AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #21 Skrevet 10. mai 2013 Dette skjer i Stavanger også "lille venn". Jeg vurdere å ha med meg noe smøre-grease i bilen, for det er et helvete å få av frontruta si, men har ikke hatt baller til det enda Anonym poster: 07295c74efd853dfff05b1f775df0fb3
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2013 #22 Skrevet 10. mai 2013 Ser aldri en eneste bil parkert på HC plassene jeg. Omtrent ihvertfall.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #23 Skrevet 15. mai 2013 Han satt i bilen og ville sikkert flyttet seg om det dukket opp en bil bed HC-bevis, men du måtte altså ut å vise din forakt først. Dette beviset er ikke klistret over hele ruta altså, det er vanskelig å se i speilene. Dessuten kunne TS vært en handikappet som kom for å si fra, det er ikke utenkelig at en handikappet ville startet samtalen med "dette er en handikapparkering". Han ville nok fortsatt ha slengt døra i trynet på TS, jeg tipper han ville gjort det samme om TS satt i rullestol. Så nei, han ga nok 100% faen. Anonym poster: ac562fafac962fc652435ba9126baf5a 1
Jens Skrevet 15. mai 2013 #24 Skrevet 15. mai 2013 Går ut av butikken. Der står det en stor varebil/familiebil på handikkapplassen. Jeg sjekker frontruten på bilen og ingen handikapp-merke, sjåføren satt i bilen dog. Går frem på førersiden og banker på. En mann med velstelt og fint klipt hår, jevnt klipt veldig kort skjegg, fin lyseblå skjorte, åpner døren, han er vel noen og 30, muligens i begynnelsen av 40-årene. "Dette er faktisk en handikapp-parkering", sier jeg til fyren. "Takk for opplysningen", svarer han, lukker døren og knoter videre på mobilen. Han tenker tydelig ikke flytte på seg. Jeg kjører derifra og får en god lyst til å kjøre bilen min rett inn i bilen hans. For en tosk! For en arrogant idiot! At på til var det nesten tomt for biler på parkeringsplassen ellers. %&¤"#!!! Jeg er så MØKKA LEI av folk som parkerer på parkeringsplassen til handikappede. Nei, jeg er ikke handikappet selv eller har noen nær som er det. Likevel har jeg så pass med respekt for de som er det at jeg vet at det ikke er det enkleste å ta seg inn/ut av bilen når en er det. Det er det derimot når man er frisk. Arrogante for... Oslo-folk, kan dere ta og stappe den "jeg eier verden"-holdningen der solen ikke skinner og holde dere der dere kommer fra? Jeg vet ikke om noen som setter pris på dere utenfor Oslo. Takk! Anonym poster: 1074bbc538ce2fbccb26f66c3affc046 Så lenge han satt i bilen og kan flytte seg ser jeg ikke problemet i det hele tatt. Hadde det kommet noen som hadde trengt plassen kunne han jo bare flyttet seg. Gjør det samme selv titt og ofte. Så, ro deg ned noen hakk;-)
AmandaVI Skrevet 15. mai 2013 #25 Skrevet 15. mai 2013 (endret) En gang jeg var i Oslo på handletur med mamma sa hun at jeg ikke måtte smile så mye ute på gata, for da ville folk der tro jeg var sinnssyk. Endret 15. mai 2013 av AmandaVI 2
Gjest Gunfreak Skrevet 15. mai 2013 #26 Skrevet 15. mai 2013 En gang jeg var i Oslo på handletur med mamma sa hun at jeg ikke måtte smile så mye ute på gata, for da ville folk der tro jeg var sinnssyk. En gang jeg var utenfor ring tre, sa mamma at jeg ikke måtte se noen i øynene da de tar det som signal for parring. da folk utenfor ring tre ikke re utviklede nok til å ha et verbalt språk så de bare komuniserer med hverandre gjennom blikk og grynt.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #27 Skrevet 16. mai 2013 Det heter å skjære alle over en kam! Ikke dra alle under samme kam. Herre.. Anonym poster: 0bbf6f9453d617429bd580308f378bd3 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #28 Skrevet 16. mai 2013 Ville tatt TS mer alvorlig med en annen overskrift. Anonym poster: 0d35112147e8e06ea178ac0cdc130993
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #29 Skrevet 16. mai 2013 Jeg bor ikke i Oslo, men i en annen stor by i Norge. Dette blir jo en generalisering (og jeg vet godt at ikke alle er slik, men det er irriterende når folk ikke tenker lengre enn nesa si). Jeg opplever ofte at folk ikke tenker så langt i det offentlige rom. Eksempelvis: 1. Fire damer med hver sin barnevogn går sammen på kjøpesenter. Ikke noe jeg er prinsipielt mot, men når disse fire damene da okkuperer hele bredden av plassen det er mulig å gå, og kanskje også stopper opp/går sakte, og da blokkerer hele veien for resten av verden. Jeg forstår at det er vanskelig å reise rundt med barnevogn, og at dette tar opp mye plass, men jeg er oppdratt med at jeg skal se rundt meg, slik at det alltids er mulig å gå forbi. Jeg synes ofte folk ikke gjør dette. 2. Busskultur. Nærmest daglig ser jeg folk som setter seg på det ytterste setet på bussen, og effektivt tar opp 2 plasser alene, da man ikke kommer forbi dem og inn på den innerste plassen. Om det er mange ledige plasser på bussen, bryr jeg meg ikke, men når bussen er så full som den ofte er, og de fortsatt ikke flytter seg/lager plass til andre, føler jeg er egoistisk. 3. Køkultur. Jeg har forståelse for at folk har dårlig tid og er stresset, det skjer meg og relativt ofte. Det betyr dog ikke at jeg synes det er greit at du gjentatt dytter handlevogna di opp mot rompa mi, eller står nesten i meg når jeg skal legge varer på båndet eller betale i matbutikken. Min reaksjon er da at om du er så frekk og invaderer min personlige sfære, og nærmest sniffer på håret mitt, så blir jeg desto tregere til å gjøre meg ferdig. Du er ikke alene i verden, og du fanger flere bier med honning enn med eddik. Langt fra alle oppfører seg på denne måten, men jeg føler at mange kanskje på veien har glemt hvordan man er høflig og tar hensyn til andre folk rundt seg. Det er mye mer hyggelig å sameksistere om alle kan få ha rom til å eksistere. Anonym poster: fe7111755b19767d927de3e9118a8976 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå