Gå til innhold

Gass... Seriøst, hjelp..


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Hver gang jeg sitter så blir det etterhvert en slags trykkende følelse nederst i rumpa, akkurat som om jeg skal slippe en gigantisk promp. Men når jeg prøver å gå på do så skjer det ingenting. Kanskje jeg får ut en bitteliten patetisk fis. Det begynner å,bli veldig belastende i sosiale situasjoner, jeg føler at "fy fader nå må jeg prompe noe helt forferdelig" og får panikk og forlater stedet.

Hva skal jeg gjøre?

P.s. Ja, forresten, jeg vet det kan virke som et trolleinnlegg, men dette er seriøst ikke noe gøy :(

Anonym poster: 0709926f7602ab1f41d92cdf0dd53ade

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ha hemorider?

AnonymBruker
Skrevet

Se etter Imogas-tabletter på apoteket.

Anonym poster: f1b42dc72111071f81d6f152466b9348

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ha hemorider?

Hvordan vet man det?

Anonym poster: 0709926f7602ab1f41d92cdf0dd53ade

AnonymBruker
Skrevet

Hemoroider er når en del av tarmen kommer ut av åpningen så vidt jeg har forstått.. Du kan kjenne dette ved å "ta" på åpningen din.

TS: dette kan skyldes at når du sitter/står forandrer formen på tarmen seg. Du er kansje litt forstoppet, og når du sitter på sofa/stol presser du på avføringen, som gir deg en følelse av at du må prompe/bæsje, men når du sitter på do (en annen stilling) forsvinner gjerne følelsen litt.

Det at du bare får ut en liten promp kan høres litt ut som om du er forstoppet.

Anonym poster: b3edc69a34ce89d2bae481209f635241

AnonymBruker
Skrevet

Hemoroider er når en del av tarmen kommer ut av åpningen så vidt jeg har forstått.. Du kan kjenne dette ved å "ta" på åpningen din.

TS: dette kan skyldes at når du sitter/står forandrer formen på tarmen seg. Du er kansje litt forstoppet, og når du sitter på sofa/stol presser du på avføringen, som gir deg en følelse av at du må prompe/bæsje, men når du sitter på do (en annen stilling) forsvinner gjerne følelsen litt.

Det at du bare får ut en liten promp kan høres litt ut som om du er forstoppet.

Anonym poster: b3edc69a34ce89d2bae481209f635241

Takk for et godt og seriøst svar. Det stemmer at jeg er en del forstoppet om dagen, jeg får prøve å få i gang systemet igjen og se om det hjelper.. :)

Anonym poster: 0709926f7602ab1f41d92cdf0dd53ade

Skrevet

Hemorider trengerikke være synlige på utsiden, men kan også være inne i endetarmen. Slik du forklarer at du får et press er typsik på innvendige hemorider,om du har litt forstoppelsei tillegg blir det jo enda værre:)

Skrevet

Stemmer nok det lille"deg"90. Hemoroider er vel utposinger av tarmen? Pappa er lege og har forklart i detalj om dette for meg :| men hukommelsen svikter til tider.

Et råd til TS: Hemorodier kommer av mye forskjellig, men det pappa alltid advarte mot var å "presse" når du var på do. Ta deg tid og spis heller lakserende mat hvis du sliter.

AnonymBruker
Skrevet

Stemmer nok det lille"deg"90. Hemoroider er vel utposinger av tarmen? Pappa er lege og har forklart i detalj om dette for meg :| men hukommelsen svikter til tider.

Et råd til TS: Hemorodier kommer av mye forskjellig, men det pappa alltid advarte mot var å "presse" når du var på do. Ta deg tid og spis heller lakserende mat hvis du sliter.

Ts igjen

Huff, nå ble jeg litt bekymret. Er dette noe en bør oppsøke lege med?

Anonym poster: 0709926f7602ab1f41d92cdf0dd53ade

AnonymBruker
Skrevet

Har du spist noe utenom "det vanlige" i det siste, TS? Jeg får det slik når jeg spiser mye brødvarer eller i forb. med pms. HAr ikke funnet noen "kur" ennå, har bare gått over av seg selv.

Anonym poster: 8c585db4aeac738083a9b67d318eb2c3

Skrevet

Ts igjen

Huff, nå ble jeg litt bekymret. Er dette noe en bør oppsøke lege med?

Anonym poster: 0709926f7602ab1f41d92cdf0dd53ade

Nå tror jeg vi er diskuterer noe som du ikke trenger å bekymre deg for. Antar du ikke er så veldig gammel enda? Hemoroider er en "gammel mann" sykdom, men husk at ingen av oss er leger. Hvis det ikke gir seg ville jeg nok gått til lege ja. Kanskje du har en eller annen form for allergi?

Masse som kan være galt, men tror nok bare du er litt forstoppet/treg mage

AnonymBruker
Skrevet

Har du spist noe utenom "det vanlige" i det siste, TS? Jeg får det slik når jeg spiser mye brødvarer eller i forb. med pms. HAr ikke funnet noen "kur" ennå, har bare gått over av seg selv.

Anonym poster: 8c585db4aeac738083a9b67d318eb2c3

Hei

Jeg kuttet ut brød og det meste annet av raffinert sukker for fire uker siden. Etter to uker fikk jeg plutselig mensen... Da var det en uke siden den forrige slutta... Så tydelig at noe skjer i kroppen pga omlegginga. Kanskje det bare er en overgangsperiode.

Til Vulcan: Jeg bare lurer, har en tendens til å bli småhysterisk over småting. Prøver å ta meg sammen og ikke fly til legen for ting som vanlige mennesker ikke gjør :) Men jeg får vente og se om det ikke går over snart.

Takk :)

Anonym poster: 0709926f7602ab1f41d92cdf0dd53ade

Skrevet

Ts igjen

Huff, nå ble jeg litt bekymret. Er dette noe en bør oppsøke lege med?

Anonym poster: 0709926f7602ab1f41d92cdf0dd53ade

Du trenger ikke bekymre deg for det, som vulcan skriver er det helst en gammelmanns sykdom, men folk i alle aldre kan få det. Som oftest er det at man presser mye på do, er ofte forstoppet, har tarmsykdom ol.

Om det er det og du går til legen blir det sjelden gjort noe med med mindre det er så ubehagelig at det plager deg i dagliglivet/eller om det er store og på utsiden. Ikke bekymre deg for dette:)

AnonymBruker
Skrevet

Ts igjen

Huff, nå ble jeg litt bekymret. Er dette noe en bør oppsøke lege med?

Anonym poster: 0709926f7602ab1f41d92cdf0dd53ade

Jeg fikk hemorider en gang når jeg var forstoppet. Kjentes litt ut som at jeg hele tiden hadde en liten bæsj eller en promp på vei. Når forstoppelsen gikk over forsvant hemoriden:-)

Anonym poster: f6d0759fba4852a16abd35c96ac1e474

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...