Gjest marihøna Skrevet 7. mai 2013 #1 Skrevet 7. mai 2013 nå er jeg så lei!! for to dager siden merket jeg at det begynte å kile litt i halsen, men tenkte ikke så mye over det. i går begynte jeg å hoste på ettermiddagen og fikk influensalignende symptomer, på jobb! heldigvis jobber jeg på matbutikk så vi har halspastiller og ibux/paracet. jeg fikk kverket det jeg tror var starten på influensa eller noe annet, men hosten har bare blitt værre! først var det slimhoste, men nå er det bare en helt ekstrem tørrhoste. jeg kan ikke ligge for da hoster jeg så jeg brekker meg, jeg har hatt sånn før så jeg veit at det går over, men det er så irriterende å ikke få sove! jeg satt oppreist i sofaen (har heldigvis sjeselong) så det hjelp litt, men var oppe flere ganger med en følelse av at jeg skulle spy fordi jeg hostet sånn. tenkte jeg skulle stable meg på butikken å kjøpe honning, for det har jeg hørt skal hjelpe i varm melk. (og hvis man spiser en teskje med honning, men klarer ikke den søte smaken alene) men er det noen her som har flere kjerringråd mot tørrhoste? nå prøver jeg ALT!
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #2 Skrevet 7. mai 2013 Spy og få opp slimet skikkelig. Det er det som ligger i halsen og irriterer. Antagelig en bakterieinfeksjon i halsen som produserer slim. Jeg sliter ihvertfall med det akkurat nå. Har tørrhoste, men det hvis jeg hoster til jeg spyr er det slim som vil opp. Det føles bedre etterpå. Kjøp hostesaft; Tussin (slimhoste) og Noskapin (mot tørrhoste) og se hva som hjelper best. Jeg bruker også Kan-jang, en urtehostsaft som jeg synes har hatt litt effekt før. Hvis hosten ikke gir seg; gå til lege og få antibiotika! ellers kan du infeksjonen sette seg lengre ned, i lungene, og du får lungebetennelse. Anonym poster: 6e6a3e1dcdcb7d29fb65a065bbcbc9f7
Gjest Allergikeren Skrevet 7. mai 2013 #3 Skrevet 7. mai 2013 Et par dråper peppermynteolje i et eggeglass med vann, dette drikker du. Eller kanskje helst "shotter", siden du helst vil ha oljen bak mot halsen, og ikke rundt i munnen. Men etter noen ganger mister dette sin effekt. Varm eller kald drikke, alt etter hva som lindrer der og da. Te på anis sies å kunne hjelpe, jeg har liten egen erfaring. Kanskje Noskapin mikstur eller tabletter fra apoteket kan hjelpe? Min mor syns mentholatumsalve under føttene hjelper, jeg syns det blir verre. Og ellers blir det halspastiller etter smak og lindring. Jeg er "avhengig" av sterke drops som Fisherman og Fribol fra apoteket(de med propolis er favoritten av disse, men de andre lindrer også). Spesielt godt voksne menn hevder at jeg trenger en konjakk når de hører hosten min, men det ene glasset jeg prøvde syns jeg var mer ubehagelig enn nyttig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå