Gå til innhold

Bør jeg kaste maten?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

I går ble jeg veldig dårlig utover kvelden. Jeg fikk utrolig mageknip som varte i ca fire timer, før jeg måtte kaste opp. Etter at jeg hadde kastet opp ble jeg raskt bedre.

Det eneste jeg spiste i går var hjemmelagde vårruller (fra bunnen) som jeg laget i går, en mango (uten skall) og pepsi max. Jeg mistenker dermed at vårrullene er synderen, men skjønner ikke helt hvordan det kan stemme.

Vårrullene er laget med hvetepapir som var frossent da jeg kjøpte det og ble brukt like etter det var tint, karbonadedeig kjøpt i går med utløpsdato 10.06 (den var helt gjennomstekt), løk, kål, gulrot og soyasaus. Grønnsakene var ferske, men jeg glemte å skylle kålen - kan det være forklaringen?

Jeg er student og har veldig lite lyst å kaste masse mat (laget en svær porsjon så jeg kunne ha til lunsj hele uken), men vil jo så klart ikke bli dårlig igjen.

Hva tenker dere? Tror dere vårrullene er trygge, og det heller var et virus eller noe jeg ble dårlig av, eller bør jeg kaste dem?

Anonym poster: 087d3534a939c0f5c2b8ad9969b0b359

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si. Tviler sterkt på at det var den uvaskede kålen. Selv vasker jeg alltid grønnsakene mine, men samboeren min er ikke vant med dette hjemmefra og har aldri blitt dårlig av det. Man vasker stort sett vekk sprøytemidler, og de gir langvarige plager, ikke akutte slik du beskriver.

Hvis noe av maten gjorde deg syk ville jeg vel tippe på hvetepapiret. Hvis jeg var deg, for dette er hva jeg gjør, ville jeg spist litt av det idag også, å se hva som skjer. Ha telefonen klar og ring ambulanse om nødvendig. Hvis du ikke blir dårlig var det noe annet. Det kan hende at du var uheldig og hadde noe bakterier på hendene, som du ikke ble kvitt før du spiste?

Lykke til

Gjest Rosetorne
Skrevet (endret)

Tror neppe det var vårrullene, de var antakeligvis både stekt og fritert. Men heller en omgangssyke, som gjerne mmer plutselig og går over raskt.

Endret av Rosetorne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...