Gjest Gaea Skrevet 7. mai 2013 #21 Skrevet 7. mai 2013 Ryddet for slettet quote og svar til dette. Daenerys, mod. Hamstere skal bo alene. Bor de sammen sloss de og lager unger (men en fra hvert kjønn selvsagt). Det kan gå om det er brødre eller søstre som har bodd sammen hele livet, men som regel vil de begynne å sloss en gang. Og da sloss de som regel til døden. Men marsvin, kanin og rotter skal være to. Anonym poster: c8370532de356cf12986a61b7f66b14d Det var vel omtrent det jeg sa? Googlet nå av nysgjerriget, og gullhamstre er de eneste som må være alene, vinterhvit kan akseptere flere å bo med om de introduseres når de er unge, og roborovski mistrives alene. Så det går vel alle veier med hamster, men virker som om alle unntatt sistnevnte kan bo alene i hvert fall. Men som sagt, jeg har bare hatt hamster da jeg var veldig ung, og husker dermed lite. Marsvin har jeg dog flere erfaringer med, og stort sett positive. Mine første to var to skikkelige kosegutter, men ikke så veldig renslige. De neste to var langt mer interessert i lek og mindre i kos, til gjengjeld tror jeg ikke de tisset eller bæsjet utenfor buret en eneste gang. Har vært litt borti rotter og kaniner også, men om jeg noen gang skulle hatt gnager igjen hadde det blitt marsvin. Selv synes jeg ikke at de krever så skrekkelig mye heller. De må få løpe fritt, få være to, få oppmerksomhet og ha det rent rundt seg. Om man ikke kan tilby et dyr noe så grunnleggende synes jeg ikke man burde få seg et annet dyr heller.
Gjest Lolita8 Skrevet 8. mai 2013 #22 Skrevet 8. mai 2013 Det var vel omtrent det jeg sa? Googlet nå av nysgjerriget, og gullhamstre er de eneste som må være alene, vinterhvit kan akseptere flere å bo med om de introduseres når de er unge, og roborovski mistrives alene. Så det går vel alle veier med hamster, men virker som om alle unntatt sistnevnte kan bo alene i hvert fall. Men som sagt, jeg har bare hatt hamster da jeg var veldig ung, og husker dermed lite. Marsvin har jeg dog flere erfaringer med, og stort sett positive. Mine første to var to skikkelige kosegutter, men ikke så veldig renslige. De neste to var langt mer interessert i lek og mindre i kos, til gjengjeld tror jeg ikke de tisset eller bæsjet utenfor buret en eneste gang. Har vært litt borti rotter og kaniner også, men om jeg noen gang skulle hatt gnager igjen hadde det blitt marsvin. Selv synes jeg ikke at de krever så skrekkelig mye heller. De må få løpe fritt, få være to, få oppmerksomhet og ha det rent rundt seg. Om man ikke kan tilby et dyr noe så grunnleggende synes jeg ikke man burde få seg et annet dyr heller. Enig. En i familien til eksen hadde et marsvin på kjøkkengulvet(det var til ungene, som ikke fantes interessert). Marsvinet hadde mindre bur enn hamsteret mitt, og sto alene hele tiden, pga de ikke orket å leke med han. I tillegg var han blind, og levde på kun kål. Det endte med at ene i familien tok livet av det stakkars dyret, med en stein. *Grøsser* Får vondt i meg av tanken, skulle gjerne tatt han jeg, men jeg tror faktisk de er så korttenkte at raskeste utvei er beste.
Snakkis Skrevet 8. mai 2013 #23 Skrevet 8. mai 2013 Tenker da på de store hamsterne, liker ikke dverghamstere eller roborovskier. Anonym poster: 8ffb10f832dbbe85bf0839788bf32692 Ja, de bare driter og spiser.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå