argentum75 Skrevet 7. mai 2013 #1 Skrevet 7. mai 2013 Usikker på om jeg har lov å linke til noe her, men trenger uansett noen nye øyne på et personlig prosjekt jeg driver og trenger nøytrale som uttaler seg. Så jeg velger i slutten av posten å legge ut en link til mitt personlige, ikke-kommersielle nettsted. Kunne ikke komme på et bedre sted å finne nettopp nøytrale om testikkelkreft. Vet det er menn her og, men naturlig nok hovedsaklig kvinner. Bakgrunn Har hatt testikkelkreft. Kjapt overstått, men ettervirkningene utav den ikke fullt så lett håndtert. Gått mer eller mindre sykemeldt siden 2008, med kortere perioder i jobb. I lang tid var jeg diagnostisert som deprimert, noe som senere har vist seg å være feildiagnose. Så testosteronbehandling. Noe som virker, men selv der kjemper jeg mot systemet. Blitt feilinformert eller fått lite og ingen informasjon Har egentlig latt det skure og gå en lang periode, men var i et godt møte med en lege for en kort stund siden der jeg fikk de siste puslespillbitene på plass i forhold til nettopp informasjon. En kan ikke stille et spørsmål uten å vite hvilke spørsmål man skal stille. Etter dette møtet satt jeg med ned og skrev et brev til min fastlege. Da jeg skulle faktasjekke litt av informasjonen i brevet på nettet, slo det meg hvor lite informasjon om ettervirkningene det finnes der ute. Det finnes masse info om operasjoner. Om strålebehandlinger, cellegift osv. Det nevnes at man kan få en reaksjon etter en slik behandling uten at man får noe videre info utover det. Så jeg fikk meg et lite kjetil&kjartan-øyeblikk. Om ikke de vil gjøre det, så får jeg gjøre det da. Jeg påbegynte en slags blogg. Mer konsentrert om informasjon enn dag til dag øyeblikk. Har fått svært positive tilbakemeldinger, men fra folk som vet hvem jeg er. Har kommet godt i gang og forsøkte å skape litt interesse med en regional avis i dag. Ble avvist totalt etter en kort stund. Hva jeg ønsker Jeg ønsker kritiske tilbakemeldinger. På tekst, vinkling, design, informasjonsflyt osv. Hva enn som slår deg som leser. Jeg har noen endringer planlagt, men ønsker nøytrale tilbakemeldinger før jeg eventuelt gjør noen drastiske endringer. Målgruppen for siden er naturlig nok andre med testikkelkreft og andre som søker den spesifikke informasjonen. Ser det kan ha en viss nytte for andre og, men fokuset er på tiden etterpå kreft. Ønsker ikke å fremme meg selv personlig, men snakker utifra egen erfaring. Håpet med å lage siden er at andre som meg (jeg vet om flere som møter den samme manglende behandlingen) skal slippe å måtte gå så lenge uten riktig behandling. Iallefall få nok informasjon til å vite hvilke spørsmål de skal stille sin lege. Så, om noen vil ta seg tiden til å kikke over og gi meg en kommentar, så ville jeg satt pris på det. Kan gå innpå hvilke endringer jeg ønsker å gjøre dersom det faller seg naturlig. Link til siden er: http://www.cantema.com MVH Argentum 1
Trimsi Skrevet 7. mai 2013 #2 Skrevet 7. mai 2013 Liker umiddelbart bloggen din og selv om jeg prøver... ser jeg ikke noe umiddelbart jeg synes du burde forandre (jeg er ikke ekspert på blogger eller design). Liker design og layout, og synes det er oversiktlig og greit å finne frem. Liker vinklingen du har med " livet, døden og det absurde" disse ordene gjør at i hvert fall jeg får lyst til å lese videre.... er dessuten en kjempeide at du lager denne bloggen, midt i blinken for mennesker i samme situasjon og også interessant for mange andre. Håper du får flere litt mere konstruktive svar her, hehe, det er vel først og fremst det du var ute etter.
argentum75 Skrevet 7. mai 2013 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2013 Ser ikke for meg at så veldig mange eksperter kommer til å være lesere av bloggen. At det var greit å finne fram er svært nyttig info om nettopp design. Takk for at du tok deg tiden til å kikke på det. Kan jo nevne litt av endringene jeg har tenkt på. Er jo 6 innlegg. Personlig synes jeg kanskje at det første er for det meste unødvendig info. Tenkte på å bruke noe av teksten der som introduksjon på det tredje innlegget. Samt flytte andre innlegg til slutten. Flyter mer naturlig på den måten tenker jeg, men er ikke helt ferdig å tenke tanken enda Så da syntes jeg det kunne være lurt å hente inn litt andre syn. For min del er det viktigst å få ut informasjonen og da må den presenteres på en måte som gjør inntrykk.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #4 Skrevet 8. mai 2013 Håpet med å lage siden er at andre som meg (jeg vet om flere som møter den samme manglende behandlingen) skal slippe å måtte gå så lenge uten riktig behandling. Iallefall få nok informasjon til å vite hvilke spørsmål de skal stille sin lege. Så, om noen vil ta seg tiden til å kikke over og gi meg en kommentar, så ville jeg satt pris på det. Kan gå innpå hvilke endringer jeg ønsker å gjøre dersom det faller seg naturlig. Link til siden er: http://www.cantema.com MVH Argentum Veldig tankevekkende. Har ingen peiling på design og slikt, men innholdet traff meg, kan du si. Er selv mann i omtrent samme alder som deg, og har merket mye av de samme problemene som du. Utsetting av arbeidsoppgaver, mangel på energi, håpløshet, +++ kort sagt klassiske depresjons-symtomer. Men jeg har ikke testikkelkreft! (Så vidt jeg vet ihvertfall) Jeg har hatt en vag mistanke om at problemene mine også kan ha en sammenheng med lite testosteron, men som deg har jeg opplevd at det fins lite info om sammenhengen depresjon<>testosteron. Det ble tatt prøver av blant annet testosteronnivå den gangen jeg startet opp på anti-dep, men jeg fikk bare beskjed om at alle blodprøver var normale. Jeg burde kanskje ta en ny prat med legen min? Livet mitt har ihvertfall bare gått en eneste vei de senere år, og det er nedover. Ingenting hjelper. Bare et lite, tåpelig spørsmål på slutten: Hvordan er det med hodepryden? Selv har jeg ca like mye hår på hodet som når jeg var tenåring, praktisk talt ingen antydning til tynning noe sted. Andre på min alder har enten begynt å miste hår på issen, eller er godt i gang, mens jeg må tynne håret når jeg går til frisøren. Jeg begynner å se på dette som et dårlig omen. Skjeggveksten er dog normal. Anonym poster: 4004bea733f5ffdf8d3660ecf5398c67
argentum75 Skrevet 8. mai 2013 Forfatter #5 Skrevet 8. mai 2013 Mangel på testosteron kan avsløres av en blodprøve. Er ikke verre en det. Om du lurer på hvilke tegn du skal se etter i forhold til testikkelkreft eller all kreft forøvrig anbefaler jeg kreftforeningen.no. De har utfyllende informasjon på hva du skal se etter i forhold til det rent symptomatiske og kliniske. Fikk genene fra min mor når det kommer til hodepryd, så jeg har helst problem med å holde det noelunde nede. Hadde gjort det skarpt på 70-tallet ;p Såvidt meg bekjent har testosteron ingen innvirkning på dette. Mangel på testosteron påvirker kjønnspesifikke trekk, f.eks skjeggvekst. Noe som rettet seg når en fikk testosteronbehandling. Til slutt, takk for at du tok tiden til å kikke på siden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå