Gå til innhold

Skal dere holde tale til brudgommen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er så usikker på om jeg skal holde tale i bryllypet vår! Mannen sier at jeg må (tror han har veldig lyst hvertfall :fnise: ), men jeg er tidenes dårligste taler og vil grue meg gjennom hele dagen og flere dager i forveien før talen :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er så usikker på om jeg skal holde tale i bryllypet vår! Mannen sier at jeg må (tror han har veldig lyst hvertfall :fnise: ), men jeg er tidenes dårligste taler og vil grue meg gjennom hele dagen og flere dager i forveien før talen :(

Man trenger ikke gjøre så mye ut av det da. Om man skriver ned noen setninger om hvorfor man er elsker mannen sin og hvordan man ser for seg resten av livet med dem, og øver inn dem, skal det godt gjøres å mislykkes :) Ødelegger det dagen din, så er det selvsagt ikke noe vits å presse seg, men tenk så bra den følelsen du får når du gjør mannen din stolt og rørt for at du tok ordet for å vise hvor mye du betyr for ham.

Skrevet

Jeg har laget sang om hvordan vi treftes, livet vårt og hva jeg føler for han! alle skal være med å synge, også tenker jeg kanskje å si noen ord før eller etter, men hovedsaklig sangen :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har laget sang om hvordan vi treftes, livet vårt og hva jeg føler for han! alle skal være med å synge, også tenker jeg kanskje å si noen ord før eller etter, men hovedsaklig sangen :)

Håper dere har tradisjon for denslags i familien/vennekretsen deres. Jeg kjente jeg døde litt inni meg av å lese det der - jeg tror fort noe sånt kan bli utrolig kleint! Og det sier jeg ikke for å være frekk. Virkelig ikke. Jeg tenker bare at det er kjekt å ha i bakhodet at det KAN bli veldig få som synger med og at det kan bli mye intens stirring på bestikket under sangen. Og for all del: i noen familier er dette garantert midt i blinken, bare så det er sagt! :)

Anonym poster: c5e4cf4caec23e935d7ed812c7a53d69

• Liker 3
Skrevet

Jeg lurer også på å lage en sang. Har begynt inne i hodet mitt og det blir morsomt.. Må se om jeg klarer å dikte en hel. Mange sangere i vårt bryllup, så det skal gå greit!

Skrevet

Jeg skal selvfølgelig holde en liten tale. Ikke noen stor eller lang sak, men jeg vil fortelle han og de andre hvorfor jeg elsker ham så høyt og hva han betyr for meg. Jeg kommer også til å si noen hyggelige ord til mine svigerforeldre samt til forlover (datter), brudepike (felles datter) og min sønn som geleider meg til "alters". Har ikke laget talen enda. Gruer meg ikke spesielt, synes ikke det er ille å snakke i forsamlinger. Største utfordring er å ikke begynne å sippe, er forferdelig lettrørt.

Mannen skal også tale selv om han gruer seg veldig, liker ikke sånt. Tror jeg hadde blitt litt lei meg hvis han ikke hadde mannet seg opp til å si bittelitt.

Når det taler ellers legger vi føringer på at de ikke skal vare lenger enn 3-5 minutter, og vi ønsker ikke sanger da vi begge alltid opplever det som kleint. Men det er oss da, hvis man selv liker sanger har man selvsagt sanger. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...