Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går ut av butikken. Der står det en stor varebil/familiebil på handikkapplassen. Jeg sjekker frontruten på bilen og ingen handikapp-merke, sjåføren satt i bilen dog. Går frem på førersiden og banker på. En mann med velstelt og fint klipt hår, jevnt klipt veldig kort skjegg, fin lyseblå skjorte, åpner døren, han er vel noen og 30, muligens i begynnelsen av 40-årene. "Dette er faktisk en handikapp-parkering", sier jeg til fyren. "Takk for opplysningen", svarer han, lukker døren og knoter videre på mobilen. Han tenker tydelig ikke flytte på seg. Jeg kjører derifra og får en god lyst til å kjøre bilen min rett inn i bilen hans. For en tosk! For en arrogant idiot! At på til var det nesten tomt for biler på parkeringsplassen ellers. %&¤"#!!!

Jeg er så MØKKA LEI av folk som parkerer på parkeringsplassen til handikappede. Nei, jeg er ikke handikappet selv eller har noen nær som er det. Likevel har jeg så pass med respekt for de som er det at jeg vet at det ikke er det enkleste å ta seg inn/ut av bilen når en er det.

Det er det derimot når man er frisk.

Arrogante for... Oslo-folk, kan dere ta og stappe den "jeg eier verden"-holdningen der solen ikke skinner og holde dere der dere kommer fra? Jeg vet ikke om noen som setter pris på dere utenfor Oslo. Takk!

Anonym poster: 1074bbc538ce2fbccb26f66c3affc046

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette var EN person da. Hva får deg til å tro at dette ikke skjer utenfor Oslo? Og at alle Oslo-folk gjør dette??

Anonym poster: fbed5d433c4d3320487ca2038c9c925b

• Liker 10
Skrevet

Vel, skjønner ikke hvorfor du ble SÅ sint, men.

Jeg forstår at du blir irritert, for det blir jeg og, men altså.. Hvis han satt der skulle han vel kansje bare slippe av noen som ville bruke 5 minutter på noe og dra igjen med en gang. Da ser jeg ikke problemet, siden det var veldig fullt der ellers.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig enig med deg. Jeg kjører ofte med handikap bevis, og ofte er plassene opptatt med biler som ikke har handikap bevis. Dette er utrolig frekt! Heldigvis kan man få bot av det, noe jeg syntes er fortjent.

Men det er jo ikke så rart at det er mest av det i Oslo, siden det er den største byen. Dette fenomenet er vanlig andre steder og.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men altså...så lenge han satt i bilen ser jeg ikke problemet. Han hadde vel flyttet seg om det kom noen som skulle bruke plassen. Å forlate bilen der er en helt annen sak. Synes i grunn det er ganske frekt å gå bort til en fremmed i Oslo med en sånn beskjed, og hadde heller ikke tatt sjansen på det selv. Vet aldri hva slags mennesker man møter på :(

Anonym poster: f2399fb96e253bb5f75e3529e15060c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forbanna TS som ikke skjønner at ikke ALLE Oslo-folk er like.

Anonym poster: 1360b216bcff48d5d8419ed83a8525c3

• Liker 7
Skrevet

For dette gjelder jo ALLE Oslofolk?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig enig i at det er frekt, men jeg skjønner ikke hva det har med oslofolk å gjøre? Det skjer jo overalt.

Anonym poster: b4c00b148f8c33a933ea69f134c31bf6

• Liker 3
Skrevet

1. Hvordan vet du at han er bosatt i Oslo (ref. Oslo-folk)?

2. Hvorfor drar du alle Oslofolk under samme kam? Dette var en person..

3. Hvor bor du selv? Dersom Oslo så kan du se deg i speilet for å se Oslo-folk.

4. Jeg synes du er frekk som bryr deg med noe du åpenbart ikke har noe med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette var EN person da. Hva får deg til å tro at dette ikke skjer utenfor Oslo?

Dette er utenfor Oslo. Et godt stykke utenfor.

Vel, skjønner ikke hvorfor du ble SÅ sint

Nei, ikke så rart at du ikke skjønner det for det ble jeg ikke. Jeg ble derimot nok så irritert.

Jeg forstår at du blir irritert, for det blir jeg og

Takk! :)

Hvis han satt der skulle han vel kansje bare

Det heter ikke "handkipparkering" fordi den er til for folk som "skal bare". Det er en helt annen grunn til at det heter "handkipparkering". Faktisk så er det en lov som rører den plassen. Det visste du kanskje ikke? Nå vet du det. http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/sf/sf/sf-19940315-0222.html

Da ser jeg ikke problemet, siden det var veldig fullt der ellers.

