Gå til innhold

Motivasjon til å jobbe.


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har problemer med å forstå de som sier at de mangler motivasjon til å jobbe. Hvordan kan man mangle motivasjon til det? Greit at ikke alt er morsomt her i livet, men inntekt trenger man vanligvis.

Har du råd til å ha fri, så er det en annen sak. Kjenner folk som går i behandling for manglende motivasjon... Hva slags sykdom er det? Jeg holder psykisk sykdom helt utenfor, det er noe annet. Dette er snakk om mennesker som ikke vil jobbe fordi det er kjedelig.

I mitt hode så blir det vanskeligere å trives i jobb jo lenger du venter med å prøve deg (på nytt eller for første gang).

Anonym poster: 80dfc38dcb12345a9cb940cbc8abc6cc

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Lurer på det samme. Slike menneker irriterer meg. samme med folk som sier ting som "jeg orker ikke/har ikke lyst tilrå begynne å jobbe nå, jeg trur jeg skal sykemelde meg". Hvorfor??

Gjest Murica
Skrevet

Det er ofte jeg "mangler motivasjon til å jobbe", men jeg karrer meg på jobb uansett. Er da ingenting å sykemelde seg for!

Skrevet

Har dere noen gang vært fristet til å skulke en dag på skolen fordi dere ikke har lyst? Ingen rasjonell begrunnelse slik som mobbing eller sykdom, men ren og skjær "senga er for god i dag"?

Hvis man ikke har den samme selvdisiplinen som dere to på topp her har, så kan det faktisk for mange være et alvorlig problem, men det betyr at de ikke har selvdisiplinen som trengs for å gjøre noe med det heller.

Det hele blir til en ond sirkel.

Og som Humlesnurr sier så pent: "sometimes you have to choose between what's right, and what's easy".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...