Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min klager mye på sure oppstøt, er det noen her som har erfaring med hva som kan hjelpe? Hva man bør unngå?

Anonym poster: 35a82f9ec20d3df6e31e5043a6b1de08

Videoannonse
Annonse
Gjest snoopy_93
Skrevet

Melk skal funke har jeg hørt, siden sure oppstøt er magesyre og melk er syrenøytraliserende. Ellers så får man vel et medikament på apoteket som skal funke.

Skrevet

Det var en periode jeg sleit veldig med det. Jeg tok en undersøkelse ved å få en slange gjennom nesen og nesten helt ned i magesekken for å måle dette. Etterpå fikk jeg begynne med medisiner som skulle gjøre at jeg ikke fikk sure oppstøt, og det hjalp. De skulle man slutte med etterhvert, og det ble bedre etter det.

Husk at det er noe matvarer som kan forårsake sure oppstøt da, så det kan være lurt å finne ut om det kan være noe han/hun spiser

Gjest Magdalene
Skrevet

Drikke mindre kaffe, og tomat-og syrebasert mat. Mindre sterkt krydret mat, mindre sjokolade..

AnonymBruker
Skrevet

Melk gjør alt verre. Det virker der og da, men melk øker syreproduksjonen på sikt. Det eren seiglivet myte at melk hjelper.

Han må prøve seg frem hva som gir han sure oppstøt. Men vanlig er kaffe, brus, sjokolade, krydder, juice

Det finnes reseptfrie produkter på apoteket som han kan prøve.

Anonym poster: 3baf8aeeebea316f34bff42aa9c7d075

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...