Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

noen som har sett denne filmen? hører så veldig masse rundt den og blir jo litt nysgjerig.. men liker jo ikke slike scener med blod og lidelser.. værste jeg vet. men på en annen side når den har fått så mye omtale så må man på en måte bare se den...

Gjest Seleena
Skrevet

Min "tøffe" kjæreste som toler alt, såg den og han blei livredd :o Han sa han såg 2/3 delar av filmen og ikkje meir. Eg har ikkje sett den, og han sa han vil ikkje at mitt stakkars følsomme hjerte skal sjå den, og då høyrer eg på han ;)

Gjest gjest1
Skrevet

Ei venninne har sett den, ho gråt under nesten heile filmen, enda ho berre såg halve - då ho gjømte seg bak kjæresten mesteparten av tida..

Trur ikkje eg skal sjå den.. Tør ikkje.. :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

hvorfor reagerer folk så fæltpå denne filmen lurer jeg på når jeg leser slikt.. hva er det med den?

Gjest gjest1
Skrevet

Lurer litt på det eg også... Venninna mi sa at dei f.eks. piska Jesus til han såg ut som ei kjøttkake, og liknande.. Men det er jo mange filmar som er ektremt valdelege, utan at folk reagerer nevneverdig av den grunn... Hmm.. :klø:

Har på ein måte litt lyst å sjå filmen og, blir jo litt nysgjerrig..

Gjest Myumi
Skrevet
Eg har ikkje sett den, og han sa han vil ikkje at mitt stakkars følsomme hjerte skal sjå den, og då høyrer eg på han

Pffffff :roll:

Skrevet

Eg har planar om å sjå filmen sjølv - har høyrt frå nokre som likar han.

Folk reagerer ulikt alt etter korleis dei ser på kva filmen faktisk handlar om - og sjølvsagt òg kor godt dei taklar å sjå vald i det heile.

Gjest Anonymous
Skrevet

så den. var vel to timer med hensynsløs vold. ganske jævlig, men leser man aviser blir man vel ikke så overrasket over menneskers ondskap lenger. Irreversible er en verre film

Skrevet

Nå må jeg først bare si at dette er skrevet ut ifra at jeg er kristen, så nå er det sagt.

Jeg synes også at dette var en svært voldelig og brutal film, men allikevel en utrolig sterk film, som virkelig rørte meg. Jeg ble igjen minnet om alt det Jesus gjennomgikk for meg, og filmen hadde for meg et sterkt budskap om tilgivelse, oppreisning og prisen Jesus betalte for oss mennesker.

Men skal jeg (prøve) å se det ifra et ikke- kristent ståsted blir det kanskje litt anderledes, men Jesus er jo en historisk person som faktisk gjennomgikk det Gibson beskriver. Og ikke minst det er en stor film som har fått mye oppmersomhet. Og ikke minst, det er Mel Gibson på sitt beste!

Gjest Nicoline
Skrevet

Filmen har fått elendig kritikk - jeg skal ikke se den.

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg tror det er mye overdriving i denne filmen,

et menneske blør jo godt over 30 liter blod selvom vi bare har 3-5 liter blod i kroppen

Gjest Myumi
Skrevet
Filmen har fått elendig kritikk - jeg skal ikke se den.

Filmen har fått blandet kritikk, ikke elendig. Det er en stor forskjell dessuten vil filmer som dette alltid få blandet kritikk, det ligger i dens natur.

Skrevet

Filmen hadde vært mye bedre om Mel sjøl hadde dukka opp med den velkjente braveheart krigsmalinga og planta tomahawker i skallen på romerne og jødene og redda jesus ned fra korset og kjempet seg ut med sverd og øks! Da hadde jeg vurdert og sett filmen...

Skrevet

Det skulle også vært en showdown med pontius pilatus på slutten hvor dem sto på taket til tempelet og Mel kasta sverdet så det sto i huet på pilatus og han fallt ned og blei spiddet på en påle!

Annonse
Gjest Pterodactylkake
Skrevet

du er ikke så historisk korrekt av deg, er du vel? :roll::roll::roll: :pekepåogleavogdriteut* og enda en :roll:

Skrevet
du er ikke så historisk korrekt av deg, er du vel?  :roll:  :roll:  :roll: :pekepåogleavogdriteut* og enda en  :roll:

Mulig det.. men jeg vet hvordan en bra film skal være

Gjest Pterodactylkake
Skrevet

Ifølge deg selv ja. Akkurat som alle disse folkene som mener at fellowshippet vårt skulle fått et helikopter å reise med til Mordor

Skrevet
helikopter å reise med til Mordor

:hoho::hoho:

Skrevet
Nå må jeg først bare si at dette er skrevet ut ifra at jeg er kristen, så nå er det sagt.

Jeg synes også at dette var en svært voldelig og brutal film, men allikevel en utrolig sterk film, som virkelig rørte meg. Jeg ble igjen minnet om alt det Jesus gjennomgikk for meg, og filmen hadde for meg et sterkt budskap om tilgivelse, oppreisning og prisen Jesus betalte for oss mennesker.

Jeg skjønner at kristne kan ha en sterk opplevelse ved å se denne filmen, men bryr du deg ikke om at den er overdrevet ut i det absurde? Han gikk faktisk ikke igjennom det man ser i filmen, fordi det rett og slett er umulig.

Men skal jeg (prøve) å se det ifra et ikke- kristent ståsted blir det kanskje litt anderledes, men Jesus er jo en historisk person som faktisk gjennomgikk det Gibson beskriver. Og ikke minst det er en stor film som har fått mye oppmersomhet. Og ikke minst, det er Mel Gibson på sitt beste!

Det som er synd utifra ett historisk perspektiv er at den rett og slett ikke er spesielt korrekt, for det første så er den så overdrevet at Jesus faktisk ikke gikk gjennom det vi ser på filmen, fordi det er fysisk umulig. For det andre viser den enormt lite kunnskap om tiden alt dette skjedde i; f. eks. konflikter mellom kulturer og grupper, og for det tredje så eier den ikke fornuftig oppbygging og dialog.

Og da er det synd at den ikke utgir seg for å være "Christ - the action movie"

en link til min yndlingsanmeldelse av filmen: http://www.flickfilosopher.com/flickfilos/...suschrist.shtml

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...