Det var veldig veldig tomt der ellers. Min bil, hans bil og to andre biler. Veldig tomt. Ikke fullt. Tomt. Ikke vanskelig å flytte seg til plassen som var 2 desimeter unna. Særlig ikke med bil.

Jeg er veldig enig med deg. Jeg kjører ofte med handikap bevis, og ofte er plassene opptatt med biler som ikke har handikap bevis. Dette er utrolig frekt!

Takk, da er jeg ikke den eneste som synes det! :)

Men altså...så lenge han satt i bilen ser jeg ikke problemet.

Det er fordi du ikke er handikappet. Hvis en handikappet person kommer dit og trenger plassen, hvordan skal da vedkommende få sagt i fra tenker du?

Forbanna TS som ikke skjønner at ikke ALLE Oslo-folk er like.

For... Oslo-folk som er så inn i granskauen arrogante!

For dette gjelder jo ALLE Oslofolk?

Ja. Ta det til deg!

Jeg er veldig enig i at det er frekt, men jeg skjønner ikke hva det har med oslofolk å gjøre? Det skjer jo overalt.

Ja, det er min erfaring også, Oslo-folk oppfører seg sånn over alt.

1. På den fisefine vestkantdialekten hans.

2. Erfaring.

3. Langt unna Oslo. Jeg er trass alt ikke en masochist.

4. Tydelig at du går forbi når en dame blir voldtatt og tenker, "nei det der har ikke jeg noe med". Jeg er glad for at jeg bryr meg om andre mennesker.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I alle dager. Selvsagt bør man gi beskjed. Respektløse mennesker trenger å bli satt på plass!

De som parkerer på handikapparkering "fordi de har det travelt" er altfor ofte østlendinger med fine biler. Bor i Stavanger, og har gjort det samme som ts en del ganger.

Anonym poster: 76a19b65b742355434c0a38796e37e61

• Liker 3
Skrevet (endret)

1. På den fisefine vestkantdialekten hans.

2. Erfaring.

3. Langt unna Oslo. Jeg er trass alt ikke en masochist.

4. Tydelig at du går forbi når en dame blir voldtatt og tenker, "nei det der har ikke jeg noe med". Jeg er glad for at jeg bryr meg om andre mennesker.

Jeg er egentlig mer lei av mennesker som har som "livsoppgave" å oppdra folk der det ikke eksisterer noe problem. Man skal ikke parkere på HC-plasser nei - men her VAR det jo likevel ikke noe problem. Han satt i bilen og ville sikkert flyttet seg om det dukket opp en bil bed HC-bevis, men du måtte altså ut å vise din forakt først.

Forstår godt at han svarte "takk for opplysningen" og rullet opp ruten - hvem vil vel rette seg etter en kjærring som kommer masende om noe man er fullstendig klar over fra før?

Om det sto en HC-bil der og ikke kom fram og føreren ikke ville flytte seg, derimot. Da kunne det kanskje vært på plass å gi en hjelpende hånd. Men det var jo ikke tilfellet her.

1. Hvorfor har du noe imot "fisefin vestkantdialekt"? Det er jo språket hans, det han er vokst opp med - skal Vestkantere forandre språket sitt for å tifredsstille sånne som deg?

2. Når en dame blir voldtatt, så eksisterer det - i motsetning til situasjonen du hisset deg opp over - et reelt problem. Man må vite sin besøkelsestid: når det er lempelig å gripe inn, og når det ikke er.

Endret av Flair
  • Liker 9
Skrevet

Og apropo det å "gjøre ting etter boken" som du er så opptatt av:

Hvorfor har du lagt tråden under "Øvelsesrom"? Den hører jo åpenbart ikke hjemme her.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er egentlig mer lei av mennesker som har som "livsoppgave" å oppdra folk der det ikke eksisterer noe problem.

Et lovbrudd er et problem.

Han satt i bilen og ville sikkert flyttet seg om det dukket opp en bil bed HC-bevis

Hvordan skulle han fått med seg at det er et HC-bevis i bilen bak? Hvorfor ikke bare parkere på en av de andre ledige plassene først som sist?

Om det sto en HC-bil der og ikke kom fram og føreren ikke ville flytte seg, derimot. Da kunne det kanskje vært på plass å gi en hjelpende hånd.

"Kanskje"? Det var jo stort av deg. La meg gjette, det beror på hvor fin bilen til han som har parkert på handikapplassen er?

1. Hvorfor har du noe imot "fisefin vestkantdialekt"? Det er jo språket hans, det han er vokst opp med - skal Vestkantere forandre språket sitt for å tifredsstille sånne som deg?

2. Man må vite sin besøkelsestid: når det er lempelig å gripe inn, og når det ikke er.

1. Jeg har ingenting mot "fisefin vestkantdialekt".

2. Når det ikke er det, sånn som nå for din del?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du lagt tråden under "Øvelsesrom"? Den hører jo åpenbart ikke hjemme her.

Så det tar du deg tid og bruker energi på å reagere på, men et genuint lovbrudd synes du er helt i orden. La meg gjette, for du er ikke handikappet så du gir blaffen i de som er det?

AnonymBruker
Skrevet

Irriterer du deg over manglene blinklys bruk også? Eller er du en av de som gir f@en?

DET irriterer meg!

Siden du tydeligvis ikke kommer fra Oslo distriktet, er du ikke vant med flere enn 10 biler etterhverandre heller da kanskje, så det er nødvendig med tegn? Neida, jeg tar ikke alle bønder under en kam ;)

HeHe.. Jeg klarte bare ikke å la vær...

Anonym poster: 4f439147fde8107fe81ad892690c8789

Skrevet

Et lovbrudd er et problem.

Hvordan skulle han fått med seg at det er et HC-bevis i bilen bak? Hvorfor ikke bare parkere på en av de andre ledige plassene først som sist?

"Kanskje"? Det var jo stort av deg. La meg gjette, det beror på hvor fin bilen til han som har parkert på handikapplassen er?

1. Jeg har ingenting mot "fisefin vestkantdialekt".

2. Når det ikke er det, sånn som nå for din del?

Du, masa.

Jo, jeg ville helt klart hjulpet til dersom det kom en HC-bil og det ikke var flere HC-plasser igjen. Da ville jeg gått bort til fyren, banket på ruta hans og sagt på en vennlig måte: "Du, det står en bil med HC-bevis bak deg og skal ha plassen". Regner med at fyren vill blitt litt flau der han måtte rygge ut, til spott og spe for hele plassen.

Hvilken av din og min metode tror du vil ha mest effekt på sikt?

1. I så fall hadde du ikke omtalt den med det hånlige "fisefin"

2. Det har jeg da nettopp gitt deg et eksempel på.

Så det tar du deg tid og bruker energi på å reagere på, men et genuint lovbrudd synes du er helt i orden. La meg gjette, for du er ikke handikappet så du gir blaffen i de som er det?

Nei, jeg er ikke handicappet - men jeg har en nevø som er. Teller det?

Skrevet

Hmmm det klages stadig over vi Oslo-folk er så arrogante og ikke bryr oss om resten av landet, at vi aldri giider å reise rundt i Norge, bare opptatt av å reise ut. At vi er snevre og ser ned på resten av landet. (Nei det stemmer ikke).

Men, samtidig så er vi så arrogante og bør holde oss der vi kommer fra, for vi er nemlig uønsket andre steder.

Dilemma!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at fyren var en tulling, men forstår fortsatt ikke hva det har med oslofolk å gjøre. Jeg er opprinnelig ikke fra Oslo, men har bodd her en stund. Oslofolk har definitivt et ufortjent dårlig rykte. Stort sett hyggelige og blide folk.

Påfallende hvordan det alltid blir slik at oslofolk automatisk antas å ikke ane noe om resten av landet. Har overhodet ikke inntrykk av at det stemmer i praksis, det har bare blitt gjentatt så mange ganger at en del har akseptert det som sannhet.

Anonym poster: d2bf66553a19875b78f13418effa604c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at fyren var en tulling, men forstår fortsatt ikke hva det har med oslofolk å gjøre. Jeg er opprinnelig ikke fra Oslo, men har bodd her en stund. Oslofolk har definitivt et ufortjent dårlig rykte. Stort sett hyggelige og blide folk.

Påfallende hvordan det alltid blir slik at oslofolk automatisk antas å ikke ane noe om resten av landet. Har overhodet ikke inntrykk av at det stemmer i praksis, det har bare blitt gjentatt så mange ganger at en del har akseptert det som sannhet.

Anonym poster: d2bf66553a19875b78f13418effa604c

Problemet er vel at østlendinger i bergen vanligvis går på handelshøyskolen. Stereotypen om de studentene stemmer faktisk, til en viss grad ihvertfall. En stor del er ganske sossete. Så i Bergen sitter nok inntrykket derfra.

Anonym poster: 76a19b65b742355434c0a38796e37e61

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...