på livet fem ganger i uka ). Jeg tror at man må være villig til å investere en del for å få det til å fungere. Kanskje dere kan prøve å lage en litt tydeligere avtale som medfører at du ikke føler at du må sitte med nesa konstant i telefonen, mens hun fremdeles føler seg verdsatt av deg? Hvis all masingen fra hennes side gjør at du får behov for å trekke deg unna, er det veldig viktig at du kommuniserer dette til henne. Gi henne en sjanse til å vurdere om hun kan leve med å ha mindre kontakt hvis alternativet er å miste deg.
Red-Ruby Skrevet 9. mai 2013 #11 Skrevet 9. mai 2013 Jeg ville sagt at dette er typisk avstands problem Jeg har også vært i et sånt forhold og da er man faktisk avhengig av mye kontakt daglig via Internett/mobil, siden man ser hverandre en gang i mnd. Jeg skjønner dere begge veldig godt,men det virker som at sånn som ting er nå så funker det ikke for henne. Det er derfor hun blir misfornøyd og begynner å tvile på om du egentlig vil dette osv Har dere forsøkt andre måter å holde kontakten på? Ringe en gang om dagen istedenfor 5 sms, eller skype? 1
Infinite Skrevet 9. mai 2013 #12 Skrevet 9. mai 2013 Skjønner at jeg aldri kunne vært i et avstandsforhold hvertfall Jeg kan finne på å bli litt smålei meg hvis jeg ikke har fått sms fra kjæresten min på en hel dag, selv om vi er samboere
Red-Ruby Skrevet 9. mai 2013 #13 Skrevet 9. mai 2013 Skjønner at jeg aldri kunne vært i et avstandsforhold hvertfall Jeg kan finne på å bli litt smålei meg hvis jeg ikke har fått sms fra kjæresten min på en hel dag, selv om vi er samboere - savner deg kjære,hvor er du hen? - stua. hehehe Typen min har for vane å spørre hvor jeg skal hver gang jeg skal til kjøkkenet for å hente vann da,så er vel ikke så unormalt
Infinite Skrevet 9. mai 2013 #14 Skrevet 9. mai 2013 - savner deg kjære,hvor er du hen? - stua. hehehe Typen min har for vane å spørre hvor jeg skal hver gang jeg skal til kjøkkenet for å hente vann da,så er vel ikke så unormalt Ja, det kan til tider være omtrent slik med meg Heldigvis er han litt sånn selv, så da er det jo ikke noe problem. Hvis vi ikke har snakket sammen på sms i løpet av en hel arbeidsdag, kan han komme hjem og spørre: "Hvorfor har jeg ikke hørt noe fra deg i dag?"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå