Gå til innhold

Hvor ofte til legen?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er nå 11+2. I god form uten å være særlig kvalm eller trøøt (glad for det!). Har vært hos fastlegen en gang hvor jeg da tok alle blodprøvene som skal tas i starten av svangerskapet. Men hvor ofte må jeg egentlig gå til legen? Er det jeg selv som tar kontakt med legen og ber om kontroll, eller blir jeg kalt inn? Og hva med jordmor? Jeg har aldri vært gravid før, så dette er jeg helt grønn på. Hvordan har dere gjort dette?

Går ut fra at man må oftere på kontroll i slutten av svangerskapet men hvor ofte må jeg til legen så tidlig og de første månedene fremover nå? Spesielt med tanke på at jeg føler meg i bra form?

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk til legen annenhver mnd, og jordmor annenhver mnd. Siste ukene gikk jeg annenhver uke. Dette gikk automatisk, avtalte ny time på slutten av legetimen hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte selv time til jordmor da jeg var ca 13 uker på vei, og skal til henne hver 4 uke. Jeg får ny time hver gang. Siden jeg har hatt en del problemer med kvalme etc har jeg også måttet ha legetime hver mnd, men du får selv velge om du vil gå bare til jordmor, til jordmor eller legen annenhver gang eller bare til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Muslingen

Gikk til lege da jeg var 13 uker på vei. Det var første kontrollen. Etter det gikk jeg til jordmor en gang i måneden. Etterhvert ble det hver 14 dag. Og den siste måneden var det en gang i uken. Gikk kun til legen ved første kontrollen altså....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svar! Men kontakter dere selv jordmor for time eller? Lurer på om jeg skal ringe etter påske og få en time bare slik at jeg kommer inn i systemet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går kun til min læge, og det gør jeg engang i måned, har prøvet dette her nogle gange og ser ikke grund til at bruge en jordmor også da jeg er i fin form og ikke har noget specielt på hjertet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...