Gå til innhold

Lage "egne" muffins av muffinsposer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal lage muffins til en barnebursdag og lurer på om det funker dersom jeg kjøper en ferdig muffinsmiks og f.eks har i knuste kjeks, melkesjokoladebiter osv, sliter nemlig med å lage egen røre, spessielt da jeg ikke har noen form for kjøkkenmaskin eller mikser...

Videoannonse
Annonse
Gjest Sparx
Skrevet (endret)

-

Endret av Sparx
Skrevet

Vil tru det skulle gå heilt fint, bare pass på at røra ikkje blir for tørr/blaut når du tilsetter ekstra.

Men det kreves ikkje mykje meir røring ved å lage muffins frå bunnen av, har gjort det sjølv uten mikser og det går heilt fint! Du trenger bare ein visp... :-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ikke noen kjøkkenmaskiner når jeg lager muffins.

Aldri brukt muffins på pose, men det er vel egentlig ikke store forskjellen, eller? Man blander vått og tørt, og voila! Jeg tror ikke på at du sliter med å lage egen røre, du har bare ikke prøvd. Jeg lagde jo muffins som lite barn, med null vispeteknikk.

Men jeg er ikke anti-posemat jeg altså, noen ganger føles det bare helt greit å blande en pose pulver med noe vann. Men har du lyst til å lage noe mer spennende enn det du finner i Toro-hylla så er det vel ganske praktisk å bare finne noen spennende oppskrifter?

Anonym poster: 17b5a73f3c0955d18b2564baab59f6e7

AnonymBruker
Skrevet

For å svare deg på det du faktisk spør om: Ja du kan tilsette egne ting i poserøra :) Blåbær bør du helst ta ferske, for de har en tendens til å blø veldig. Om du skal bruke knust kjeks, så ville jeg brukt litt mindre mel, siden kjeks ofte suger en del fuktighet. Hva med å legge en rute med melkeskjokolade i bunnen av hver muffinsform?

Anonym poster: 05223c541f3f41a6116982b9b8c5362e

Skrevet

Toro lyse muffins er veldig gode med litt tilsatt sitronsaft i røren, og litt sitronsaft i glasuren også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...